Fasiken mitt problem med att cykeln slår eldsflammor och går orent var inte så enkelt som jag trodde. Har gjort rent fuggarna och bytt stift, det blev bättre men nu missar han bara tändningar och bluddrar inte lika mycket.
Ett tag innan felet visade sig så vräkte jag i motron i ramen och glömde den "grova" jorden i bak kant av motorn, det resulterade i att den lilla tunna jorden under tanken smälte lite. Men cykeln gick bra. Åkte upp till Lunda för att kika på invigningen, där uppe stack ignition säkringen i köerna in till fältet. bytte den och åkte vidare. Cykeln gick bra hem(vad jag vet körde ju lugnt).
En vecka efter detta upptäcker jag att cykeln går kass och smäller vid 11k. Det är efter det jag bytt stift och rengjort fuggarna. Idag efter stift bytet så stack ignition säkringen igen, och hojen går fortfarande kass. Har resistans mätt lite var stans och finner inget jord fel i vilket fall och har 15,2V över batteriet och 12,6 framme vid lampan.
Kan nån hjälpa mej en bit på traven, nu hajjar jag inget mer.
Ett tag innan felet visade sig så vräkte jag i motron i ramen och glömde den "grova" jorden i bak kant av motorn, det resulterade i att den lilla tunna jorden under tanken smälte lite. Men cykeln gick bra. Åkte upp till Lunda för att kika på invigningen, där uppe stack ignition säkringen i köerna in till fältet. bytte den och åkte vidare. Cykeln gick bra hem(vad jag vet körde ju lugnt).
En vecka efter detta upptäcker jag att cykeln går kass och smäller vid 11k. Det är efter det jag bytt stift och rengjort fuggarna. Idag efter stift bytet så stack ignition säkringen igen, och hojen går fortfarande kass. Har resistans mätt lite var stans och finner inget jord fel i vilket fall och har 15,2V över batteriet och 12,6 framme vid lampan.
Kan nån hjälpa mej en bit på traven, nu hajjar jag inget mer.