Idioter som står och skriker vid vägkanten

Ser ut som en 70 väg och mycket snabbare än så ser det inte ut att gå på filmen så det tror jag nog inte.. Oavsett vilket ska han inte göra på det viset!

70kmh=19m/s?:rolleyes: lite fortare lr?

Det hände mig förra året .exakt samma stil. Jag var ute med någon annan och stannade därför inte , det e onödigt med vittnen. Jag ser det där sett.seriöst försök att skada mig, och tänker därför inte stanna nästa.gång det händer mig.och jag kommer inte.att stanna för att lyssna på vad.de.har att.säga...

Det har hänt flera gånger... Har hänt att folk stått och tänkt kasta hästskor, vedklabbar och sågar efter mig när jag vart ute och kört.. Eller oftast så är det på den som ligger bakom av nån konstig anledning.. :rolleyes: :D

Men väldigt ofta så har det hänt att folk tex gör tecken att man ska dämpa farten fast man håller hastig heten och i vissa fall till och med kört UNDER tillåten hastighet, det rätt märkligt tycker jag..

Men det bara vända om och fråga vad fan det är frågan om och ge dom en rejäl jävla utskälling...
Hota gärna med att klappa på käften också om dom gör om det engång till! :tummenupp

DU...under hastighetbegränsningen...jo suuuuuuure. :D:tuttar

Kan faktiskt vara en 2-barnspappa som inte gillar folk som håller 2.5ggr tillåtna hastigheten 8m från hans hus.

Men nu har ju inte jag all info här.

Då kan man ju alltid ställa sig vid vägkanten och vinka lite och försöka påkalla lite uppmärksamhet, försöka få motorcyklisten att vända tillbaka för att kolla vad som står på, och när han då kommer kan man ta upp det lite snällt och fint vad man tycker. Tror inte någon normal person skulle ha något emot det bemötandet :tummenupp

Istället för att DAMPA, SKRIKA och jävlas som alla jävla cp-mongo apor brukar göra, arga KÄRRINGAR och moral-morsor med videokamera i deras familjeräsers som leker låtsas-civilpolis och ska skälla ut allt och alla hela jävla tiden.... :mad::mad::mad::mad:

Råkade ut för en sur jävel till gubbe för ett tag sen, men då satt jag förvisso i bilen... Kom körande i maklig takt, höll ca 75 mätarfart på 70-sträcka (och min mätare visar väl sisådär 10% fel i den hastigheten, så ganska precis laglig fart) och allt var frid och fröjd. Då ser jag en gubbe komma gående på andra sidan vägen, och helt plötsligt så tar han ett stort steg rakt ut i vägen och sträcker upp långfingret. Verkligen viftar med fingret så nära mig som han bara vågar (som om jag skulle kunnat missa vad det var han visade upp:rolleyes:). Jag stannar på första bästa vändplats en bit längre fram, vänder, kör tillbaka och kör efter gubben in på den infart han precis gått in på. Vevar ner rutan och säger, lugnt och sansat:
"Jag uppskattar inte den där gesten, kan du förklara vad det där skulle vara bra för?".
- Jahadu, och jag uppskattar inte ditt sätt att köra! vrålar gubben.
"Och vad var det för fel med min körning menar du?"
- Du kör alldeles för fort!
"Ok, så 75 på mätaren är alldeles för fort!?"
- ... Isåfall är det fel på din mätare! Stick nu!

Jag blir alldeles paff, helt mållös... Vafan, tror gubben att han har polislaser i ögonen eller?:va Skulle hans ögonmått vara bättre än min hastighetsmätare!?:va Backar ut från uppfarten, men precis innan jag ska köra så ropar jag åt honom att "Du kan gott bättra på attityden!"
Gubben blir då helt vansinnig och springer fram till bilen och frågar vad i helvete jag sitter och säger!?:confused: Upprepar då, lugnt och stilla: "Du kan gott bättra på attityden". "Du också!" vrålar gubben. "Stick nu!"
Vetifan vad han trodde att jag sa... Tänkte bara att nu snart så försöker han väl nita mig eller något...
Vafan är det för folk egentligen?:va :dummer :huvet

Undrar förresten vad som hänt om du gått till polisen med filmen och anmält honom. Hade ju varit rätt kul om snibben fått en månads fängelse eller nåt

jora vart med om samma sak.

1:07 till vänster efter 50kmh skyllten ståre en rackare i träskor å "hejjar på mig"
[YOUTUBE-ID]NDUJXBiN6gc[/YOUTUBE-ID]

Ok den första filmen där tycker jag gubbjäveln som hoppar ut är en idiot. Men den andra filmen som är utlagd av wdac säger jag bara SKYLL DIG om du kör så jävla idiotiskt på en femtioväg, en vacker dag är det en älg som kliver ut och då får dom skrapa upp dig från vägen eller skölja bort dig med ett högtryck. Undrar om du är lika cool då?

Ser att många inte gillar min förra kommentar, men vi vet alla hur vi själva är också. Man skyddar alltid sina egna, skyller alltid på alla andra "idioter" och har aldrig fel.

Jag säger inte att hans beteende är försvarbart, men om det gäller hans barn så kan jag förstå att han "flippar ut".

Det är säkert något han redan bestämt innan att ja: "Nästa gång nån jäkel kör som fan här ska jag minsjäl visa de. Hoppas de stannar dessutom så ska jag vända in och ut på skiten dessutom"
Alla här hade gjort likadant...i alla fall om det var en billist.

Vet inte om detta tillhör ämnet riktigt men nåt nästan lite skrämmande är att jag får en känsla att ofantligt många bilister stör sig på oss hojåkare. Är det bara ja som känner så ? Ett flertal gånger har ja råkat ur för riktiga idioter! T ex: Kommer upp på motorvägen har 1 bil framför mig, direkt efter påfartssträckan lägger bilen ut sig i ytterfilen, ja påbörjar omkörningen, när jag är i princip jämsides med bilen så " utan att blinka eller något lägger han in sig i innerfilen där jag befinner mig " jag bromsade till ganska hårt och tackade gud för att ja inte gjorde en flygande omkörning då jag antagligen hade blivit preajd och inte hunnit bromsa. En massa liknande scenarier händer OFTA MED BILAR! Fattar dom inte att dom riskerar ens liv när dom ska "markera" att man ska köra lugnt eller vad det nu är som dom vill antyda.

Jag är väldigt nojig med bilar så brukar blinka till med lysena så de vet jag ska köra om ifall de nu skulle missat de har en hoj bakom sig vilket tydligen inte gör någon vidare effekt på vissa galningar! :huvet:banana

Nåt annat störande som hände igår: Alla japs hojar har ju halvljuset på högersidan av hojen( då det är vänstertrafik i japan ) kör man då som ja gjorde igår när det är kolsvart ute så är uppsikten inte den bästa med halvljuset så ofta drar jag på helljuset, inte bara för sikten utan oxå för att mötande ska se vart man befinner sig då de annars bara ser ett ljus. Min fråga är hur pass starkt kan ljuset va på en 600:a? för ja fick nog en 20-30 bilister att ilskna till för dom drog på sina helljus för att markera ja skulle stänga av mina. Är detta rimligt? Känns som säkerheten går före att några bilister blir ilskna, men de e ju bara min åsikt !

Last edited:
Jo det är ett väldsligt dilemma detta med hojar o folk o bilar o folk men mycke beror från hoj till hoj o även bil till bil.

Kommer en hoj så reagerar oftast väldigt många på ljudet om man så ligger på 3000varv o 50km/h.

Jag har legat otaliga gånger o piskat järnet med bilen jag har, mångag ånger 200+ km/h på 70sträkor men inte en jävel regerar för den e såppas tyst. skulle jag kommit med en hoj i samma fart på 12000varv så skulle la någon komma efter en med hagelbössan, så sant som det e sakt.

Folk stör sig inte på fordonet, utan just ljudet o ändast ljudet.

Tänk sig skälv vad skulle man regera på en hoj på högvarv men låg fart eller en el bil/hoj o 250km/h, tror inte en jävel skulle regerat på en eldriven sak när dom är så tysta, dom skulle la snarare få hjärtinfarkt om det kommer en eldriven bil i 250km/h o paserar en, i allfall jag skulle no fått en chock av att ett tyst fordon paserar en, en att man hinner höra o veta att nu kommer något snart.

i första filmen skulle jag no kört om han på högersidan o dragit full rulle, undra vad han skulle sakt :D

Last edited:
Vet inte om detta tillhör ämnet riktigt men nåt nästan lite skrämmande är att jag får en känsla att ofantligt många bilister stör sig på oss hojåkare. Ett flertal gånger har ja råkat ur för riktiga idioter! T ex: Kommer upp på motorvägen har 1 bilar framför mig, direkt efter påfartssträckan lägger bilen ut sig i ytterfilen, ja påbörjar omkörningen, när jag är i princip jämsides med bilen så " utan att blinka eller något lägger han in sig i innerfilen där jag befinner mig " jag bromsade till ganska hårt och tackade gud för att ja inte gjorde en flygande omkörning då jag antagligen hade blivit preajd och inte hunnit bromsa. En massa liknande scenarier händer OFTA MED BILAR! Fattar dom inte att dom riskerar ens liv när dom ska "markera" att man ska köra lugnt eller vad det nu är.

Nåt annat störande som hände igår: Alla japs hojar har ju halvljuset på högersidan av hojen( då det är vänstertrafik i japan ) kör man då som ja gjorde när det är kolsvart ute så är uppsikten inte den bästa på halvljus så ofta drar jag på helljuset, inte bara för sikten utan oxå för att mötande ska se vart man befinner sig då de annars bara ser ett ljus. Min fråga är hur pass starkt kan ljuset va på en 600:a? för ja fick nog en 20-30 bilister att ilskna till för dom drog på sina helljus för att markera ja skulle stänga av mina. Är detta rimligt? Känns som säkerheten går före att några bilister blir ilskna, men de e ju bara min åsikt!

Ditt lyse är klart starkare än du tror. Det kan jag erfara :krama

Vet inte om detta tillhör ämnet riktigt men nåt nästan lite skrämmande är att jag får en känsla att ofantligt många bilister stör sig på oss hojåkare. Ett flertal gånger har ja råkat ur för riktiga idioter! T ex: Kommer upp på motorvägen har 1 bilar framför mig, direkt efter påfartssträckan lägger bilen ut sig i ytterfilen, ja påbörjar omkörningen, när jag är i princip jämsides med bilen så " utan att blinka eller något lägger han in sig i innerfilen där jag befinner mig " jag bromsade till ganska hårt och tackade gud för att ja inte gjorde en flygande omkörning då jag antagligen hade blivit preajd och inte hunnit bromsa. En massa liknande scenarier händer OFTA MED BILAR! Fattar dom inte att dom riskerar ens liv när dom ska "markera" att man ska köra lugnt eller vad det nu är.

Nåt annat störande som hände igår: Alla japs hojar har ju halvljuset på högersidan av hojen( då det är vänstertrafik i japan ) kör man då som ja gjorde när det är kolsvart ute så är uppsikten inte den bästa på halvljus så ofta drar jag på helljuset, inte bara för sikten utan oxå för att mötande ska se vart man befinner sig då de annars bara ser ett ljus. Min fråga är hur pass starkt kan ljuset va på en 600:a? för ja fick nog en 20-30 bilister att ilskna till för dom drog på sina helljus för att markera ja skulle stänga av mina. Är detta rimligt? Känns som säkerheten går före att några bilister blir ilskna, men de e ju bara min åsikt!

Sååå, du ligger på heljus och retar dig på att folk vill att du skall blända av.:va

Var glad istället dom har ju sätt dig.:tummenupp

Sååå, du ligger på heljus och retar dig på att folk vill att du skall blända av.:va

Var glad istället dom har ju sätt dig.:tummenupp

Nejnej, jag retar mig på det för att jag ser i princip ingenting när tex en bil / lastbil sätter på sitt helljus!

Ok den första filmen där tycker jag gubbjäveln som hoppar ut är en idiot. Men den andra filmen som är utlagd av wdac säger jag bara SKYLL DIG om du kör så jävla idiotiskt på en femtioväg, en vacker dag är det en älg som kliver ut och då får dom skrapa upp dig från vägen eller skölja bort dig med ett högtryck. Undrar om du är lika cool då?

Buhu. Min uppfattning är att det där inte var värre än någon av alla andra filmer som läggs ut här på SH under ett år. Men det är klart, du är ju kvinna så det är ju din uppgift i samhället att slå ned på moraliskt förkastligt beteende! :tummenupp

• Gilla
Reaktioner: Gsf
...

Nåt annat störande som hände igår: Alla japs hojar har ju halvljuset på högersidan av hojen( då det är vänstertrafik i japan ) kör man då som ja gjorde igår när det är kolsvart ute så är uppsikten inte den bästa med halvljuset så ofta drar jag på helljuset, inte bara för sikten utan oxå för att mötande ska se vart man befinner sig då de annars bara ser ett ljus. Min fråga är hur pass starkt kan ljuset va på en 600:a? för ja fick nog en 20-30 bilister att ilskna till för dom drog på sina helljus för att markera ja skulle stänga av mina. Är detta rimligt? Känns som säkerheten går före att några bilister blir ilskna, men de e ju bara min åsikt !

Det är starkare än vad du tror. En bilist kan också bli bländad och köra i diket. Men det är ju trots allt bara en bilist. Eller hur det nu var...

Min fråga är hur pass starkt kan ljuset va på en 600:a? för ja fick nog en 20-30 bilister att ilskna till för dom drog på sina helljus för att markera ja skulle stänga av mina. Är detta rimligt? Känns som säkerheten går före att några bilister blir ilskna, men de e ju bara min åsikt !

Dagtid=ok
Kväll=idiot

mitt val skit i de du, jag kör inte som "tuffingarna" från storstan mot rött med barnvagnar å skit....

En rätt ovanlig händelse fick jag erfara från dagens körning. Jag gasade på i "inspirerat tempo" med hojen, körde om framförvarande bil jag hann upp, precis när jag gör omkörningen kommer en piket-polis med sirenerna på från andra sidan raksträckan. (rakan är lång för att förtydliga det hela) han kör också om en bil, men när han ser mig svajjar han över i min fil och ligger där ett par sekunder för att sen svänga tillbaka i sin egna och rätta fil. Det är på en landsväg med 70 som hastighet och jag och även då polisen åkte fortare än 70. Man kan ju undra vad meningen var med hans agerande där, chicken race eller markera för mig att jag ska sakta ner? :va

Jag hade ringt polisen och visat dem filmen, punkt. En sån person är troligen på väg att göra något ännu dummare, skulle inte förvåna mig om han hällde sand i kurvor m.m. som nästa grej.

En annan sak, fin sportbil de har på infarten. Undrar om de håller den bilen i "första växeln" hela tiden? :rolleyes:

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti