Imfritt visir utan pinlock?

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Tjena!

Tänkte beställa ett nytt visir till min hjälm och börjar undra om jag ska ha med pinnlock eller inte. Det är finare utan, men kan man får det imfritt utan? Har hört att folk stryker på med diskmedel och då ska det tydligen visiret hålla sig imfritt ett tag iallafall. Eller ska man slå till på ett pinlock visir?

Eller varför inte en foggymask? själv fick jag med en foggymask då jag köpte min HJC kolfiber hjälm

Krångla inte till det - pinlock ÄR klockrent, jag kommer *aldrig* köra utan det, ibland kan man faktiskt se till funktion före det estetiska...och i detta fallet är det ju inte direkt som att åka med moppestrut på krukan. ;)

/J

Jag har köpt en sån här: länk

Har bara hunnit testa det en kortare tur i år och då funkade det fint. Det är lite pilligt att få dit och kan vara lite ivägen då man tar av och på sig hjälmen. Men det ser coolt ut, man ser ut som en stridspilot eller något :D

Har hört att tvål funkar också.

Blir det varmt/svettigt med en sådan?

En riktig varm dag kan det nog bli det, men går på 1 sek att plocka loss den. Annars ska den bara isolera så luften du andas ska inte åka upp och imma igen visiret så den ska sitta åt över nästan och kinderna men vara öppen nere vid hakan så du kan andas fritt!

Jag har köpt en sån här: länk

Har bara hunnit testa det en kortare tur i år och då funkade det fint. Det är lite pilligt att få dit och kan vara lite ivägen då man tar av och på sig hjälmen. Men det ser coolt ut, man ser ut som en stridspilot eller något :D

Precis en foggymask, jo man ser ganska häftig ut :)

Last edited:
Gör som man gör med cyklopet vid dykning. En stor loska på insidan och gnid runt lite. Det håller också imman borta.

Visst kan diskmedel eller tvål göra så att det immar mindre. (Vad som helst med tensider funkar faktiskt). Men det är inte i närheten av funktionen av ett pinlock. Jag kommer personligen aldrig att köra utan pinlock. Om det inte kommer något som är ännu bättre förstås.
Visst. Om någon står nära så kan dom se att du har ett pinlock i och du kanske inte tycker att det är snyggt men när du åker så finns det inte en chans att det syns. Dessutom tycker jag personligen inte att det gör något.
Fördelen av ett pinlock överskrider i alla fall med god marginal det estetiska i att inte ha något på visiret.

Pinlock funkar bra! Annars kan jag rekommendera foggymask som några andra redan gjort.:tummenupp
/B)

billigaste alt. tro mig eller ej = tandkräm
lärde mig av en vän från usa, putsade badrumsspegeln med en liten klick och den immar aldrig mer, skönt och kunna raka sig om man har bråttom ;)
det finns ju dukar me som man kan använda till insidan av bilrutor mot immning.
Men självklart röstar jag på pinlock. :)

Hur funkar egentligen pinlock..?

(alltså inte bra/dåligt, utan vad är det som gör att själva visiret inte immar?)

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back