Blip
Dum spiro, spero
Tjet skrev:Vilka hänger på och skriver "Muhammed and Allah is a gay couple" med grön sprayfärg på den där svarta stenen de besöker?
1. Tjet
2.
3.
4.
5
fyfan, det där blir en kort lista
ta ett kort när du är klar Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tjet skrev:Vilka hänger på och skriver "Muhammed and Allah is a gay couple" med grön sprayfärg på den där svarta stenen de besöker?
1. Tjet
2.
3.
4.
5
ta ett kort när du är klar JoUh skrev:I just detta fallet var de på väg att visa sitt hat till satan...![]()

Nejnej, tror de va tre stenpelare. Kanske nån dold symbolik för USA/England/Frankrike...JT skrev:USA eller?![]()

1. Tjet
2.
3.
4.
5

Olzki skrev:I strävan efter gudfruktighet vallfärdar varje år tusentals och åter tusentals pilgrimer till Mecka. I princip varje år trampas folk ihjäl i olika omfattning. Idag är hela områden kameraövervakat med en massa vakter som arbetar med att styra och kontrollera folkmassa och ändå trampas över 350 personer ihjäl!!
Har oerhört svårt att förstå hur inte återkommande händelser som denna får fler att ifrågasätta sin religion och tro. I sin strävan att vara sin Gud till lags deltar man i en sk pilgrimsfärd till en stad som någon bestämt är helig och när man gör detta så trampas man ihjäl.
Observera att det i denna situation gäller muslimer men att det i princip lika gärna skulle kunna varit kristna sk pilgrimer. Det är tron på en Gud, detta till trots, jag finner så besynnerlig.
/Olzki
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22584&a=518169&lid=puff_401860&lpos=lasMer
JoUh skrev:Nejnej, tror de va tre stenpelare.

valmers skrev:Att bli ihjältrampad för att man tror på en sagobok, år 2006, kan bara innebära total avsaknad av intelligens.
Zee skrev:Bunny for president in East Coast Conservative .

Markus skrev:Böjningsfel.
Sen vill vi inte ha varken bunny eller bonny som andlig ledare, vi vill ha BRASSARN eller Mc-Kille-25.
Zee skrev:Vi hade inte kom till böjningen på SFI:en än.
Markus skrev:Vet du vilken böjning du har nu då?
Hur lång är den där jädra kursen förresten?
Olzki skrev:Hmm, tyckte inte jag var så otydlig.
Det känns som en sunt tänkande individ borde ifrågasätta vallfärdandet till mecka om det resulterar i hundrals dödas varje gång. Inte pga av krig, inte pga av meningsskillnader eller något annat. De blir ihjältrampade för att de vill visa sin kärlek till sin sk Gud och då samlas i Mecka.
Religionen och gudens fullkomlighet innebär för de flesta att guden har makt att bestämma över liv och död. Således har jag mycket svårt att förstå hur en sunt tänkande numera ensam mor skulle kunna förklara för sitt barn därhemma i Pakistan att Pappa blev ihjältrampad när han visade sin vördnad för Gud, av andra som gjorde likadant. Frågan "Men mamma, varför gjorde Gud så?" är då given.
Detta borde enligt mig, om man hyser ett minimum av kritiskt tänkande leda till att man åtminstone ifrågasätter om Gud verkligen uppskattar att man vallfärdar till Mecka. Grubblar man lite till kommer man förr eller senare till ifrågasättande av om det verkligen finns någon som bryr sig.
/Olzki
/Olzki
Chris Ash skrev:För övrigt är många i den här tråden direkt patetiska(R1 racer, Alexsander), skärp er för helvete....
1. Tjet
2.
3.
4.
5
De där är inget mot vad som skrivs i "stötande-skämt"-tråden.Santo skrev:Håller med! Det finns ett par personer i denna tråd jag tycker bör bannas en period för klar och tydlig överträdelse av första punkten i forumreglerna "Hets mot folkgrupp, Rasism och Nazistiska åsikter" :kocko
Ja provokation är ju en jätte bra idé...Tjet skrev:Vilka hänger på och skriver "Muhammed and Allah is a gay couple" med grön sprayfärg på den där svarta stenen de besöker?
1. Tjet
2.
3.
4.
5
HanneZ skrev:De där är inget mot vad som skrivs i "stötande-skämt"-tråden.
Upprörd o upprörd. Det är inte direkt så man blir röd om kinderna men alla jävla rasistskämt o nötterna som sprider dom får mig att må illa.Santo skrev:Jaså? Den har jag inte läst... kanske ska låta bli om jag inte vill bli upprörd eller?![]()
...men seriöst... jag tycker inte att det e ok, jag tycker att det är direkt stötande även om det inte är riktat mot mig. Nu e jag iof inte muslim... men ändå...
Det är väl lite som Woody Allen sade: "Jag vet inte om gud finns eller ej, men om han finns så är han en 'under achiever'."Har oerhört svårt att förstå hur inte återkommande händelser som denna får fler att ifrågasätta sin religion och tro. I sin strävan att vara sin Gud till lags deltar man i en sk pilgrimsfärd till en stad som någon bestämt är helig och när man gör detta så trampas man ihjäl.
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |