Importera hoj från tyskland/italien

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Har hittat en fin fin hoj på mobile.de som jag suktat efter länge nu. Hur kan man försäkra sig om att inte bli lurad?, för killen som säljer hojen har flyttat till italien och tagit hojen med sig samt att han inte kan tyska även fast han bott i tyskland i ett år. Tydligen så stog hojen redan på posten för att skickas innan han hade fått en köpare:va

Jag har hans adress,namn,telefonnummer och hojens regnummer. Finns det något sätt att kolla upp vilken ägaren är via reg nummret som man kan göra på vägverketshemsida?

Han snackade också om att "Royal Mail" där hojen stog fungerade som paypal men man har ju hört att folk blivit blåste och inte fått pengerna tillbaka av paypal heller...

inge stålar i förskott..
ner o titta på hojen, träffa säljaren, pengarna i handen.

annars e det lika bra att ge mig pengarna, så kan du få en bild på min hoj

Nej nej, hade aldrig betalat en privat person rakt av så där men ifall det går igenom systemet hos post företaget så får jag en beskrivning av innehållet av dem innan det skickas och jag betalar, och det är jag som godkänner skicket när hojen kommit fram annars skickar jag bara tillbaka hojen utan kostnad och får tillbaks pengarna. Om jag fattat det rätt:rolleyes:

http://www.e-carriage.com/transactions/

farsung

d du ska ha när du köper import är stavning osäker men farsung pappir (brev)där du ser ägare krockar mm väldigt viktigt o få med..inget papper inget köp skulle ja säga

d du ska ha när du köper import är stavning osäker men farsung pappir (brev)där du ser ägare krockar mm väldigt viktigt o få med..inget papper inget köp skulle ja säga

Japp det har jag kollat upp, alla papprena finns.

Fahrzeugbrief heter det har jag för mig.

Nej nej, hade aldrig betalat en privat person rakt av så där men ifall det går igenom systemet hos post företaget så får jag en beskrivning av innehållet av dem innan det skickas och jag betalar, och det är jag som godkänner skicket när hojen kommit fram annars skickar jag bara tillbaka hojen utan kostnad och får tillbaks pengarna. Om jag fattat det rätt:rolleyes:

http://www.e-carriage.com/transactions/

Det där är väl ett av internets äldsta scams?

Att sälja något som står i ett land, man själv finns i ett annat land och anlita någon skum mellanhand att hålla på pengarna...

Just nu ringer alla varningsklockor!

Får du inte tag i Wonderwizard så kan jag bistå med kontonr,,, nä men allvar det finns inget lättare sätt att bli lurad på än att skicka pengar för en osedd vara. Har själv importerat både från Tyskland och Italien och det är betydligt lättare att sköta det administrativa i Tyskland än i Italien där det kan ta en vecka för att få alla stämplar på plats för exporten.

Okej jag tror jag avaktar tills det kommer någon annan likande hoj i tyskland istället:)

Last edited:
Jag köpte en osedd BMW M3 från en Tysk privatperson för några år sedan, helt jävla galet när jag tänker på det nu, men det funkade perfekt.....man får gå lite på magkänsla, kolla upp personen på tyska "gula sidorna" att han bor där han säger, samt be om foto på Fahrzeugbrief etc....:tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back