gurra2fast
The Chase is Better than the Fetch...
Citerar detta från ett mail jag nyligen fått från IF efter en stunds diskussion om huruvida försäkringen gäller vid någon typ av banaktivitet eller inte...
CITAT:
NYHET 2005
Skadeförsäkringsbolaget If meddelar att försäkringen FÖR MC gäller
fullt ut vid FORTtbildning på inhägnat tävlingsområde arrangerad av
SMC eller Märkesklubb ( BMW, HONDA o TRIUMPH) under 2005. Anledningen
till beslutet är att bolagen kommit överens om att
MAN HAR RÄTT ATT ÅTERKRÄVA
SKADEKOSTNADEN AV VÅLLANDE PARTS BOLAG TROTS ATT TRAFIKSKADELAGEN INTE GER STÖD FÖR DETTA.
If ställer dock krav på arrangören att övningarna uppfyller de krav
som SMC respektive Märkesklubb ställer vid dessa förarutbildningar.
Undantag: Försäkringen gäller ej vid så kallad "Fri åkning"
Med Vänlig hälsning
If-skadeförsäkring
"Slut Citat"
Det jag fick ut av samtalet var att trafikförsäkringen gäller på alla arrangerade typer av fortbildningskurser... Har man som jag Ifs Hondaförsäkring så gäller även vagnskadan vid dessa tillfällen...
Handlar det däremot om "fri åkning" så gäller inte Trafikförsäkringen!!!
Hur vet man vad som klassas som "fri åkning" eller fortbildning i denna djungel av olika arrangemang??
Eller som killen på IF förklarade så lät det som att finns det instruktörer samt föråkare så är det inte fri åkning... eller??
Tänker främst exempelvis på Linköpings Motorstadions (Sviesta) trafikövningar på kvällstid...
CITAT:
NYHET 2005
Skadeförsäkringsbolaget If meddelar att försäkringen FÖR MC gäller
fullt ut vid FORTtbildning på inhägnat tävlingsområde arrangerad av
SMC eller Märkesklubb ( BMW, HONDA o TRIUMPH) under 2005. Anledningen
till beslutet är att bolagen kommit överens om att
MAN HAR RÄTT ATT ÅTERKRÄVA
SKADEKOSTNADEN AV VÅLLANDE PARTS BOLAG TROTS ATT TRAFIKSKADELAGEN INTE GER STÖD FÖR DETTA.
If ställer dock krav på arrangören att övningarna uppfyller de krav
som SMC respektive Märkesklubb ställer vid dessa förarutbildningar.
Undantag: Försäkringen gäller ej vid så kallad "Fri åkning"
Med Vänlig hälsning
If-skadeförsäkring
"Slut Citat"
Det jag fick ut av samtalet var att trafikförsäkringen gäller på alla arrangerade typer av fortbildningskurser... Har man som jag Ifs Hondaförsäkring så gäller även vagnskadan vid dessa tillfällen...
Handlar det däremot om "fri åkning" så gäller inte Trafikförsäkringen!!!
Hur vet man vad som klassas som "fri åkning" eller fortbildning i denna djungel av olika arrangemang??
Eller som killen på IF förklarade så lät det som att finns det instruktörer samt föråkare så är det inte fri åkning... eller??
Tänker främst exempelvis på Linköpings Motorstadions (Sviesta) trafikövningar på kvällstid...
Last edited: