Idioter som står och skriker vid vägkanten

Händer mer eller mindre var och varannan gång man är ute och kör. Vare sig man kör fort eller kryper i 30. Ja tror många tror att man åker fort just pga att det låter när man kmr. Brukar ha folk som viftar med näven och beter sig när man ligger bakom bilar i 50 och kör lugnt. Idioter, folk bryr sig så förbannat när dom inget annat har att göra. :mad:

Min granne har kommit in till mig tex, klaga på att hojen lät för mkt och att han tyckte ja kunde starta den och hoppa på direkt. I stället för att starta den, sen stänga garagporten och efter de åka iväg. Vad är de... 30 sek de tar om ens?? Han fick höra iaf :D

Brukar gå att undvika med en högre växel runt hus, 8000vrv i 50 skrämmer mer än 3000vrv i 100 :)

Jo det förstår ju jag också hehe men jag ligger alltid på 6an när jag ligger och glider så det har inget med det att göra.

Jag hade också blivit skitsur om någon gjorde så mot mig.

Råkar det vara en populär hojväg?

Ja jag gissar att han har haft ett flertal hojar där förbi men där har vi det igen att smälla ut alla över en kant. Det är klart jag körde som sagt ordentligt kilometern innan men om jag då saktar ner vid husen kan ju han skita i hur fort jag kör där inte han är. Jag betalar vägskatt precis som han.

Fan vad rolig han såg ut! :D

Men jag har råkat ut för liknande. Passerade en barnvagn med tillhörande morsa som i sin tur hade sin morsa (förmodar jag) med sig ut och gick på en av mina favoritvägar. När jag får syn på dessa så drar man ju av på takten och tar rejält med avstånd, låg och slickade kanten på motsatt sida av vägen men fick ändå arga blickar och hyttande nävar. Nästa gång skiter jag vi att visa respekt, då blir det normal körning förbi. Kan inte dom visa respekt ska inte jag heller göra det. Småsint? Javisst!! :yoparty

Kan faktiskt vara en 2-barnspappa som inte gillar folk som håller 2.5ggr tillåtna hastigheten 8m från hans hus.

Men nu har ju inte jag all info här.

Han har gjort ett aktivt val genom att bo nära en väg, nu får han ta kosekvenserna av detta val!. Om han vill ha lugn och ro för sina små kottar kan han ju alltid flytta ut i skogen.

Har tyvärr varit med om sådana grejer många gånger... till exempel att dom täcker vägen med bilen så man inte kommer fram på den lilla 70 vägen, en gång kom en gubbe med ett gevär fram vid vägkanten för att skrämma oss etc. Man blir förbannad. Tänk om det händer en olycka och man kör o ramlar!
Nästa gång stannar jag och frågar vad fan han/hon håller på med!

Du det där har varit vardag sen jag var 8-9år, fanns en gubbe i byn där farsan bodde som låg och filmade i buskarna då man körde förbi. Sprang och skrek, kastade tofflorna efter en. Och då kom jag puttrandes på en LT50 som låter likvärdigt som en symaskin och toppar 25-30.

På våren och hösten hytter folk med krattor och precis som andra säger då glider man fram i laglig hastighet. Ibland då när folk hytter med näven eller blänger så är det ju extra kul att varva lite =)

Sen tjejen började köra så har jag fått en helt annan inställning till sånt där. Förut var jag lite förlåtande och förstående just för att, som vissa påpekat, många förmodligen kört förbi hans barns lekplats i 180 för många ggr.

Nu stannar jag, vänder och brinner ur satan. För nu kan det vara min högst försiktiga, om än sporthojsåkande, sambo som blir rädd och riskerar att göra bort sig.

Für alles.. Nästa gång. Vänd och ta diskussionen. Ge några exempel på vad som kan hända med en ovan förare, och funkar inte det.. Nita idioten så hårt att han inte KAN gå på vägen igen :mad:

Men va i helvete.. Vad åstadkommer dessa människor mer än att utsätta dig, andra, och sig själv för fara? Jävla idiot.

Har tyvärr varit med om sådana grejer många gånger... till exempel att dom täcker vägen med bilen så man inte kommer fram på den lilla 70 vägen, en gång kom en gubbe med ett gevär fram vid vägkanten för att skrämma oss etc. Man blir förbannad. Tänk om det händer en olycka och man kör o ramlar!
Nästa gång stannar jag och frågar vad fan han/hon håller på med!

Ja Martin kommer ihåg när du berättade den gubben med geväret. Man kan ju undra vad som försigår i hans huvud när han greppar tag om den pipan och går ut till vägen, vad han har tänkt att han skulle göra med det

Gissar att folk reagerar så pga. ljudet som några skrivit tidigare. Hjälper inte om man myser förbi 10km/h under hastighetsgränsen om man brassat satan med öppna ljuddämpare nån km bort. Tror inte folk med orginaldämpare upplever detta...

Säger inte att det är OK men jag tror det är anledningen iaf.

Haha, det ser ut som en väg på en av mina slingor i centrala skåne... brukar köra förbi där och njuta av brölet ur min japanska "megaton muffler" (den heter det, seriöst. Dom är konstiga, japanarna) till caferäsern. Han kanske trodde du var jag :D :arsele

Alltså du annar inte hur många gånger jag funderar på att ta risken och helt enkelt att köra på dom. Klarar man sig o dom dör du lär inte bli straffad då idioten hoppade ut i vägen. En annan sak dom inte fattar e att gör dom så så kommer jag vartenda gång jag kör där gasa så in i helvete så dom skapar bara problem för sig själva

Kan faktiskt vara en 2-barnspappa som inte gillar folk som håller 2.5ggr tillåtna hastigheten 8m från hans hus.

Men nu har ju inte jag all info här.

Är man så jävla funtad att man köper eller bygger ett hus strax bredvid en väg där den tillåtna hastigheten är 70 kilometer,då får man fan skylla sig själv .
.Man kan inte tro att folk är så duktiga att dom ska hålla hastigheten .
Det spelar ingen roll om man håller 70 eller om man kör i 100 där- Dom som bor där ute gillar inte sporthojar så enkelt är det.

Hade jag stött på en sådan hade han garanterat tänkt ett par gånger extra innan han gått ut nästa gång

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti