Imorgon skall R1:an bänkas!!

Thomas H.

Medlem
Gick med
11 May 2006
Hoj
Kawa ZX-9R 2002
Var just och lämnade in hojen för bänkning och inställning som skall göras imorg. Sex tiden imorgon kväll får jag hämta den,skall bli j*vligt intressant att se vad den ger,vet ej riktigt vad som finns på den annat än Acra helsystem och "nåt gjort" enligt förra ägaren.:va Nå det får man väl svar på imorg.

Var just och lämnade in hojen för bänkning och inställning som skall göras imorg. Sex tiden imorgon kväll får jag hämta den,skall bli j*vligt intressant att se vad den ger,vet ej riktigt vad som finns på den annat än Acra helsystem och "nåt gjort" enligt förra ägaren.:va Nå det får man väl svar på imorg.

Vad är det för årsmodell? Om det är en från 98-01 kan du räkna med någonstans kring 127-135 hk på bakhjulet.

/D.

Det är en -00 och får jag ut det så är ja helnöjd men ja e lite mera sugen att få en någorlunda rak/förbättrad vridmoments kurva men killen som har plejset e ganska guru på det här så jag hoppas.....

Vad är det för årsmodell? Om det är en från 98-01 kan du räkna med någonstans kring 127-135 hk på bakhjulet.

/D.
Nja, med helsystem borde den lämna lite till, min -99 gav 140,6 på bakhjulet i en relativt ny dynojetbänk, K&N-filter, Dynojet kit1 och LeoVince-slipon.

Hoppas du blir nöjd med resultatet "TT-RACING" :tummenupp

Nja, med helsystem borde den lämna lite till, min -99 gav 140,6 på bakhjulet i en relativt ny dynojetbänk, K&N-filter, Dynojet kit1 och LeoVince-slipon.

Hoppas du blir nöjd med resultatet "TT-RACING" :tummenupp

Då är min lite slö....hade 127 hk med V&H slipon och fick 132 hk efter Dynojetning samt K&N filter. Detta på YC i Helsingborg.

/D.

jä, verkligen intressant, ger den ifrån sig massa hästar så åker du säkert jättemycket mer fort sen :tummenupp

Då är min lite slö....hade 127 hk med V&H slipon och fick 132 hk efter Dynojetning samt K&N filter. Detta på YC i Helsingborg.

/D.
Man ska veta att olika "bänkar" kan visa olika effekt men i trådar på samma ämne har jag sett liknande siffror efter ungefär samma åtgärder, dessutom hade jag iofs kollat ventiljusteringen innan och fick även ett tips om hur man kan optimera EXUPs inställning för att vinna ett par hästar till.

Sen underlätar det förstås att killen som utförde justeringen är väldigt säker (Mange på Tejbys), den "vanliga" 3-4k r/min-"puckeln" var nästan borta :tummenupp

hoppas det går fint :tummenupp

min har Akrapovic helsystem, dynojet o lite annat lull-lull, nerdrevad fram ..

bänkad 150 på slangen .. R1 -00 ..

Nå ja,nyss hemkommen med hojen.Jag hade 103.0 kw/140.08 hk på slangen och 114.2 kw/155.3 hk i maskin vid 10500 varv men i mitt tycke det som jag var mest intresserad av var vridet som var 115,7 vid 8570 rpm och så har jag alltid minst 100 nm till föfogande från ca 5000-11000 rpm! :banana
Och nu är ju detta med just denna bänk i just dessa förhållande med luftemperatur och lufttryck som det var och så vidare,detta varierar ju naturligtvis från bänk till bänk men då måste vi ju minnas att det är FINSKA HK,motsvarar säkert typ 187.372 hk i resten av Världen :tungan :) Ehrm.. host,nå ja i alla fall så var ja övernöjd med detta :tummenupp

Nå ja,nyss hemkommen med hojen.Jag hade 103.0 kw/140.08 hk på slangen och 114.2 kw/155.3 hk i maskin vid 10500 varv men i mitt tycke det som jag var mest intresserad av var vridet som var 115,7 vid 8570 rpm och så har jag alltid minst 100 nm till föfogande från ca 5000-11000 rpm! :banana
Och nu är ju detta med just denna bänk i just dessa förhållande med luftemperatur och lufttryck som det var och så vidare,detta varierar ju naturligtvis från bänk till bänk men då måste vi ju minnas att det är FINSKA HK,motsvarar säkert typ 187.372 hk i resten av Världen :tungan :) Ehrm.. host,nå ja i alla fall så var ja övernöjd med detta :tummenupp
Grattis, vridet blev ju förvånande bra så du tar resultatet på rätt sätt och som du säger, det kan variera endel mellan olika bänkar och väderförhållanden :tummenupp

hallåjj på de undrar bara vart du var å bänka hojen ?? ska me min ti pörtom ja i början på juni :) du fikk bra vrid ur an :tummenupp

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Back