Miss_Orchidee
Gudomlig sporthojare
*host* instämmer*host*
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
lite svårt att hänga med i alla svängar här!Miss_Orchidee skrev:vad skönt att du har lyssnat på disskusionen och hängt med i det som sagts![]()
Padde skrev:Tycker alla ni som har uppfattningen om att Tyskarna ska sköta sina 125or lika bra som oss Svenskar ska börja surfa lite på Tyska 125cc forum. Nu säger jag inte att alla misshandlar sina hojar men jag har suttigt på 1 forum nu i snart 2 år och när deras projekt trådar kommer upp ser man verkligen att det var dax för renovering för ett bra tag sen oftast. Att jämnföra en 15 åring som får köra en 125cc/80km/h vilket ingen gör eftersom dom oftast stryper ur med en bil från Tyskland är 2 helt skilda saker. För att sätta en liten slutsats, denna diskussion kan hålla på i evigheter.
Det finns en massa fynd att hitta i Tyskland, men man bör vara säker på sin affär och ha provkört den och kollat igenom den hyffsat innan affären äger rum. Finns ju precis som i Sverige bra folk att ta hand om sin MC med, Men för att vara på den säkra sidan = Chansa aldrig.
Tänkte bara nämna att jag köpte min Aprilia Tuono 125 för 35.000 kr i Tyskland. Kostar ju runt 50.000 i Sverige.Padde skrev:Det är lite över att importera numera. Nästan samma priser och det kostar ett regga in/transport osv också.
För några år sen så var det därimot riktigt smidigt.
PL0J skrev:Tänkte bara nämna att jag köpte min Aprilia Tuono 125 för 35.000 kr i Tyskland. Kostar ju runt 50.000 i Sverige.![]()
Fixade det på en helg..snabbt, billigt och smidigt!![]()
Så enligt mig är det knappast över att importera..och köper du en ny är det ju ett säkert köp med.
MVH PL0J
Är den köpt inom europa ska den gälla.H4 skrev:Hur är det med garantin då?
PL0J skrev:Tänkte bara nämna att jag köpte min Aprilia Tuono 125 för 35.000 kr i Tyskland. Kostar ju runt 50.000 i Sverige.![]()
Fixade det på en helg..snabbt, billigt och smidigt!![]()
Så enligt mig är det knappast över att importera..och köper du en ny är det ju ett säkert köp med.
MVH PL0J
Hmm sånt flyt är lite svårt vid varje köp..men iaf, det var inte illa!Padde skrev:Min polare köpte en NY (Läs splitter ny) Aprilia RS 125 mellan 30-35000k i Helsingborg. Hade stått i skylten i nån månader, Helt ny. Säkerligen ungefär samma för dig, skillnaden var bara den att han bodde i samma stad. Sen kan du ju räkna på alla reg kostnader/transporter/bensin allt, så är du nog uppe i en 40k.
![]()
Men helt klart vann du ju på affären, och ja, köper du en ny kan du ju vara hyffsat säker, congrats.
PL0J skrev:Hmm sånt flyt är lite svårt vid varje köp..men iaf, det var inte illa!
Transporten för min gick på 300 spänn (hyrning av släp). Far min har sånt flyt att han tankar sin tjänstebil gratis, så det blev inga kostnader där inte.
Och hojen gick på ganska jämt 35.000 kr. Regning gick på 530 kr pga av att den var ny.
Så totalt ca 36.000 riksdaler, helt ok deal.
Jag hittade min på mobile.de.Padde skrev:Har mest kollat mobile och autoscout osv osv.
Alla dom "kap" du tror dig se har diverse skavanker som inte syns på bilder och som givetvis inte nämns i texterna. dom är ju säljare precis som vi andra när vi vill bli av med något...PL0J skrev:Jag hittade min på mobile.de.
Jag tycker jag ser massa olika "kap" varje dag där..både bilar och motorcyklar.
MVH PL0J
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden