If you can read this, my bitch fell off-tråden

Vi har ju trådar om allt från tappade väskor till sugar, men vi har ingen om tappade passagerare.

Själv har jag bara tappat frugan från en snöskoter. Det var inte direkt romantikfrämjande :hihi

Vad har ni andra lyckats med?

Tappat! Jag och kompisarna tyckte i tonåren att det var skitkul att gasa på med skotern så att passageraren gled av och landade med rumpan i snön.

Frun tyckte inte att det var lika roligt att landa på rumpan i skoterspåret.

Tappade en kompis som satt bak på min R750 när jag bara skulle uiila från ett rödljus.
Han slog sig inte så farligt.

Lite omvänt, men skulle lära en tjej att köra moped när man var ~15. Jag satt bakpå och hon gasade. Full gas och kopplingsdump.

Hojen slog runt men lyckades åka lagom långt framåt så både hon och jag stod kvar på backen och tittade på moppen som studsade på vägen.

Tappade passagerare har nog hänt både en och tre gånger med gamla snöskotrar i tidiga år, men inte på hoj. Då blir nog det häftigaste en sprajtans ny mobil, en sån där "supposed to be" okrossbar Nokia som var het i början av 2000-talet. Den hittade på något märkligt sätt en väg ut ur sadelfacket på en GSX-R 1000...Sedan har ju en och annan knytnävshälsare hävdat att man tappat förståndet, men det kanske är en annan historia...

Jag hade en cr250 jag körde runt med på gatan när jag var 15. En kompis som skulle åka med gjorde en fin backflip av hojen när vi skulle iväg. Han skrapade upp sig rätt illa och pajade kläderna.

Jag hade en cr250 jag körde runt med på gatan när jag var 15. En kompis som skulle åka med gjorde en fin backflip av hojen när vi skulle iväg. Han skrapade upp sig rätt illa och pajade kläderna.
Bara jag som tappat mig själv, och stålmannenfladdrat bakom wheelande hoj i den åldern?

:va

Bara jag som tappat mig själv, och stålmannenfladdrat bakom wheelande hoj i den åldern?

Bara på moppe. Gaswiren var för kort och spändes över framljuset när jag vred på styret. Fladdrande blev kort och jag la mig på rygg på asfalten. Än idag minns jag de lugnande orden från den första som kom fram.
"Vad har du för trim på moppen?"

Brorsan o jag körde moppe och han lyckas trassla ihop styrändarna så jag flög över min egen moppe och hamnade framför hans.

Så inte nog med att jag flög, han lyckades samtidigt med konststycket att köra över mej med sin KS50(!) också...

Nope...

Midsommarafton 1983, platsen är Piteå havsbad, deltagarantal 5000, jag på ny DT125 LC...hojen i 12 o Clock och jag springandes bakom hållande i styret genom detta folkhav...jublet visste inga gränser...

Har i den ljuva ungdomen tappat kompisen vid korsning av väg med Ockelbo Laser 440 i 70 knyck… han kvar mitt på vägen - landade hårt.

Har tappat mig själv på premiärturen på moppe - 10 år eller så, kompisens Crescent raketarsle Sachs 2vx. Fullgas, koppling upp och… tja. Ute på en läggda som man säger i Medelpad så inga skador vare sig på åkdon eller snorunge. Nya tag!

Kan ju säga att det är tur att min touringbåge är utrustad med ett rejält passagerarsäte med rygg-/armstöd som gör att passageraren inte kan trilla av varken bakåt eller åt sidan, annars hade jag nog tappat min dam flertalet gånger då hon tenderar att somna när vi åker långt... :hihi Rätt vad det är får man ett "klonk" bak i hjälmen och en plötslig tyngd som lägger sig tillrätta någonstans i mitten på nack/-axelpartiet, då vet man att hon sussar sött där bak :hihi

Lyckades fånga den här bilden genom att plocka loss min färdkamera och rikta snett bakåt på måfå under färd, och sen ta en skärmdump från klippet vid nästa stopp:

sover.jpg
:trött :skrattaåt

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey