iMac, bränn bränn bränn

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
Har kommit över ett styck iMac G3.

Är det någon här som sitter på en iMac körandes Mac OS X 10.2.x eller nyare och har en brännare installerad?

Skulle behöva få tre .dmg -images utbrända då dessa images som bekant endast går att bränna upp på en OS X Mac.

Jag vet att man kan konvertera .dmg filer till .iso -format. Problemet är dock att i samband med denna typ av konvertering försvinner bootable-disc stödet från original imagen. (Gissa vilka images det handlar om.. :tungan )

Hilfe!

Fenix skrev:
Har kommit över ett styck iMac G3.

Är det någon här som sitter på en iMac körandes Mac OS X 10.2.x eller nyare och har en brännare installerad?

Skulle behöva få tre .dmg -images utbrända då dessa images som bekant endast går att bränna upp på en OS X Mac.

Jag vet att man kan konvertera .dmg filer till .iso -format. Problemet är dock att i samband med denna typ av konvertering försvinner bootable-disc stödet från original imagen. (Gissa vilka images det handlar om.. :tungan )

Hilfe!

Jag sitter med 2mac en med os9,2,2 och en med OS X 10,2 fattar inte riktigt vad det är du ska ha:va

Jag fixar det om du skickar dmg-filerna till mig (det är väl Linux ISO:s det är frågan om eller hur? :D ). Sen blir jag ju iofs tvungen att posta tillbaka CD-R skivorna till dig på nåt sätt men kan du leva med det så.....

Jag har brännare i min Powerbook, skulle kunna mötas upp på stan så bränner vi på stört.. eller nåt.. :3freak

303 skrev:
Jag har brännare i min Powerbook, skulle kunna mötas upp på stan så bränner vi på stört.. eller nåt.. :3freak

Jag kan bränna de tre dmg filerna på en dvd-skiva. Packa med tre blanka cd-r och möta upp dig någonstans så kan vi bränna dom på plats, ja tack!

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC