Imorgon - den 29/11 kommer tomten...

Maverick_ou812 skrev:
He he he he... tack för erbjudandet. :pannkyss
Det blir inga problem, om 14 timmar är jag o *Superlight* i Berlin sen är det klappat o klart! :tummenupp

Du är lyckligt lottad, du kommer att få ut så mycket mer av livet med en Ducce i garaget. Välkommen i gänget. Till våren så ska vi mullra ihop, eller vad sägs?

Mackz skrev:
Du är lyckligt lottad, du kommer att få ut så mycket mer av livet med en Ducce i garaget. Välkommen i gänget. Till våren så ska vi mullra ihop, eller vad sägs?

Så sant :)

Maverick_ou812 skrev:
Du är skarpare än jag trodde....
Tillverkas FIAT i Milano? :va Visste jag inte.

Du är inte så skarp som jag trodde...
Trodde du att FIAT tillverkas i Milano? :lol

B.t.w. Gissa vad "T" i FIAT betyder...

Mackz skrev:

Ehm.. ja, det är väl där de hör hemma.. i garaget... :tungan :7peta
Nä Maverick, använd din nya Ducce som vinställ eller skoskrapa o håll kvar VFR:en istället.. :yoparty

grattis till din nya hoj :)

Grattis! :tummenupp

Deutschland über alles?

Last edited:
Va fan!!

Men Madiken om du nu skulle köpa muller varför inte köpa riktigt med en gång .Fins ju i familjen JU :7peta

Grattis i allafall :rofl :rofl

Jaja, får väl gratulera då.
Fast det är ju lite illa att inte ha en enda riktig hoj nu när du faktiskt har två... :tungan

Jisses, har nu *Superfjant* lurat dig igen! He, iof alltid roligt med ny hoj - så grattis!

Får väl instämma i gratulationerna, även om jag aldrig trodde du skulle lämna Hondaträsket... (fast en SL är häftig, nu gäller det bara att börja jaga gram så du får ner den i samma vikt som *superlight*)

pjohan skrev:
Får väl instämma i gratulationerna, även om jag aldrig trodde du skulle lämna Hondaträsket... (fast en SL är häftig, nu gäller det bara att börja jaga gram så du får ner den i samma vikt som *superlight*)

Ska han lägga ner så mkt pengar, kunde han köpt en riktig hoj istället - med mer pulver :D

Maverick_ou812 skrev:
Ähhhhh.... har ju sett bilder på en kraschad SP1:a och en mulad GSXR1000 K5 här i år samt hört talas om en vurpad Bandit, en Speed Triple och en CBR 600 så värre än så blir det väl inte....

Dra inte in mig i ert tjattrande.. :hihi

får grattulera till hojen :tummenupp

Last edited:
Zilversurfer skrev:
Ska han lägga ner så mkt pengar, kunde han köpt en riktig hoj istället - med mer pulver :D

Nu kanske han föredrar lättare hoj över mer pulver och då vet jag inte vad som skulle vara bättre... en tvåtaktare typ gatreggad 250 kanske? :)

pjohan skrev:
Nu kanske han föredrar lättare hoj över mer pulver och då vet jag inte vad som skulle vara bättre... en tvåtaktare typ gatreggad 250 kanske? :)

Okej! Hur lätt är en 900 SL, jo 182 kg torr enligt uppgift, med 80 hk. Om du ska lätta hojjen kostar det, men han vill ha en 900 SL - det fanns inget som kunde övertala honom om annat. Vi får väl se vad han säger efter ett par runder på SRW & Knutstorp.

Fan, min motard har bättre effekt/vikt förhållande juh..56 hk/99,1 kg :D

pjohan skrev:

En modern 600 väger inte speciellt mkt...

Zilversurfer skrev:
Okej! Hur lätt är en 900 SL, jo 182 kg torr enligt uppgift, med 80 hk. Om du ska lätta hojjen kostar det, men han vill ha en 900 SL - det fanns inget som kunde övertala honom om annat. Vi får väl se vad han säger efter ett par runder på SRW & Knutstorp.

Fan, min motard har bättre effekt/vikt förhållande juh..56 hk/99,1 kg :D

Är inte 182 sån där konstig Ducce-semitorr som inkluderar mer än vad motsvarande är för en japs (olja + baterivatten (+kylvatten om den inte hade varit luftkyld))? Iof kanske fortfarande mer än en R6a eller dylikt för motsvarande peng (vet iof inte vad han pröjsat för den) men säkert i praktiken 10 kg lättare än min gsxr-750 (179kg japstorr) och han kanske inte gillar att varva 600a (kul men hysteriskt).

Skitsamma, han lär varva mig oavsett vad han kör som är större än en strypt 125a :huvet

(effekt/vikt på din motard blir väl inte lika kul om du langar på en förare med utrustning)

pjohan skrev:
Är inte 182 sån där konstig Ducce-semitorr som inkluderar mer än vad motsvarande är för en japs (olja + baterivatten (+kylvatten om den inte hade varit luftkyld))? Iof kanske fortfarande mer än en R6a eller dylikt för motsvarande peng (vet iof inte vad han pröjsat för den) men säkert i praktiken 10 kg lättare än min gsxr-750 (179kg japstorr) och han kanske inte gillar att varva 600a (kul men hysteriskt).

Skitsamma, han lär varva mig oavsett vad han kör som är större än en strypt 125a :huvet

(effekt/vikt på din motard blir väl inte lika kul om du langar på en förare med utrustning)

Det är torrvikt, sen hur/varför osv är Ducatis problem. Men enligt regpapper är det 182 kg.

Vad menar du?? Det gäller alla hojjar att en förare måste på, det ändrar inte förhållande. Vikt/effekt förhållande ändras inte! Förklara hur du menar.

Om en person på 75 kg, sitter på Ducatin eller en CRF - så är det 75 kg hur du än vrider och vänder på det.

humm

Lite matte KG/HK torr

Triumph sprint 1,68

Honda sp1 1,45

suzuki gsxr1000 1,02

ducke blysänke 2,28 :rofl :rofl Kallad superlight :rofl

Last edited:
Hk/Kg
blysläden superlätt 0.4396 :D
Slö motard CRF 0.5650
Honda spetta 0.6800
Min gamla Retta 0.8475