Import UK

jeppelof

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2010
Hoj
1981,Honda cb900f boldor.Boldor till salu.Har haft Honda cbr 1000rr 08a. Äger nu Bmw S1000rr 12a som nu mera är såld. Nu äger jag en Aprilia rsv4 Factory
Hej tänkte höra hur det blir med hastigsmätaren? Är inne på att köpa en Aprilia Rsv4 factory.
Är ju digital mätare på den,hur går det med den? Sen behöver man byta lyktorna va? Sen då givet vis alla papper.

Tack för svar på förhand. Jesper

Jag har nyss importerat en Ducati Monster S2R från UK. Det du behöver byta är lyktorna till godkända för högertrafik då de från UK har en annan ljusbild. Jag har dock bekanta som rullat rakt igenom besiktningen med lyktor för högertrafik utan problem...

Hastighetsmätaren ska visa kmh, men de flesta digitala mätarna går att ställa om från mph. I annat fall kan du köpa en billig cykeldator från t.ex. clas ohlson för någon hundralapp och montera. Det finns även snygga och bra mätare från Trailtech.

Och glöm för sjutton inte det viktigaste, att sätta dit en röd reflex nedanför regskylten! :tummenupp

Jag har nyss importerat en Ducati Monster S2R från UK. Det du behöver byta är lyktorna till godkända för högertrafik då de från UK har en annan ljusbild. Jag har dock bekanta som rullat rakt igenom besiktningen med lyktor för högertrafik utan problem...

Hastighetsmätaren ska visa kmh, men de flesta digitala mätarna går att ställa om från mph. I annat fall kan du köpa en billig cykeldator från t.ex. clas ohlson för någon hundralapp och montera. Det finns även snygga och bra mätare från Trailtech.

Och glöm för sjutton inte det viktigaste, att sätta dit en röd reflex nedanför regskylten! :tummenupp

Tack för svaret:) Tar och kollar om det finns så jag kan ställa om mätaren,snyggast så. Det var inga problem med att ta in duccen? Är sjukt sugen på att åka och hämta en. Tack igen.

Om du funderar på en rsv4 bör du ta in kostnaden för en ny lampinsats då det inte är en dussinhoj och således kan bli svårt att få tag i en beggad och en ny kostar nog duktigt med flis(och svenska aprilia är inte kända för snabba leveranser)!
Har du tur dock så kan du byta kablar rakt av och bara rulla igenom!

Hej tänkte höra hur det blir med hastigsmätaren? Är inne på att köpa en Aprilia Rsv4 factory.
Är ju digital mätare på den,hur går det med den? Sen behöver man byta lyktorna va? Sen då givet vis alla papper.

Tack för svar på förhand. Jesper

Jag ställde om till km/h med ett enkelt knapptryck på RSV:n av förra modellen, borde vara samma på RSV4 tycker man. Lyktan kan du hitta på ebay från ex.usa/tyskland eller så testar man att rulla igenom utan att byta först.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/APRI...1820412QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

Tack för svaret:) Tar och kollar om det finns så jag kan ställa om mätaren,snyggast så. Det var inga problem med att ta in duccen? Är sjukt sugen på att åka och hämta en. Tack igen.

Jag letade ett tag på autotrader och hittade ett ex som verkade schysst hos en handlare i norra England. Efter lite kontakt via mail och telefon chansade jag och betalade i förskott till deras konto. Mc-firman levererade sedan hojen till Mark Jennings som tog hem den till Sverige.

Nu har jag äntligen fått ok med ursprungskontroll och fått en tid för regbesiktning den 4 maj. Om du vill kunna köra med hojen under tiden du väntar på en besiktningstid kan man ansöka om tillfällig registrering i samband med ursprungskontrollen. Då kan man teckna en försäkring hos t.ex. IF och får använda den tills regbesiktningen är klar.

Hittills har allt gått rätt smidigt förutom att det tog ett tag att få alla papper på plats i England. Hojen hade nämligen personliga nummerplåtar och de var tvungna att "lämnas tillbaka" och nytt regbevis utfärdas innan hojen kunde exporteras.

Inklusive alla avgifter, fraktkostnad m.m. kommer det att bli ca 15'-20' billigare än att köpa motsvarande hoj i Sverige. Med tanke på hur smidigt det gått kommer jag nog att ta in en ny hoj nästa vinter. Jag har redan börjat spana på en Hypermotard... :D

Men näij, inte från UK. Hojen är ju byggd för vänstertrafik och är högerstyrd, det blir sketakonstigt näru ska knäskrapa i våra svenska kurvor. :gnissla

Men näij, inte från UK. Hojen är ju byggd för vänstertrafik och är högerstyrd, det blir sketakonstigt näru ska knäskrapa i våra svenska kurvor. :gnissla

Det är rätt enkelt att byta styre som är anpassat för vänstertrafik. Att åka runt med en högerstyrd hoj är sjukt jobbigt....

Hastighetsmätaren är inga bekymmer i 99% av fallen, vare sig analoga eller digitala. Strålkastaren måste i normalfallet bytas rakt av, tyvärr rätt dyrt även med beggat men det beror lite på modell. Jag hittade min lampa till SP2an på tyska ebay:tummenupp

En sak att tänka på med engelska hojar är att klimatet sliter hårt på materialet. Mkt regn med hög salthalt får även lågmilare att korrodera på ett sätt som vi inte är vana vid i Sverige.

Vill bara tacka för alla svar var ute och kolla på tyska ebay. Där fanns en lampa för 2500-: Var inta så farligt,men har ju inte köpt hoj än så väntar ett tag till, vet ju aldrig vad som dyker upp :) Men är bra sugen på något nyare. Priserna är väldigt bra i england nu.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park