Ifall ni kommer först till en Honda Goldwing

Jag börjar bli sugen på en Goldwing. Antagligen pga min höga ålder, men mest för att det ser skönt ut att åka.
Ska du luta dig bakåt i bakre fotöljen och bara njuta när läderkepsen sköter styret? ;)
 
Varje gång jag funderar på en Goldwing halkar tankarna vidare till en K1600GTL och sedan till en 1290GT. 🫣
 
I fall ni kommer först till en Honda Goldwing

---

Många funderar på hur man ska agera när man kommer först till en Honda Goldwing. Vare sig vi vill eller inte så kommer det ju att ske, och då är det viktigt att göra sakerna i rätt ordning. Oavsett vad man än tänker och hur man än reagerar vill jag att vi hjälps åt med en "lathund" så att vi alla kan vara säker på att hantera den uppkomna situationen på ett korrekt sätt.

VIKTIGT !!

a. Är platsen säker för er egen skull? D v s finns det någon som ser vad du tänker göra med wingen?
b. Kontrollera gärna om motorn känns varm vilket kan indikera om ägaren snart kan vara på väg tillbaka till sitt fordon.
c. Ring gärna en kompis så kan ni hjälpas åt.
d. Fäll ner ditt mörka visir - för säkerhets skull - och skrid till verket.

1. Töm de gigantiska däcken på luft. Det försvårar eventuell smitning...
2. Använd skruvmejsel och öppna lampglasen på alla 72 extraljus och plocka bort glödlamporna. Skruva tillbaka lampglasen.
3. Skruva lös broms- och kopplingvajrarna. Anslut dom på motsatt sida. Kul överraskning.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.

Jag börjar bli sugen på en Goldwing. Antagligen pga min höga ålder, men mest för att det ser skönt ut att åka.

Tänk hur saker och ting kan ändras på 20 år! :hihi

Men min Daytona är fortfarande skön att köra 20 år senare! :kär:krama
 
Punkt 50.
Kontrollera att radion är inställd på P2 klassisk, ägaren kan få chock om modern musik spelas ur 7.2 anläggningen.

Punkt 51.
Kontrollera att släpvagnen har rätt tryck i däcken.

Punkt 52.
Kontrollera att wingen minst har 10 örnar, om det är färre har någon flygigt iväg.
 
BMW’n fattar man men varför Duke och inte VFR1200?
Superfin tourer med mjuk o kraftfull motor

Goldwing, VFR och BMW,i den ordningen, är lite för "snälla".
GW och BMW hade jag valt om frun fortfarande velat åka med.
GT'n känns som mer bus "Kom igen då!" typ.
Jag har dessutom hört att VFR'n är jävligt törstig så det ska tankas var 20'de mil.
Bortskämd med mina 30l och 0,6 nu...🫣
 
Goldwing, VFR och BMW,i den ordningen, är lite för "snälla".
GW och BMW hade jag valt om frun fortfarande velat åka med.
GT'n känns som mer bus "Kom igen då!" typ.
Jag har dessutom hört att VFR'n är jävligt törstig så det ska tankas var 20'de mil.
Bortskämd med mina 30l och 0,6 nu...🫣
Gör som jag, köp en hoj du vill ha, och säg "vill du åka så får du banta".
 
Undrar när någon sätter en andra sidovagn på motstående sida?
Jag saknar dock släpet på denna ”hoj”…
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top