Igår rök kortet....!!

Bruzda

Apstoll Mc
Gick med
28 Mar 2005
Mitt emot kyrkogården, framför djursjukhuset
Hoj
Kawasaki kdx 250
Varför visste alla utom jag att polisen brukar stå med kamera vid Ryamotet?!

Har liite bråttom å kör till gbg där jag ska träffa en polare å se på bio med.
Håller egentligen ingen koll på hur fort jag kör utan ligger "strax" över vad de andra kör i. Kommer till Landvetter flygplats utfart å där svänger en mcsnut ut. Jag kollar på hastighetsmätaren å ser att jag ligger i 120 på 110 väg å tänker "det är luugnt", enda tills snuten svänger upp bredvid mig å visar att jag ska följa honom. "Fuck" tänker jag men känner att det är lugnt då jag inte körde så fort å han vill säkert bara gnälla på att jag är enögd bak(kör alltså bil) jag svänger in efter honom mot flygplatsen å ser att det står fler bilar å polisbilar. Polisen kommer fram till mig å säger att det gick lite för fort innan vart på jag svarar att "det kanske det gjorde" å blinkar lite. Vad jag inte vet då är att de har stått med kamera å mätt upp en hastighet på 150km/h på mig vid det förra motet :huvet
Kortet blir taget på plats å jag får böter på 2000kr.

Det första jag gör att att höra av mig till en polare i gbg å får bara höra att "det vet ju alla att polisen brukar stå där"
Tydligen inte för jag visste ju inte det:(

Är det någon som vet på ett ungefär hur länge de kan tänkas hålla mitt kort? Snuten sa att det är olika från fall till fall men något att rikta sig efter måste det väl ändå finnas, eller?

Tråkigt! Du kommer nog bli av med det i 2 månader. Hade det gått i 151 km/h så hade det blivit 3.

Bruzda skrev:
2211095 Varför visste alla utom jag att polisen brukar stå med kamera vid Ryamotet?!

Har liite bråttom å kör till gbg där jag ska träffa en polare å se på bio med.
Håller egentligen ingen koll på hur fort jag kör utan ligger "strax" över vad de andra kör i. Kommer till Landvetter flygplats utfart å där svänger en mcsnut ut. Jag kollar på hastighetsmätaren å ser att jag ligger i 120 på 110 väg å tänker "det är luugnt", enda tills snuten svänger upp bredvid mig å visar att jag ska följa honom. "Fuck" tänker jag men känner att det är lugnt då jag inte körde så fort å han vill säkert bara gnälla på att jag är enögd bak(kör alltså bil) jag svänger in efter honom mot flygplatsen å ser att det står fler bilar å polisbilar. Polisen kommer fram till mig å säger att det gick lite för fort innan vart på jag svarar att "det kanske det gjorde" å blinkar lite. Vad jag inte vet då är att de har stått med kamera å mätt upp en hastighet på 150km/h på mig vid det förra motet :huvet
Kortet blir taget på plats å jag får böter på 2000kr.

Det första jag gör att att höra av mig till en polare i gbg å får bara höra att "det vet ju alla att polisen brukar stå där"
Tydligen inte för jag visste ju inte det:(

Är det någon som vet på ett ungefär hur länge de kan tänkas hålla mitt kort? Snuten sa att det är olika från fall till fall men något att rikta sig efter måste det väl ändå finnas, eller?

1-3 mån spärrtid. Surt....

Du hittar en lista på hur det är HÄR

Last edited:
JKay skrev:
2211108 1-3 mån spärrtid. Surt....

Men om man måste ha kortet i jobbet kan man få ett snällare beslut då?
Är ju så typiskt bara för jag har haft kortet i över 4,5 år å aldrig blivit stoppad av snuten ens för rutinkontroll, å när man väl stöter på dom så tar dom mitt körkort. Hur mycket otur kan man ha egentligen?!

Skaffa finfina intyg från arbetgivaren att du verkligen behöver bilen samt att du bor på obyggden så att inga andra alternativ finns att ta sig fram på ett vettigt sätt så får du max två månader. Mest troligt en månad om du inte kört för fort tidigare.

Bruzda skrev:
2211121 Okok låter ju inte såå svårt isf

Ta in alla protokoll och kolla att det är rätt gjort. Om inte, överklaga.

Jag vann i tingsrätten p.g.a. att dom skrivit lite fel i protokollen.

Alltid värt att kolla.

Reb0

Shit... Surt att bli av med kortet på en sån mild överträdelse...

Dom vägarna är ju hur fina som hellst...

Kan säga att jag har haft riktigt med tur alla år jag kört

Jesper Cronelid skrev:
2211440 Shit... Surt att bli av med kortet på en sån mild överträdelse...

Dom vägarna är ju hur fina som hellst...

Kan säga att jag har haft riktigt med tur alla år jag kört

Plötsligt händer det;)

Vart exakt är ryamotet mellan borås och göteborg? Har pendlat dagligen mellan borås - Gbg i ett år nu aldrig sätt någon kontroll :va Du får be din arbetsgivare skriva något fint intyg eller nåt! Lycka till!

Jesper Cronelid skrev:
2211718 Kommer Aldrig hända mig ;)

Farligt o säj så...det får Murphy att vilja komma o knacka dig på axeln! :7peta
Sen vet vi alla hur det går när Murphy är i närheten!

Mr.M skrev:
2211649 Vart exakt är ryamotet mellan borås och göteborg? Har pendlat dagligen mellan borås - Gbg i ett år nu aldrig sätt någon kontroll :va Du får be din arbetsgivare skriva något fint intyg eller nåt! Lycka till!

Måste väl vara avfarten mot Rävlanda/Hindås. Har också kört den sträckan ett antal ggr och aldrig sett en snut ens en gång. Folk brukar ju rutinmässigt ligga 20-25 km/h över hastighetsgränsen på den vägen.

Coola Ola skrev:
2211805 Måste väl vara avfarten mot Rävlanda/Hindås. Har också kört den sträckan ett antal ggr och aldrig sett en snut ens en gång. Folk brukar ju rutinmässigt ligga 20-25 km/h över hastighetsgränsen på den vägen.

Ja precis just där, är ju en raka där som är bra då dom använder kameran.
Jag har aldrig heller sett en kontroll eller snut där innan just därför.

RebelZero skrev:
2211422 Ta in alla protokoll och kolla att det är rätt gjort. Om inte, överklaga.

Jag vann i tingsrätten p.g.a. att dom skrivit lite fel i protokollen.

Alltid värt att kolla.

Reb0

Du skickar ett PM till mig omgående med ditt nr för vi behöver prata!!

Coola Ola skrev:
2211805 Måste väl vara avfarten mot Rävlanda/Hindås. Har också kört den sträckan ett antal ggr och aldrig sett en snut ens en gång. Folk brukar ju rutinmässigt ligga 20-25 km/h över hastighetsgränsen på den vägen.

har du missat Våg en dom har ju tom en egen ficka med våg när du kommer från borås lr är det viared motet det va väl där dom tog dej gumman :va

Bruzda skrev:
2211824 Ja precis just där, är ju en raka där som är bra då dom använder kameran.
Jag har aldrig heller sett en kontroll eller snut där innan just därför.

Du skickar ett PM till mig omgående med ditt nr för vi behöver prata!!

Du har PM.

Reb0

Bruzda skrev:
2211854 Nä sötis, det var ryamotet motet innan landvetter flygplats

aha ja men där brukar dom stå med efter att ha pendlat mellan GBG och Bollebygd i några år så lär man sig ;)

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna