Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
abstruse skrev:-Igenkligen?
-Nä.
Igentligen?
-Nä.
-Ejentligen?
-Nä.
-Iäe... Iäääeeejäää...
-Säg efter mig:
EGENTLIGEN.
Frågor?
Framåt!
After the success of World Police, get ready for the sequel!
Team America: Grammar Patrol!!
Rated R for Retarded...
Where a group of lurky nerds troll Internet forums around the world constantly correcting spelling mistakes and bad grammar and denouncing it as the bane of the universe!!
kk74 skrev:Såg den här på slashdot.org...
RED_LiME skrev:Så länge man blir förstådd, varför bry sig?
Visst, det kan vara irriterande ibland, men vad är ejentligen mest irriterande? Den som stavar fel eller den som klagar hela tiden?
![]()
egentligenRED_LiME skrev:vad är ejentligen
Den som stavar fel, utan tvekan.mest irriterande? Den som stavar fel eller den som klagar hela tiden?
The-PatriX skrev:Jahaja, välkommern känner man sig också nu.
Har dyslexi, 20pappers utredning som ni kan få läsa, enda anledningen till att jag kan stava någorlunda är att jag vet hur orden stavas och jag vet vart tangenterna sitter, men läsa är en annan femma.
Men men, måste tillbaka till en viss tjej som fick en viss överraskning idag/igår kväll.
ps. (hon är slutkörd, inte jag)![]()
Skalman skrev:Det är inget fel att vara dyslektiker, men många av dagens kidz har helt enkelt inte lärt sig stava. Om det sen beror på kass skola eller slappa elever låter jag vara osagt (antagligen båda delar). Problemet är att dessa kidz som inte orkat lära sig svenska skyller på att de har dyslexi! Och det är ju inte sant, det är ju snarare ett hån mot er som verkligen lider av dyslexi. Sjukdomen blir så att säga "urvattnad" i diskussionerna.
Sen får jag ju säga att du skriver bra, kan inte påstå att jag sett några uppenbara stavfel i dina inlägg, eller att jag reagerat negativt på din stavning. Du får väl se dig som ett vandrande bevis på att det går att övervinna dyslexin, om man bara lägger ner sin själ i arbetet. Kan tänka mig att du fått slita rätt hårt för att komma dit du är idag.
Edit: Vad jag vill få sagt men som inte riktigt framgick är att det är skillnad på dyslektiker och de som bara stavar illa för att de varit för lata för att lära sig. Tycker inte du ska känna dig ovälkommen.
Håller med där! Skulle jag tex se två liknande hojannonser på blocket tex, så skulle jag utan tvekan ringa på den mer välskrivna först!HanneZ skrev:Kan man inte stava så har jag svårt att ta folk på allvar. Dyslexi är en sak... Skolka från svenskan är nåt helt annat...
/ Hannes
abstruse skrev:-Igenkligen?
-Nä.
Igentligen?
-Nä.
-Ejentligen?
-Nä.
-Iäe... Iäääeeejäää...
-Säg efter mig:
EGENTLIGEN.
Frågor?
Framåt!