Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Pratade med folksams skadechef för två veckor sedan, hon hävdade att den inte gällde...McRae skrev:Folksam gäller!!
Ducatista skrev:-- edit --
Med andra ord premierar man försäkringstagare som inte vidareutbildar sig utan bibehåller bristande kunskaper och på så sätt bidrar till ökade kostander för försäkringsbolagen.
Goodstuff skrev:Säger inte att IF gör rätt utan vill bara påpeka att det är mycket tävla/rejsa/gasa satan hos besökare på bandagar. Jag är likadan själv.
McB skrev:Frågar du mig så ser det likadant ut på gata, när samma personer kör. Borde inte försäkringsbolagen vara tacksamma för att det görs på bana under förhållandevis kontrollerade former?
Goodstuff skrev:Visst men en krasch kostar pengar på bana också, om det tas till försäkringsbolag, kontrollerade former eller ej. Jag körde definitvt snabbare på bana än på gatan dessutom.
Tycker bara en viss själrannsakan kan vara på sin plats.
Jag förespråkar bankörning för alla. Dock är det inte riskfritt/kostnadsfritt som en del verkar tycka.
McB skrev:Ja, det kostar pengar att krascha på bana, men skadorna blir oftast betydligt mindre än om samma olycka hade skett på gata.
Självrannsakan, hur menar du? Att vi ska erkänna att folk kraschar på bana? Redan gjort.
Goodstuff skrev:Att man ska tänka på att man inte bör gasa som om det var tävling på en bandag, eller något. De flesta tänker innan som tur är.
Får inte riktigt fram det jag vill ha sagt, kan bero på att jag inte är helt klar över vad det är.
cool_lilja skrev:så att har man IF får man alltså inte köra på bana ????
Helvete också
tassen skrev:Köra får du,men ersättning uteblir i händelsa av skada
![]()
#11 skrev:VIKTIGT FÖR DIG SOM ÄR FÖRSÄKRAD HOS IF: If har i år meddelat att de ändrat villkoren så att trafikförsäkringen inte gäller överhuvudtaget på inhängnad tävlingsbana. Detta medför att motorcyklar försäkrade hos If anses som oförsäkrade så fort de rullar in på området, vilket i slutändan innebär att LMS inte kan tillåta dessa under våra trafikövningar.
Hälsn. Ola
Snake skrev:Kanske stendum fråga från en rookie men vad är LMS?
Vad gäller på bandagen på gotlandsring?
Snake skrev:Vad gäller på bandagen på gotlandsring?
Bli Svemomedlem? Vad hjälper det?andersbrink skrev:Med IF som försäkringsbolag finns det då tre alternativ:
Köra oförsäkrat.
Teckna dubbelförsäkring i annat bolag under den aktuella tiden.
Bli SVEMO-medlem.
/anders - SVEMO # 600229
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |