Imma på visiret

Ludde Ludde

Ny medlem
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
Yamaha rd 125
Tjabba!

Jag undrar om det är någonting man kan göra för att förebygga imma på visiret, jag har uppkörning imorrn och det kommer antagligen regna så det blir imma väldigt snabbt. Tacksam för svar

// Ludde:)

Tvätta med vatten och disksåpa, grymt mycket bättre än alla "imfria medel" jag testat.

plocka av, tvätta rent med ljummet vatten och diskmedel, torka torrt.
ta diskmedel (yes) på en fingerspets, mkt lite, "dutta" ut det på ett antal ställen på visirets insida, glid ut det till i en mkt tunn hinna över hela ytan, ta en mjuk handduk etc, torka "bort" hinnan..
klart..
obs att det ska va lite diskmedel..

detta funkar bra men håller inte allt för länge, dock flera timmar, så flåsa inte runt i den i onödan.

lycka till på uppkörningen.

Last edited:
När man dyker så behandlar man alltid dykmasken så att den itne ska dimma. Det kanske verkar konsigt för en som inte dyker men det går till såhär.

Man "anlägger" rikligt med saliv på insidan av dykmasken och gnuggar in ordentligt. Sedan sköljer man snabbt bort det och sätter på dykmasken.

När det gäller uppkörningen så är det bäst att ha visiret uppe på krypkörningsbanan. På undanmanövern så behöver man ju ha visiret nere. Jag immade dock igen min när under vändningen på undanmanövern, var nog lite nervös. =)

På bromsproven måste man ju också ha visiret nere men det funkar ju om man fäller ner visiret just strax innan man åker iväg, efter att man tagit en djup och avslappnande nypa luft.

Du har säkert övat så du känner till detta.

Lycka till på uppkörningen!

Vet ej vad du har för hjälm men jag brukar ha visiret lite på glänt när det går
sakta.Går det fort så brukar det inte vara några problem,då klarar ventilationen av att hålla imman borta.

körde upp idag med diskmedel på visiret =) det spöregna i göteborg när jag körde i rusningstrafik å det gick bra! har körkort nu efter många års väntan. lycka till imon!

yep, diskmedel funkar ;) och uppkörningen kmr du klara galant!

för framtiden är shoeis imfria film skitbra. flåsa så mycket du vill, skiten fastnar inte på visiret... men lycka till imorn vettu.

gratulerar.
vad skönt att visiret inte immade.

Hur gick uppkörningen?

Skoja bara. Gratulerar :)

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!