Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mat är född 72, bra årgång, och körde Cagiva i GP VM 1993 som det nya stjärnskottet från Australien där han vann deras SBK serie 1992 men det gick inget vidare. Sedan körde han bara i AMA och en del wild cards i WSBK.Mladin rörde väl sig i många serier främst AMA men visst vill jag minnas att han har kört nått WSBK race ! Mat Mladin bör väl vara 35+ idag ..
Mat är född 72, bra årgång, och körde Cagiva i GP VM 1993 som det nya stjärnskottet från Australien där han vann deras SBK serie 1992 men det gick inget vidare. Sedan körde han bara i AMA och en del wild cards i WSBK.
jag tror han var bekväm och tjänade massor med pengar i AMA så han hade ingen vidare lust att flytta. Han ska ha tjänat 2 miljoner USD per säsong i AMA, ungefär. Vilket är betydligt mer än de får i WSBK.
Barros fick betala 800.000 euro till Klaffi för att få köra i WSBK med dom.
Du pratar om de olika "contingency plans" som finns i USA.Det beror väl lite på hur man ska se på den saken. Har en förare genom åren byggt upp trogna sponsorer som betalar för sig så blir det mycket pengar "kvar" efter att man betalt för styrningen.
Man vet ju inte vilket upplägg tex Ten Kate körde med. Om hur mycket förarna själva får utnyttja ytor på hojar m.m.
Checa kanske får 100000dollar av Ten Kate, men så har han ju personliga sponsorer (som alla andra) som betalar när han kör.
Ang AMA så har man ju förståt att det är en hel del pengar inblandat. De har många "produktsponsorer", kör man med deras prylar, har dekal på cykeln och kör in på en vettig placering eller tar poäng så får man en hyfsad summa med cash. Går man och vinner race så får man nog bättre.
Hade vart kul om någon orkade gräva fram lite info med upplägg m.m.
Barros fick betala 800.000 euro till Klaffi för att få köra i WSBK med dom. Tror inte Mladin fick betala nått till sitt team för att få köra AMA-SBK.
Jag tror det beror på att USA är världens största marknad och de har haft sin tradition med starkt stöd från tillverkarna, det är ju de amerikanska importörerna som står för deras "contingency plans", har gjort att förarna blivit välbetalda där.Hur kommer det sig att en toppförare får betala för en styrning i världens främta Sbk serie men inte i AMA.
Är det ett ytterligare tecken på att kostnaderna inom Wsbk är så mycket högre jfr med AMA sbk som är mer "produktions liknande" ?
|
|
Ny Suzuki-importör
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
Suzuki byter importör!
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil
Den traditionella finalbild... |
|
|
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024
Är din KTM bland dem som sk... |
|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |