Idioter vid försäljning.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Ingen som fått samtal där människan hasplar ur sig att "Aaa-men.. Om den finns kvar i höst så tar jag den! Just nu har jag inga pengar!"?

Samtalen i fråga tenderar att äga rum på våren eller tidig sommar. :gnissla

Det borde finnas en nationell pungsparkstjänst. Ungefär som ett blommogram.:jisses
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Vem hinner starta företaget först? :hihi

Strykogram AB :banana

Det lilla paketet: En mild förolämpning, i stil med "Du är dum" samt en knäpp på näsan. 250kr.

Mellanpaketet: Förolämpning, "jävla idiot", samt en flat lusing. 500kr

Stora paketet: En minuts föreläsning om personens intelligensnivå och sociala imkompetens samt en pungspark. 1000kr.

De luxe-paketet: Två minuters reklamtid på tv4 kl 20.00 fredag kväll fylld med förolämpningar till personen i fråga. Besudling av postlåda/brevinkast. Smisk på bara stjärten samt ryckning av samtliga näshår med pincett. 250000kr. :banana
 

falken

Ska bli snabbare än Einar!
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Hudiksvall
Hoj
Yamaha R1 -08
Det lilla paketet: En mild förolämpning, i stil med "Du är dum" samt en knäpp på näsan. 250kr.

Mellanpaketet: Förolämpning, "jävla idiot", samt en flat lusing. 500kr

Stora paketet: En minuts föreläsning om personens intelligensnivå och sociala imkompetens samt en pungspark. 1000kr.

De luxe-paketet: Två minuters reklamtid på tv4 kl 20.00 fredag kväll fylld med förolämpningar till personen i fråga. Besudling av postlåda/brevinkast. Smisk på bara stjärten samt ryckning av samtliga näshår med pincett. 250000kr. :banana

Haha, fy fan va underbart :rofl

Nu blev man ju på lite bättre humör iaf! Tack :tummenupp
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
Jag har denna ute nu: http://www.blocket.se/helsingborg/BMW735iAL_22399581.htm?ca=23_3&w=3&last=1

Det ringde en gubbe som sa att han ville komma dagen därefter. Jag föreslår att vi ses på en känd bensinmack så han slipper leta efter min adress i stan och då blir han dryg och säger att han inte gör affärer på det sättet.
Bra, kom du hem till mig och ring när du är här då.
Nej, då gick det bra med bensinmacken i alla fall.... "-Jaha?!"

Dagen därpå ringer han och säger att han inte kommer. Det var sjysst iaf.

Häromdagen ringde det en som inte ens presenterade sig och bara frågade vad sista priset var.
Det står i annonsen svarade jag.
"-Så du tänker inte sista pris med mig?"
Jag: Ring nån annan, ha det bra, hej - klick.

Jag har fått mail från en del som vill ha fler bilder men inte hört av sig efter det eller föreslagit byten med deras skurhinkar till fordon.

Jag hatar att sälja nånting verkligen, men denna bilen står mest i garaget och känns överflödig.
Blir den inte såld på de 2 månaderna den får vara på blocket så behåller jag den, finare E38 blir svårt att hitta.
 

Therése_L

Guest
Jag har fått mail från en del som vill ha fler bilder men inte hört av sig efter det eller föreslagit byten med deras skurhinkar till fordon.

Jag hatar att sälja nånting verkligen, men denna bilen står mest i garaget och känns överflödig.
Blir den inte såld på de 2 månaderna den får vara på blocket så behåller jag den, finare E38 blir svårt att hitta.

Jag har båda hojarna och ena bilen på blocket nu, och det verkar va det senaste att man ska maila och begära fler bilder, men sen inte höra av sig igen.

Sakerna är i superskick så det är inte det att de har fått syn på nån repa eller buckla.
 

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Ort
Skogen
Hoj
Sålda fifan
Jag har fått mail från en del som vill ha fler bilder men inte hört av sig efter det eller föreslagit byten med deras skurhinkar till fordon.

Jag är ganska säker på att du kan utgå från att den som fortfarande är intresserad hör av sig. Eller har jag fel? :va
 

Merovingian

Guest
Jag har båda hojarna och ena bilen på blocket nu, och det verkar va det senaste att man ska maila och begära fler bilder, men sen inte höra av sig igen.

Jag har också märkt av detta fenomen i år.
9 av 10 som hör av sig vill ha fler bilder(räcker tydligen inte med de fem som finns i anknytning till annonsen) och hör aldrig av sig igen.

Kanske för att "generation i" har intagit marknaden i större utsträckning?
Tycker mig se många sena 80:eek:r och tidiga 90:eek:r i mailen nuförtiden när man annonserar. De är vana att folk slänger upp 40 bilder på samma sak. :hihi
 

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Örebro
Hoj
Ducati MS 1100S
har hänt mig typ 10 gånger nu på den hojen jag har ute (legat ute två år snart) Ingen har dykt upp och tittat på den ens,

Har du inte sålt den på två år så är det definitivt fel pris. Sålde en CBR 125:a i våras. Tog en månad och en prissänkning på blocket. Hojen var i nyskick, men man får anpassa priset efter marknaden.
 

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
Jag har också märkt av detta fenomen i år.
9 av 10 som hör av sig vill ha fler bilder(räcker tydligen inte med de fem som finns i anknytning till annonsen) och hör aldrig av sig igen.
:hihi

Söker kanske bilder som avslöjar vart fordonet står. Lite långsökt kanske men är man verkligen intresserad så åker man väl och tittar efter 5 bilder.
 

Merovingian

Guest
Söker kanske bilder som avslöjar vart fordonet står. Lite långsökt kanske men är man verkligen intresserad så åker man väl och tittar efter 5 bilder.

Det vet jag inte. Jag blurrar aldrig bort regnumret(ogillar när folk gör det), så de skulle lika gärna kunna söka på det.
Men jag tänker rent allmänt, det gäller inte bara fordon.
 

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Phoenix
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
Har du inte sålt den på två år så är det definitivt fel pris. Sålde en CBR 125:a i våras. Tog en månad och en prissänkning på blocket. Hojen var i nyskick, men man får anpassa priset efter marknaden.

hur mycket fick du och årsmodell!
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Exakt, så just nu håller jag på att "telefonterrorisera" den där tjejen, ringer en eller några gånger om dagen, hon svarar fortfarande inte... men jag tänker inte ge mig :D (även om jag redan köpt en annan kamera hehe)
Är man så jävla feg, skum eller whatever att man inte kan ringa eller svara på ens samtal och säga att varan är såld eller att man ångrar sig så förtjänar man lite telefon-terror :hihi

Den andra nissen är lite klurigare, att spamma mail känns inte lika tillfredsställande, så det lär jag inte orka syssla med så länge till :rofl
Hon har kanske varit med om en olycka och ligger på sjukhus? Troligtvis inte, men man kan aldrig veta. Det är bara en själv som har något att förlora på att jaga upp sig. Bättre att låta det rinna av en och gå vidare.
 

falken

Ska bli snabbare än Einar!
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Hudiksvall
Hoj
Yamaha R1 -08
Men åååh... Jag som hade fått en ny spekulant som verkade seriöst intresserad och frågade efter fler bilder.

Jag kanske aldrig hör något av han heller igen, eftersom det verkar vara inne att bara fråga efter fler bilder just nu :(
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Har haft samma problem, men mest med gammla bilar. Sega människor det finns.
 

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Jag har denna ute nu: http://www.blocket.se/helsingborg/BMW735iAL_22399581.htm?ca=23_3&w=3&last=1

Det ringde en gubbe som sa att han ville komma dagen därefter. Jag föreslår att vi ses på en känd bensinmack så han slipper leta efter min adress i stan och då blir han dryg och säger att han inte gör affärer på det sättet.
Bra, kom du hem till mig och ring när du är här då.
Nej, då gick det bra med bensinmacken i alla fall.... "-Jaha?!"

Dagen därpå ringer han och säger att han inte kommer. Det var sjysst iaf.

Häromdagen ringde det en som inte ens presenterade sig och bara frågade vad sista priset var.
Det står i annonsen svarade jag.
"-Så du tänker inte sista pris med mig?"
Jag: Ring nån annan, ha det bra, hej - klick.

Jag har fått mail från en del som vill ha fler bilder men inte hört av sig efter det eller föreslagit byten med deras skurhinkar till fordon.

Jag hatar att sälja nånting verkligen, men denna bilen står mest i garaget och känns överflödig.
Blir den inte såld på de 2 månaderna den får vara på blocket så behåller jag den, finare E38 blir svårt att hitta.

Det är dörrhandtagen som gör det. :jäs
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top