IF-Honda försäkring 07

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
För oss med denna försäkring ser det tyvärr mörkt ut:

"Premierna för Hondaavtalet förändras from 070201.

Premierna blir officiella vid MC-mässan 25jan.

Mvh

Mats ***

If Skadeförsäkring"

Min XR650 blev dyrare med Honda försäkring än med vanlig försäkring hos IF... :lol

Vad är det i ditt inlägg som pekar på att det ser mörkt ut?
34% dyrare trafikpremie vet vi ju redan om, menar du det eller syftar du på något annat?

Mvh Nicklas

TukTuk skrev:
2693937 För oss med denna försäkring ser det tyvärr mörkt ut:

"Premierna för Hondaavtalet förändras from 070201.

Med andra ord bör man förnya sin försäkring innan februari då alltså?

jP skrev:
2693990 Med andra ord bör man förnya sin försäkring innan februari då alltså?

Ja, det kan man (ringde o frågade:)

Mannen på If jag talade med kände dock inte till att nya premier skulle gälla just from februari.

När jag pratade med IF (Honda märkesförs.) i förrgår så menade killen på att höjningen för mig inte skulle bli så stor. Sporttouring skulle gå upp kanske 2% eller så. Vi får se hur mkt sanning det var bakom det uttalandet.

//KaliZ

KaliZ skrev:
2694122 När jag pratade med IF (Honda märkesförs.) i förrgår så menade killen på att höjningen för mig inte skulle bli så stor. Sporttouring skulle gå upp kanske 2% eller så. Vi får se hur mkt sanning det var bakom det uttalandet.

//KaliZ

Vad är det bästa tror ni, att teckna innan feb. eller vänta? :va

Ringde o kollade med If idag, 7680:- helförs./helår för hojen, känns väl ändå ok?

jP skrev:
2694025 Ja, det kan man (ringde o frågade:)

Mannen på If jag talade med kände dock inte till att nya premier skulle gälla just from februari.

Går det att få dagen premie om man tar den innan februari och om det blir en hög höjning så blir nog if ner ringda snart. skulle ju vara bra omo försäkringsbolagen själva visste hur det skulle li på ett ungefär för när jag ringde visste tanten i luren inte ett skit..:huvet

Farstamannen skrev:
2693963 Vad är det i ditt inlägg som pekar på att det ser mörkt ut?
34% dyrare trafikpremie vet vi ju redan om, menar du det eller syftar du på något annat?
Mvh Nicklas

Ja, åt det hållet. En förändring med dagens prognoser samt att en förändring gällande mc premier sällan är till det bättre( undantagen är väl magiska åldrar som passeras ).

I en annan tråd fick jag höra att BMWs inte kommer ändras -07. Men det är BMW...

Cozy P skrev:
2694143 Vad är det bästa tror ni, att teckna innan feb. eller vänta? :va

Ringde o kollade med If idag, 7680:- helförs./helår för hojen, känns väl ändå ok?

Alltså hur funkar det egentligen? Man kan väl inte teckna försäkringen förrän den nuvarande har gått ut? Dvs i maj då för min del....:va

//KaliZ

Gällande höjningen ska denna komma i form av skatt, och inte som premie. Det betyder att efter vad jag förstår är det ingen skillnad om du tecknar nu eller efter första juli, du åker på kostnaden ändå. Därför kanske det tom kan vara bra att vänta, då bolagen när de märker att folk låter bli att teckna helförsäkringar sänker sina premier för att vara konkurrenskraftiga. Detta är dock bara spekulationer (ang sänkningarna av premierna, inte skatten), den som lever får se

The Duck skrev:
2694631 Gällande höjningen ska denna komma i form av skatt, och inte som premie. Det betyder att efter vad jag förstår är det ingen skillnad om du tecknar nu eller efter första juli, du åker på kostnaden ändå. Därför kanske det tom kan vara bra att vänta, då bolagen när de märker att folk låter bli att teckna helförsäkringar sänker sina premier för att vara konkurrenskraftiga. Detta är dock bara spekulationer (ang sänkningarna av premierna, inte skatten), den som lever får se

Höjningen som avses med Honda Specialförsäkring är helt fristående från något eventuellt skattebeslut gällande trafikförsäkringen.

Jag kommer avvakta till de presenterar nya premierna i och med mc-mässan, sen har man ett par dagar på sig att teckna en ny års försäkring till 2006 års premie.

The Duck skrev:
2694631 Gällande höjningen ska denna komma i form av skatt, och inte som premie. Det betyder att efter vad jag förstår är det ingen skillnad om du tecknar nu eller efter första juli, du åker på kostnaden ändå. Därför kanske det tom kan vara bra att vänta, då bolagen när de märker att folk låter bli att teckna helförsäkringar sänker sina premier för att vara konkurrenskraftiga. Detta är dock bara spekulationer (ang sänkningarna av premierna, inte skatten), den som lever får se

Måste hålla med att det är en skatt som regeringen har lagt fram och det är en fast summa så försäkringsbolagen kommer kriga om kunderna genom lägre premi eller kanske väljer man att ha en högre självrisk/där med lägre mån/kostnad....:rolleyes:

Tobbe_R1 skrev:
2695055 Måste hålla med att det är en skatt som regeringen har lagt fram och det är en fast summa så försäkringsbolagen kommer kriga om kunderna genom lägre premi eller kanske väljer man att ha en högre självrisk/där med lägre mån/kostnad....:rolleyes:

Jag tror inte det ligger i fokus hos försäkringsbolagen att kriga om att få de åtrovärda supersport-kunderna :rolleyes:

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon