iMac, bränn bränn bränn

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
Har kommit över ett styck iMac G3.

Är det någon här som sitter på en iMac körandes Mac OS X 10.2.x eller nyare och har en brännare installerad?

Skulle behöva få tre .dmg -images utbrända då dessa images som bekant endast går att bränna upp på en OS X Mac.

Jag vet att man kan konvertera .dmg filer till .iso -format. Problemet är dock att i samband med denna typ av konvertering försvinner bootable-disc stödet från original imagen. (Gissa vilka images det handlar om.. :tungan )

Hilfe!

Fenix skrev:
Har kommit över ett styck iMac G3.

Är det någon här som sitter på en iMac körandes Mac OS X 10.2.x eller nyare och har en brännare installerad?

Skulle behöva få tre .dmg -images utbrända då dessa images som bekant endast går att bränna upp på en OS X Mac.

Jag vet att man kan konvertera .dmg filer till .iso -format. Problemet är dock att i samband med denna typ av konvertering försvinner bootable-disc stödet från original imagen. (Gissa vilka images det handlar om.. :tungan )

Hilfe!

Jag sitter med 2mac en med os9,2,2 och en med OS X 10,2 fattar inte riktigt vad det är du ska ha:va

Jag fixar det om du skickar dmg-filerna till mig (det är väl Linux ISO:s det är frågan om eller hur? :D ). Sen blir jag ju iofs tvungen att posta tillbaka CD-R skivorna till dig på nåt sätt men kan du leva med det så.....

Jag har brännare i min Powerbook, skulle kunna mötas upp på stan så bränner vi på stört.. eller nåt.. :3freak

303 skrev:
Jag har brännare i min Powerbook, skulle kunna mötas upp på stan så bränner vi på stört.. eller nåt.. :3freak

Jag kan bränna de tre dmg filerna på en dvd-skiva. Packa med tre blanka cd-r och möta upp dig någonstans så kan vi bränna dom på plats, ja tack!

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back