Imorgon - den 29/11 kommer tomten...

Maverick_ou812 skrev:
He he he he... tack för erbjudandet. :pannkyss
Det blir inga problem, om 14 timmar är jag o *Superlight* i Berlin sen är det klappat o klart! :tummenupp

Du är lyckligt lottad, du kommer att få ut så mycket mer av livet med en Ducce i garaget. Välkommen i gänget. Till våren så ska vi mullra ihop, eller vad sägs?
 
Mackz skrev:
Du är lyckligt lottad, du kommer att få ut så mycket mer av livet med en Ducce i garaget. Välkommen i gänget. Till våren så ska vi mullra ihop, eller vad sägs?

Så sant :)
 
Maverick_ou812 skrev:
Du är skarpare än jag trodde....
Tillverkas FIAT i Milano? :va Visste jag inte.

Du är inte så skarp som jag trodde...
Trodde du att FIAT tillverkas i Milano? :lol


B.t.w. Gissa vad "T" i FIAT betyder...
 
Mackz skrev:
Du är lyckligt lottad, du kommer att få ut så mycket mer av livet med en Ducce i garaget. Välkommen i gänget. Till våren så ska vi mullra ihop, eller vad sägs?


Ehm.. ja, det är väl där de hör hemma.. i garaget... :tungan :7peta
Nä Maverick, använd din nya Ducce som vinställ eller skoskrapa o håll kvar VFR:en istället.. :yoparty


grattis till din nya hoj :)
 
Grattis! :tummenupp

Deutschland über alles?
 
Last edited:
Va fan!!

Men Madiken om du nu skulle köpa muller varför inte köpa riktigt med en gång .Fins ju i familjen JU :7peta








Grattis i allafall :rofl :rofl
 
Jaja, får väl gratulera då.
Fast det är ju lite illa att inte ha en enda riktig hoj nu när du faktiskt har två... :tungan
 
Jisses, har nu *Superfjant* lurat dig igen! He, iof alltid roligt med ny hoj - så grattis!
 
Får väl instämma i gratulationerna, även om jag aldrig trodde du skulle lämna Hondaträsket... (fast en SL är häftig, nu gäller det bara att börja jaga gram så du får ner den i samma vikt som *superlight*)
 
pjohan skrev:
Får väl instämma i gratulationerna, även om jag aldrig trodde du skulle lämna Hondaträsket... (fast en SL är häftig, nu gäller det bara att börja jaga gram så du får ner den i samma vikt som *superlight*)

Ska han lägga ner så mkt pengar, kunde han köpt en riktig hoj istället - med mer pulver :D
 
Maverick_ou812 skrev:
Ähhhhh.... har ju sett bilder på en kraschad SP1:a och en mulad GSXR1000 K5 här i år samt hört talas om en vurpad Bandit, en Speed Triple och en CBR 600 så värre än så blir det väl inte....

Dra inte in mig i ert tjattrande.. :hihi

får grattulera till hojen :tummenupp
 
Last edited:
Zilversurfer skrev:
Ska han lägga ner så mkt pengar, kunde han köpt en riktig hoj istället - med mer pulver :D

Nu kanske han föredrar lättare hoj över mer pulver och då vet jag inte vad som skulle vara bättre... en tvåtaktare typ gatreggad 250 kanske? :)
 
pjohan skrev:
Nu kanske han föredrar lättare hoj över mer pulver och då vet jag inte vad som skulle vara bättre... en tvåtaktare typ gatreggad 250 kanske? :)


Okej! Hur lätt är en 900 SL, jo 182 kg torr enligt uppgift, med 80 hk. Om du ska lätta hojjen kostar det, men han vill ha en 900 SL - det fanns inget som kunde övertala honom om annat. Vi får väl se vad han säger efter ett par runder på SRW & Knutstorp.

Fan, min motard har bättre effekt/vikt förhållande juh..56 hk/99,1 kg :D
 
pjohan skrev:
Nu kanske han föredrar lättare hoj över mer pulver och då vet jag inte vad som skulle vara bättre... en tvåtaktare typ gatreggad 250 kanske? :)

En modern 600 väger inte speciellt mkt...
 
Zilversurfer skrev:
Okej! Hur lätt är en 900 SL, jo 182 kg torr enligt uppgift, med 80 hk. Om du ska lätta hojjen kostar det, men han vill ha en 900 SL - det fanns inget som kunde övertala honom om annat. Vi får väl se vad han säger efter ett par runder på SRW & Knutstorp.

Fan, min motard har bättre effekt/vikt förhållande juh..56 hk/99,1 kg :D

Är inte 182 sån där konstig Ducce-semitorr som inkluderar mer än vad motsvarande är för en japs (olja + baterivatten (+kylvatten om den inte hade varit luftkyld))? Iof kanske fortfarande mer än en R6a eller dylikt för motsvarande peng (vet iof inte vad han pröjsat för den) men säkert i praktiken 10 kg lättare än min gsxr-750 (179kg japstorr) och han kanske inte gillar att varva 600a (kul men hysteriskt).

Skitsamma, han lär varva mig oavsett vad han kör som är större än en strypt 125a :huvet

(effekt/vikt på din motard blir väl inte lika kul om du langar på en förare med utrustning)
 
pjohan skrev:
Är inte 182 sån där konstig Ducce-semitorr som inkluderar mer än vad motsvarande är för en japs (olja + baterivatten (+kylvatten om den inte hade varit luftkyld))? Iof kanske fortfarande mer än en R6a eller dylikt för motsvarande peng (vet iof inte vad han pröjsat för den) men säkert i praktiken 10 kg lättare än min gsxr-750 (179kg japstorr) och han kanske inte gillar att varva 600a (kul men hysteriskt).

Skitsamma, han lär varva mig oavsett vad han kör som är större än en strypt 125a :huvet

(effekt/vikt på din motard blir väl inte lika kul om du langar på en förare med utrustning)

Det är torrvikt, sen hur/varför osv är Ducatis problem. Men enligt regpapper är det 182 kg.

Vad menar du?? Det gäller alla hojjar att en förare måste på, det ändrar inte förhållande. Vikt/effekt förhållande ändras inte! Förklara hur du menar.

Om en person på 75 kg, sitter på Ducatin eller en CRF - så är det 75 kg hur du än vrider och vänder på det.
 
humm

Lite matte KG/HK torr

Triumph sprint 1,68

Honda sp1 1,45

suzuki gsxr1000 1,02

ducke blysänke 2,28 :rofl :rofl Kallad superlight :rofl
 
Last edited:
Hk/Kg
blysläden superlätt 0.4396 :D
Slö motard CRF 0.5650
Honda spetta 0.6800
Min gamla Retta 0.8475
Suzuki K5 1,054
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top