Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dagtid=ok
Kväll=idiot
Buhu. Min uppfattning är att det där inte var värre än någon av alla andra filmer som läggs ut här på SH under ett år. Men det är klart, du är ju kvinna så det är ju din uppgift i samhället att slå ned på moraliskt förkastligt beteende!![]()
mitt val skit i de du, jag kör inte som "tuffingarna" från storstan mot rött med barnvagnar å skit....
Dagtid=ok
Kväll=idiot
Skulle uppskatta om du kan utveckla vad du menar.
Skulle uppskatta om du kan utveckla vad du menar.
gärna här med, lysena på min 10 år gamla hoj är ju som stearin i en glaskupol på halvsljuset, och som 16 åring har jag inte råd med fina nya dyra lampor som lyser bättre, har redan satt i ett par nya,
Heljuset måste också va kasst för ja har inte fåt lika mycket negativ respons som ovanstående,
gärna här med, lysena på min 10 år gamla hoj är ju som stearin i en glaskupol på halvsljuset, och som 16 åring har jag inte råd med fina nya dyra lampor som lyser bättre, har redan satt i ett par nya,
Heljuset måste också va kasst för ja har inte fåt lika mycket negativ respons som ovanstående,
till ts:
Om jag var du skulle jag ta ett snack med killen och förklara hur illa det kunde gått,
Helljus flyttar upp ljuskäglan så även om man har kass belysning så bländar den mötande fordonet.
Min fråga är hur pass starkt kan ljuset va på en 600:a? för ja fick nog en 20-30 bilister att ilskna till för dom drog på sina helljus för att markera ja skulle stänga av mina. Är detta rimligt? Känns som säkerheten går före att några bilister blir ilskna, men de e ju bara min åsikt !
Nejnej, jag retar mig på det för att jag ser i princip ingenting när tex en bil / lastbil sätter på sitt helljus!
Helljus flyttar upp ljuskäglan så även om man har kass belysning så bländar den mötande fordonet.
Sen är de ju det att " vi har ett bromsljus, ett halvljus " bilarna har trots allt 2 av varje lyse som alltid är på. Ja vågar nog påstå att siktsträckan både halv & helljus på en bil är betydligt längre än på en hoj så min åsikt kvarstår. Ja sitter faan inte o riskerar mitt liv om ja inte ser ett skit genom att ha på halv när ja faktiskt tom ser vägen om ja istället sätter på helljuset. Sen får alla moraltanter ha sina åsikter liksom jag har min
Okok, tackde visste jag inte.
okej du har en bra poäng, men hur ska man lösa detta då utan att kosta på sig 2-3 000 för o konvertera om lysena?![]()
Jävla idioter ... hade en gubben en gång som sprang ut med en sopborste å skulle klappa till mig med den
Lite var jag, det är en 70 väg så körde kanske i 80, men det gör ju bilar med där. Han var ju stirr för det lät så mycket eftersom jag gasade ordentligt kilometern innan
Låter som idiotgubben ute vid Lygnern, eller? Som för övrigt tyckte det var en bra idé för några år sedan att grusa en av kurvorna där ute för att MC skulle hålla ner hastigheten.. eller så ville han bara ta livet av nån..![]()
Hmm, tror du kanske att det hade med saken att göra och att han eventuellt bor där och råkar ut för motorcyklar så gott som dagligen varje solig sommardag?
Jag försvarar inte hans beteende men jag förstår honom samtidigt. Har man ungar, katter, hundar, hästar etc så kanske man inte vill ha fartdårar inpå knuten eller fordon som låter onödigt mycket. Samtidigt kanske han är livrädd för att köra ut på vägen då risken att bli torpederad av en motorcyklist överhängande?
Bara vad jag tror![]()
Vet inte ja sagt nåt om att cc har nåt med helljuset att göra?
Hänger inte med på ditt tänk riktigt, alldrig sagt jag är " trafiksäker " ifrågasätter däremot om dom behöver sätta på sina hellysen när dom borde förstå de finns en anledning till varför man som mc förare sätter på sitt hellyse. Har aldrig problem att köra med halv när ja kört bil, då siktsträckan är tillräckligt lång ändå, men så är det verkligen inte för mig när ja kör hoj. Så klart att ja sätter på helljuset om ja i princip inte ser vägen annars!
Vet inte ja sagt nåt om att cc har nåt med helljuset att göra?
Hänger inte med på ditt tänk riktigt, alldrig sagt jag är " trafiksäker " ifrågasätter däremot om dom behöver sätta på sina hellysen när dom borde förstå de finns en anledning till varför man som mc förare sätter på sitt hellyse. Har aldrig problem att köra med halv när ja kört bil, då siktsträckan är tillräckligt lång ändå, men så är det verkligen inte för mig när ja kör hoj. Så klart att ja sätter på helljuset om ja i princip inte ser vägen annars!
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |