IF-Honda försäkring 07

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
För oss med denna försäkring ser det tyvärr mörkt ut:

"Premierna för Hondaavtalet förändras from 070201.

Premierna blir officiella vid MC-mässan 25jan.

Mvh

Mats ***

If Skadeförsäkring"
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Min XR650 blev dyrare med Honda försäkring än med vanlig försäkring hos IF... :lol
 

Farstamannen

M-U-G-G MC
Gick med
21 Aug 2004
Ort
sthlm
Hoj
tramp
Vad är det i ditt inlägg som pekar på att det ser mörkt ut?
34% dyrare trafikpremie vet vi ju redan om, menar du det eller syftar du på något annat?


Mvh Nicklas
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
TukTuk skrev:
2693937 För oss med denna försäkring ser det tyvärr mörkt ut:

"Premierna för Hondaavtalet förändras from 070201.

Med andra ord bör man förnya sin försäkring innan februari då alltså?
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
jP skrev:
2693990 Med andra ord bör man förnya sin försäkring innan februari då alltså?

Ja, det kan man (ringde o frågade:)

Mannen på If jag talade med kände dock inte till att nya premier skulle gälla just from februari.
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
När jag pratade med IF (Honda märkesförs.) i förrgår så menade killen på att höjningen för mig inte skulle bli så stor. Sporttouring skulle gå upp kanske 2% eller så. Vi får se hur mkt sanning det var bakom det uttalandet.

//KaliZ
 

Cozy P

Medlem
Gick med
21 Sep 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VTR SP-1 -00
KaliZ skrev:
2694122 När jag pratade med IF (Honda märkesförs.) i förrgår så menade killen på att höjningen för mig inte skulle bli så stor. Sporttouring skulle gå upp kanske 2% eller så. Vi får se hur mkt sanning det var bakom det uttalandet.

//KaliZ

Vad är det bästa tror ni, att teckna innan feb. eller vänta? :va

Ringde o kollade med If idag, 7680:- helförs./helår för hojen, känns väl ändå ok?
 

Dahornet

Inte lätt se ut liten gammal häst
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Mot Motala
Hoj
goped, hornet 900
jP skrev:
2694025 Ja, det kan man (ringde o frågade:)

Mannen på If jag talade med kände dock inte till att nya premier skulle gälla just from februari.


Går det att få dagen premie om man tar den innan februari och om det blir en hög höjning så blir nog if ner ringda snart. skulle ju vara bra omo försäkringsbolagen själva visste hur det skulle li på ett ungefär för när jag ringde visste tanten i luren inte ett skit..:huvet
 

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
Farstamannen skrev:
2693963 Vad är det i ditt inlägg som pekar på att det ser mörkt ut?
34% dyrare trafikpremie vet vi ju redan om, menar du det eller syftar du på något annat?
Mvh Nicklas

Ja, åt det hållet. En förändring med dagens prognoser samt att en förändring gällande mc premier sällan är till det bättre( undantagen är väl magiska åldrar som passeras ).

I en annan tråd fick jag höra att BMWs inte kommer ändras -07. Men det är BMW...
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Cozy P skrev:
2694143 Vad är det bästa tror ni, att teckna innan feb. eller vänta? :va

Ringde o kollade med If idag, 7680:- helförs./helår för hojen, känns väl ändå ok?

Alltså hur funkar det egentligen? Man kan väl inte teckna försäkringen förrän den nuvarande har gått ut? Dvs i maj då för min del....:va

//KaliZ
 

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Gällande höjningen ska denna komma i form av skatt, och inte som premie. Det betyder att efter vad jag förstår är det ingen skillnad om du tecknar nu eller efter första juli, du åker på kostnaden ändå. Därför kanske det tom kan vara bra att vänta, då bolagen när de märker att folk låter bli att teckna helförsäkringar sänker sina premier för att vara konkurrenskraftiga. Detta är dock bara spekulationer (ang sänkningarna av premierna, inte skatten), den som lever får se
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
The Duck skrev:
2694631 Gällande höjningen ska denna komma i form av skatt, och inte som premie. Det betyder att efter vad jag förstår är det ingen skillnad om du tecknar nu eller efter första juli, du åker på kostnaden ändå. Därför kanske det tom kan vara bra att vänta, då bolagen när de märker att folk låter bli att teckna helförsäkringar sänker sina premier för att vara konkurrenskraftiga. Detta är dock bara spekulationer (ang sänkningarna av premierna, inte skatten), den som lever får se

Höjningen som avses med Honda Specialförsäkring är helt fristående från något eventuellt skattebeslut gällande trafikförsäkringen.

Jag kommer avvakta till de presenterar nya premierna i och med mc-mässan, sen har man ett par dagar på sig att teckna en ny års försäkring till 2006 års premie.
 

Tobbe_R1

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
R1-07
The Duck skrev:
2694631 Gällande höjningen ska denna komma i form av skatt, och inte som premie. Det betyder att efter vad jag förstår är det ingen skillnad om du tecknar nu eller efter första juli, du åker på kostnaden ändå. Därför kanske det tom kan vara bra att vänta, då bolagen när de märker att folk låter bli att teckna helförsäkringar sänker sina premier för att vara konkurrenskraftiga. Detta är dock bara spekulationer (ang sänkningarna av premierna, inte skatten), den som lever får se



Måste hålla med att det är en skatt som regeringen har lagt fram och det är en fast summa så försäkringsbolagen kommer kriga om kunderna genom lägre premi eller kanske väljer man att ha en högre självrisk/där med lägre mån/kostnad....:rolleyes:
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Tobbe_R1 skrev:
2695055 Måste hålla med att det är en skatt som regeringen har lagt fram och det är en fast summa så försäkringsbolagen kommer kriga om kunderna genom lägre premi eller kanske väljer man att ha en högre självrisk/där med lägre mån/kostnad....:rolleyes:

Jag tror inte det ligger i fokus hos försäkringsbolagen att kriga om att få de åtrovärda supersport-kunderna :rolleyes:
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top