Import!

kenneth_bd

Ny medlem
Gick med
20 May 2005
Hoj
på g
Hej
Jag har tänkt köpa hoj i tyskland. Räknar att jag kan tjäna lite på det iochmed att jag kan fixa transport mycket billigt.

Vad ska man tänka på? eller fins det nån FAQ i ämnet?

kenneth_bd skrev:
Hej
Jag har tänkt köpa hoj i tyskland. Räknar att jag kan tjäna lite på det iochmed att jag kan fixa transport mycket billigt.

Vad ska man tänka på? eller fins det nån FAQ i ämnet?

Jag hämtade min cykel i Tyskland -03. Läste mycket på www.vv.se där det står en hel del matnyttigt om det byråkratiska.
Det finns även en sida som en medlem här på Sporthoj.com har gjort http://www.allroadmc.com/import.htm. Där står det skitmycket grejer. Den sidan var en stor hjälp för mig när jag åkte ner

Jag kommer åka ner i en skåpbil och hämta motorcykeln. Behöver jag då försäkring och exportskyltar på den?

kenneth_bd skrev:
Jag kommer åka ner i en skåpbil och hämta motorcykeln. Behöver jag då försäkring och exportskyltar på den?

Näpp ! Det enda du behöver tänka på är att få Fahrzeugbriefet med dig... in med moppen där bak o åk hem o regga.

AleX skrev:
att den har gått 600mil :tungan

Besiktningen skiter i regel i det.. Bara du kan påvisa att den varit använd i ett annat land , så släpper dom igenom den. Har en kompis som reggade en hoj som gått 12.5 mil... Han hade bilder med sig till besiktningen som visade att hojen varit smälld o alltså använd....

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park