IDM 2010: Assen - Med svenskar

Hmm, en snabb sökning på tuben gav http://www.youtube.com/watch?v=0khV1LGHcYk&feature=search men jag kan int eriktigt säga att någon kör brallorna av någon annan efter att ha sett det klippet.

Förstå mig rätt, jag anser att Hampus utan tvekan är en av de mest lovande svenskarna inom RR just nu, men jag tror att du behöver backa upp dina facklor bättre för att de ska bli annat än just facklor. :)

Kolla resultaten från superstock 600 em på gelleråsen 2007, där har du beviset på att Johansson steker Backlund även där.

Kolla resultaten från superstock 600 em på gelleråsen 2007, där har du beviset på att Johansson steker Backlund även där.

Men körde inte Backlund 1000 och Hampus 600 den helgen? Hur kan man steka någon om man kör olika klasser?
Eller har jag fel?:confused:

vad jag vet så körde båda 600 på den tiden, körde backlund 1000 och johansson 600 så är ju prestationen ännu större från johanssons sida.

Backlund körde överhuvudtaget inte EM-helgen 2007 (och det kan du se här http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=233111), däremot kom han tvåa i 600-klassen 2006. 2007 kom Hampus fyra i 600 med heatets snabbaste varv, en utmärkt prestation. Men hur du kan få det till att han rökte Backlund, som inte ens var där, är intressant.:)

Det vore mycket lättare om du länkade till resultaten du hänvisar till. :)

Det kanske säger mer om mig än om mr tvärkört, men jag kollar denna tråden två gånger om dagen för att se hur han (sexistiskt av mig, jag VET, men jag förutsätter att det är en "han") ska gå vidare i detta ämne med Hampus "rökandes" Filip när den sistnämde inte var på plats!! Jag vill VETA!!!:)

Det kanske säger mer om mig än om mr tvärkört, men jag kollar denna tråden två gånger om dagen för att se hur han (sexistiskt av mig, jag VET, men jag förutsätter att det är en "han") ska gå vidare i detta ämne med Hampus "rökandes" Filip när den sistnämde inte var på plats!! Jag vill VETA!!!:)
Ett tips: sätt ditt bokmärke till http://sporthoj.com/forum/usercp.php så ser du direkt alla prenumerationer du har. Fast det kanske var old news?

Banrekordet på Gelleråsen är 1:05.066. Filip Backlund, 14 augusti, 2009.
Ungefär där slutar allt snack om rökningar hit och dit.

Hampus är grym, dock.

Ett tips: sätt ditt bokmärke till http://sporthoj.com/forum/usercp.php så ser du direkt alla prenumerationer du har. Fast det kanske var old news?

Om du med det menar att jag får ett mail om att någon sagt något i en tråd jag sagt något i, ja, då var det old news!

Men det finns ju inget roligare än folk som uttrycker sig extra kul, så dem vill man ju ha koll på! Så just nu går jag går in i racingforumet minst var 12:e timme enkom för att kolla denna tråd; det kan ju ha kommit något nytt kul!:)

Hampus är grym, dock.

Om det är du, jag och tvärkört HELT överens! :tummenupp

Last edited:
Inte för att det är detta vi pratar om här o nu :tungan
Snabbast hitintills på de flesta banor är ju A Lundh.
Och utan tvekan på rätt material J Lindström!
Å Pappunen förstås!
Å
Å
Å
Å det finns en del!
Ta detta rätt :)

Hade varit kul om Hampus "kom hem" till Pro Superbike-finalen på Mantorp :)

Visst vore det ballt :tummenupp Speciellt för oss staket experter.
Då hade jag faktiskt åkt dit & sett racet live.

Men vad har han att bevisa i den här lilla pölen:va
Nää, jag tror han gjort helt rätt, stanna där stålarna finns.

Sedan tror jag fortfarande Mullsjö Maniac skulle röka både Hampus & Fille, OM inte..... OM inte....Om.. ohh..öhh, men jag känner ju honom öhh :D
//
Benny

Tackar för förtroendet :rolleyes: Men Benny så bra är jag ju inte :krama
Byt upp dig till 1000 nu så kommer det gå undan sen! En Honda kanske?
Exakt bättre att dansa utomlands där folk intresserar sig för motorsport! Hm kanske dags att kolla hur de gör för att nå ut till folket!

Visst vore det ballt :tummenupp Speciellt för oss staket experter.
Då hade jag faktiskt åkt dit & sett racet live.

Men vad har han att bevisa i den här lilla pölen:va
Nää, jag tror han gjort helt rätt, stanna där stålarna finns.

Sedan tror jag fortfarande Mullsjö Maniac skulle röka både Hampus & Fille, OM inte..... OM inte....Om.. ohh..öhh, men jag känner ju honom öhh :D
//
Benny

Det vore skoj :tummenupp Och då inte för att se vem som är snabbast utan för att se en schysst fight!
Kommer nog att behövas för, få se nu hur många till finalen?
ca 13st? :rolleyes:
Fan vad tragiskt, våran superbikeklass som verkligen kunde ha blivit ett riktigt lyft för sporten roadracing!!!

Hade varit kul om Hampus "kom hem" till Pro Superbike-finalen på Mantorp :)

Last edited:

Då är vi två. Jag hoppade ju nästan upp från stolen nu när det var åtta nya svar i tråden, men ack vilken besvikelse. Bara en massa annat dravel. :)

Något har gått väldigt fel med den klassen, tyvärr. Förstår om Freddy, Filip, Svensken mfl ser sig om efter styrningar utomlands.

Det är förmodligen bra om dom hittar styrningar utomlands för då kommer säkert många att klassa upp sig så kanske vi får fulla startfält:tummenupp

Det är förmodligen bra om dom hittar styrningar utomlands för då kommer säkert många att klassa upp sig så kanske vi får fulla startfält:tummenupp
För just Pro Superbike tror jag inte det spelar någon större roll för startfältet om flera drar utomlands. De som vill köra där gör det idag och de andra är inte så intresserade eftersom det kostar för mycket.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman