Idioter vid försäljning.

falken

Ska bli snabbare än Einar!
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Hudiksvall
Hoj
Yamaha R1 -08
Man undrar ju va fan det är för fel på folk som ringer och är jätteintresserad av hojen bestämmer träff dagen efter och sen dyker dom aldrig upp?
Visst hade dom ringt och sagt att det hade kommit upp något förhinder eller att dom köpt någon annan cykel hade det ju varit ok.

Men jag låg ju fan och väntade på soffan hela jävla eftermiddagen! :4skrika
Jäkligt skoj när man har tusen andra saker att göra..

Är detta vanligt?

Jag måste ju vara världens bästa köpare i en säljares ögon.
Är alltid punktlig och kommer på den bestämda dagen. Plus att jag inte gnäller på varenda lilla skavank som man kan förvänta sig av den årsmodellen.
 

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Träligt det där.
Nästa gång kan du kanske prova och ringa upp samma dag ni skulle träffas och se så det fortfarande blir av, så slipper du ligga på soffan heladagen :boring .
:)
 

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600
verkar hända ganska ofta. Brukar vara sen till hojköp men det beror mest på att jag vatt o hämtat hojjar upp åt landet, man är lite av en tidsoptimist men det brukar bli ett o annat samtal när man är på väg för uppdatering om hur sen man tror att man blir.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Jag är som TS... vet vad jag ger mig in på, har bestämt mig för ett pris jag är villig att ge och sen blir det affär om det godtas.
Känns inte säljaren seriös eller att jag får skumma vibbar så avbryter jag och tackar nej till affären oavsett pris... gör bara affärer med vad som verkar vara vettigt folk.
 

falken

Ska bli snabbare än Einar!
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Hudiksvall
Hoj
Yamaha R1 -08
verkar hända ganska ofta. Brukar vara sen till hojköp men det beror mest på att jag vatt o hämtat hojjar upp åt landet, man är lite av en tidsoptimist men det brukar bli ett o annat samtal när man är på väg för uppdatering om hur sen man tror att man blir.

Ja men bara man ringer så är det ju lugnt :)
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Jag har varit med om tvärtom, två gånger nu senast veckan.

Ena har jag ringt och snackat med två gånger, (ena på kvällen jag såg annonsen, andra gånger samma dag som vi skulle mötas) - helt plötsligt så svarar hon aldrig på mina samtal och "dök aldrig upp" (rättare sagt, vad befann mig i hennes stad men visste inte var hon bodde).

För någon dag sedan mailade jag en nisse (inte skrivit ut sitt telefonnummer på annonsen) - fortfarande inte fått något svar.

Vad är det med folk som lägger ut annonser och sedan inte är redo eller vill sälja sin varor!? Inte ens så man diskuterat priset utan dom borde fortfarande tänka sig att man köper för det pris dom angett som gäller...
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
För någon dag sedan mailade jag en nisse (inte skrivit ut sitt telefonnummer på annonsen) - fortfarande inte fått något svar.

Vad är det med folk som lägger ut annonser och sedan inte är redo eller vill sälja sin varor!? Inte ens så man diskuterat priset utan dom borde fortfarande tänka sig att man köper för det pris dom angett som gäller...

Varan kanske redan är såld och han har inte tagit bort annonsen än?
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
När jag skulle köpa hoj så hände det några gånger att man preliminärbestämde någon dag i förväg, men att man sen hittade bättre objekt eller tyckte något verkade skumt etc och ångrade sig. Men då ringde jag senast dagen innan för att säga att jag inte kommer.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Då svarar man att varan är såld.

Varan kanske redan är såld och han har inte tagit bort annonsen än?

Exakt, så just nu håller jag på att "telefonterrorisera" den där tjejen, ringer en eller några gånger om dagen, hon svarar fortfarande inte... men jag tänker inte ge mig :D (även om jag redan köpt en annan kamera hehe)
Är man så jävla feg, skum eller whatever att man inte kan ringa eller svara på ens samtal och säga att varan är såld eller att man ångrar sig så förtjänar man lite telefon-terror :hihi

Den andra nissen är lite klurigare, att spamma mail känns inte lika tillfredsställande, så det lär jag inte orka syssla med så länge till :rofl
 

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Phoenix
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
har hänt mig typ 10 gånger nu på den hojen jag har ute (legat ute två år snart) Ingen har dykt upp och tittat på den ens,
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
har hänt mig typ 10 gånger nu på den hojen jag har ute (legat ute två år snart) Ingen har dykt upp och tittat på den ens,

Du tror inte att det är fel relation på pris/skick på varan då eller?
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
har hänt mig typ 10 gånger nu på den hojen jag har ute (legat ute två år snart) Ingen har dykt upp och tittat på den ens,

Hoppas att du driver med oss?? :3freak
 

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Ort
Skogen
Hoj
Sålda fifan
Antagligen moppefuckon som sitter hemma, dreglar och fantiserar. När det sedan kommer till kritan finns varken kulor eller tillräckligt med intresse.

Det är så mycket roligare att göra affärer med seriösa köpare/säljare, som t.ex TS.
Lycka till!
 

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Phoenix
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
Du tror inte att det är fel relation på pris/skick på varan då eller?
Seriöst så är skicket bättre änn dom jag har sett förrut, har inte hållit på med den själv nått ens o mekat. köppt ny och priset är pressat under de flesta jag har sett och säger alltid att priset går att diskuteras för att få höra vad dom vill erbjuda ;) Blir väll såhär när man köper den minst poppulära
 

Merovingian

Guest
Ingen som fått samtal där människan hasplar ur sig att "Aaa-men.. Om den finns kvar i höst så tar jag den! Just nu har jag inga pengar!"?

Samtalen i fråga tenderar att äga rum på våren eller tidig sommar. :gnissla
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top