Ett muntligt avtal är väll lika bindande som ett skriftligt? Om än svårare att bevisa...
"Du har accepterat försäkringen och haft tillgång till villkoren" stämmer väll inte riktigt heller? Han har ju accepterat en försäkring baserat på dom villkor han fått från försäkringsbolaget. Eller menar du att man som kund inte ska kunna lita på dom uppgifter man får av försäljaren och därför ska dubbelkolla dom innan man ens tar kontakt med bolaget?
Jag jobbar själv som försäljare och visst gör man fel ibland, men då får man fan stå för det. Det är ju inte kunden som gjort fel! Försäkringsbolag har en tendens att ta sina kunder för givet...
Jag förstår också att den mänskliga faktorn tar ut sin rätt emellanåt. Alla gör fel, men när säljaren hånskrattar och säger att han minsann inte sagt nåt annat än 25, då blir man arg, riktigt arg.. Vad är det fel på människor idag? Har själv ett serviceyrke och har kontakt med alla möjliga sorters människor och försöker för företagets bästa alltid visa en god sida oavsett bemötande från kund. Har man dessutom själv gjort fel ska det visas genom dels ursäkter och dels åtgärder. Men man är väl gammalmodig? Tappar fan tron på mina medmänniskor

Det är inget nytt, kompisar som har hondor har sagt d i flera år. Dom flesta accepterar det eftersom själva försäkringen är billigare än alla andra. Så man får helt enkelt o välja, antingen betala 50K i hel/hel o ha en sjlvrisk på några K eller ha en billigare försäkring o betala massa i sjlvrisk. Tråkigt men sant.
Jag skiter högaktningsfullt i om det inte är något nytt. Jag har varit medveten om att vissa f-bolag har högre självrisk vid vagnskada men har jag fått reda på ett pris som inte stämmer är det väl inget jag ska acceptera!? Ta inte illa upp, är bara på ett så jävla dåligt humör..

Last edited: