Ilmor drar sig ur MotoGP tillsvidare.

Äh, du missförstod. Om de fyller på med mer okvalificerade politiskt tillsatta förare så är det de som utgör kön. De som fylls på ska ta plats mellan Stoner och Tamada, inte platserna bakom honom.
Alla kan verkligen inte vara topp fem, men att ha förare som tillhör skiktet 20-30 är i mina ögon inte någon angelägen förbättring för sporten eller underhållningen.

Är det 30 hojar, måste någon bli 30'e. Sen kanske inte en förare konstant ska harva 25'e, men han kanske tar sig uppåt i tabellen efter någon säsong.
Så var det i 125/250 innan, man fick åka på en skithoj i början och visa vad man kunde för att få åka nåt bättre. Nu är det enbart de med ordentligt med pengar son får chansen till bra cyklar.

2823515 Äh, du missförstod. Om de fyller på med mer okvalificerade politiskt tillsatta förare så är det de som utgör kön. De som fylls på ska ta plats mellan Stoner och Tamada, inte platserna bakom honom.
Alla kan verkligen inte vara topp fem, men att ha förare som tillhör skiktet 20-30 är i mina ögon inte någon angelägen förbättring för sporten eller underhållningen.
Fler bra fabrikshojar och förhoppningsvis bra privathojar som Ilmor tillsammans med lite midnre politik skulle ge större startfält med bättre racing hela vägen ner till plats 24-30 där ju någon måste hamna.

Är det någon som vet hur ägarskapet i Illmor hänger ihop efter att F1-delen ändrade namn till Mercedes? Har man knoppat av MC-delen, eller köpte Merca bara F1-delen och resten av Illmor finns kvar liksom?
Har ingen aning men jag vet att Ilmor stavas med 1 st L ;)

Är det någon som vet hur ägarskapet i Illmor hänger ihop efter att F1-delen ändrade namn till Mercedes? Har man knoppat av MC-delen, eller köpte Merca bara F1-delen och resten av Illmor finns kvar liksom?
Har för mig att Mercedes köpte hela F1-delen 2002. En av ägarna dog i en flygkrasch.

Det Ilmor som finns nu är nog något annat. Någon, troligen grundaren Ilien, som köpt tillbaka namnet kanske?

Last edited:
Helt klart en ny chans för Sete och Biaggi :)
ALLA här på SH skulle ju bli jätteglada om de kom tillbaka och körde skiten ur japanerna med Ilmor-hojen :D

Låt oss nu slippa dom i MotoGP, OK då, Max kan ju kanske få komma tillbaka men Sete......nä han gör sig nog bäst där han är, en kille som lipar när han blir omkörd av sin kompis tycker inte jag tillför nåt.

Du är bra dryg du. Du hade inget att tillföra mer än att kommentera stavningen. Ja, jag vet att det här inte tillförde något heller men man blir så......
Om du hade bemödat dig med att läsa tråden från början hade du sett att stavningen redan varit upp en gång och därför tyckte jag att det var lite lustigt att folk ändå inte kan stava rätt:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2821753&postcount=9

Observera även smileyn i mitt inlägg, Grin-Ola :tummenupp

Har ingen aning men jag vet att Ilmor stavas med 1 st L ;)

Att en talang som Toseland tex kör i WSBK beror ju på att det saknas bra styrningar i MotoGP (även om just Toseland vart lite blåst av Baross :hihi).
Sen finns det säkert ett par 250-förare som skulle platsa i MotoGP.

Ja, och Barros stavas med två "r". Kan vi lägga ner rättstavningen nu tro?

Ja, och Barros stavas med två "r". Kan vi lägga ner rättstavningen nu tro?
Fråga Mattias :tummenupp
Jag läser alltid hela trådarna.:pangihuve
Då är det värre än jag trodde, beklagar.

Låt oss nu slippa dom i MotoGP, OK då, Max kan ju kanske få komma tillbaka men Sete......nä han gör sig nog bäst där han är, en kille som lipar när han blir omkörd av sin kompis tycker inte jag tillför nåt.
Rätt mig om jag har fel men var inte Sete den som vann flest 990-race efter Rossi?

Last edited:
Och vad i hela friden skulle Skägget, 37 år nästa säsong, tillföra MotoGP? Han blev bannad av en anledning.

Och vad i hela friden skulle Skägget, 37 år nästa säsong, tillföra MotoGP? Han blev bannad av en anledning.

Dock inte för sin ålder eller kompetens att köra hoj..
Banningen var ganska löjlig eftersom det var team som ville ha honom.

På en fullsmetad HRC fabrikshoj skulle han utan besvär prestera låt oss säga åtminstone en åttondeplats. ;)
Ja, eller en femteplats totalt. Ungefär som vanligt. Det krävs mer kompetens än Skäggets för att vinna VM, vilket vi såg förra säsongen när Världsmästaren korades.

Ja, eller en femteplats totalt. Ungefär som vanligt. Det krävs mer kompetens än Skäggets för att vinna VM, vilket vi såg förra säsongen när Världsmästaren korades.

Nu förstår jag inte alls. Vill vi _inte_ ha tillbaka en förare som skulle kunna placera sig som 5:e totalt?

Nu förstår jag inte alls. Vill vi _inte_ ha tillbaka en förare som skulle kunna placera sig som 5:e totalt?
Jag, och många teamchefer, är väldigt tacksamma för att slippa se hans skägg i MotoGP-depån. Att se hans totalt underhållningbefriade körning slipper jag gärna också.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT