kjellper
pousseur
Hrrm, språkförbistring...

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag har inte varit i Ungern men i de delar av östblocket jag har varit i så har det inte varit samma människor som har haft nya mercor som har klagat på att allt är så jävla dyrt. Det välståndet man ser har mest gått till de redan bemedlade och ökat inkomstklyftorna. Om allt är 30 % billigare i Litauen så tjänar du inte 30 % mindre än i Sverige i kassan på balt-Ica utan kanske 70 % mindre. För att inte tala om pensionärer och arbetslösa o.s.v.
Sen är det väl precis som i Sverige att det mesta av all flashig konsumption stavas L-Å-N.
Är du ungrare?
Jag har inte varit i Ungern men i de delar av östblocket jag har varit...
Hojarna är dyrare i polen än i sverigekollade ktm 50sx-65cc. Vad jag inte förstår är hur vanliga polacker har råd, jag själv har föräldrar från ungern och rör mig ganska mkt där nere. Fina dyra bilar bland vanliga löntagare är mer regel än undantag trots den kassa lönen, räntan vid köp av ny bil på avbetalning är i stort sett densamma som i sverige, och dom köper inte vad som helst, bmw 5-serie, mercor, audi nya volvo v70 etc. Har en polare som jobbar på ett tryckeri i budapest, ett rätt så bra jobb, han tjänar ca 550€ utmoch hyran för lägenheten ligger på ca 250€ + el, tv, bredband så det landar nog på en runt 300€, då har han ca 250€ kvar att röra sig med som ska räcka hela månaden trots att det är en rätt ok lön där, borde vara ngt liknande i polen så hur i helvete vanliga människor i dessa länder har råd med allting förstår jag inte då priserna på fordon av av alla dess slag ligger på samma nivå som i sverige. Man tror att fordon i ett östland automatiskt är sååååå mkt billigare men det stämmer inte, skulle ett valfritt fordon avvika för mkt i pris bör man vara uppmärksam precis som i sverige. Har själv kollat begagnade hojar i ungern för att krasst konstatera att det inte ens är lönt att tänka på det, i stort sett samma priser som här. Sen är iaf ungrarna jävligt duktiga på att gnälla för allt och ingenting, pengarna räcker inte, lönen suger, allting har blivit så jävla dyrt vi har inte råd att äta osv osv buhu samtidigt som dom lutar sig mot den nya mercan, prioriteringar är inte deras starka sida. Klart som fan pengarna inte räcker när dom har belånat sig upp över öronen
![]()
Fan, jag skulle aldrig köpa en hoj om jag viste att den var importerad från något baltiskt land.
Menmen, det kanske bara är jag...
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Jag ger mig![]()
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten