Import!

kenneth_bd

Ny medlem
Gick med
20 May 2005
Hoj
på g
Hej
Jag har tänkt köpa hoj i tyskland. Räknar att jag kan tjäna lite på det iochmed att jag kan fixa transport mycket billigt.

Vad ska man tänka på? eller fins det nån FAQ i ämnet?

kenneth_bd skrev:
Hej
Jag har tänkt köpa hoj i tyskland. Räknar att jag kan tjäna lite på det iochmed att jag kan fixa transport mycket billigt.

Vad ska man tänka på? eller fins det nån FAQ i ämnet?

Jag hämtade min cykel i Tyskland -03. Läste mycket på www.vv.se där det står en hel del matnyttigt om det byråkratiska.
Det finns även en sida som en medlem här på Sporthoj.com har gjort http://www.allroadmc.com/import.htm. Där står det skitmycket grejer. Den sidan var en stor hjälp för mig när jag åkte ner

Jag kommer åka ner i en skåpbil och hämta motorcykeln. Behöver jag då försäkring och exportskyltar på den?

kenneth_bd skrev:
Jag kommer åka ner i en skåpbil och hämta motorcykeln. Behöver jag då försäkring och exportskyltar på den?

Näpp ! Det enda du behöver tänka på är att få Fahrzeugbriefet med dig... in med moppen där bak o åk hem o regga.

AleX skrev:
att den har gått 600mil :tungan

Besiktningen skiter i regel i det.. Bara du kan påvisa att den varit använd i ett annat land , så släpper dom igenom den. Har en kompis som reggade en hoj som gått 12.5 mil... Han hade bilder med sig till besiktningen som visade att hojen varit smälld o alltså använd....

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back