idioter som säljer trasiga saker på SH

Status
Ej öppen för fler svar.
Lurad

Jag vill avsluta med att jag aldrig skulle lura någon med flit.
Det är lätt att någon vara jag säljer inte håller måttet.
Då vill jag att ni ringer på direkten!

Jag vill ta två snabba exempel. Jag sålde en ram´. När kunden fick ramen så påstod han att den var skev. Han gav 4000kr för ramen och fick
tillbaka 2000kr. 3 veckor senare ser jag att han kör med ramen som var så sne att han inte kunde köra över 100km/h. Jag kollade upp om den var påställd. Det var den! Påställd, Bes och skattad. Jag blev lurad på 2000kr

Jag sålde en fälg för 1000kr som kunden sa var skev. Jag gav tillbaka 500kr då han inte var nöjd. 2 månader efter ser jag i hans forum att fälgen funkar skitbra, så jag åker hem till honom. Han erkänner att han lurat mig, men jag får inga pengar tillbaka.

Detta är två bra exempel på varför jag inte tar tillbaka ett köp då en kund skickar två PM. Om någon är missnöjd vill jag ha seriös telefonkontakt, och hälst komma och kolla om varan är "Kass"

I denna tråden låter det som om jag säjer def varor. Det skulle jag aldrig göra. Det tjänar jag inte på. Jag hoppas att detta kan ge ett avslut.
Om det finns någon mer som är missnöjd så kan jag nås på nr: 0768134040.

Ha en trevlig kväll! Mvh: Carl-Erik Sjöholm/MECCAN

Du MECCAN! Vad hände med tråden i teknikforumet där du skulle laga
en GIXXER och visa att man kunde tjäna pengar? :confused:

Kul att se att det finns hopp.
Bra gjort Meccan.

Hade tänkt skriva ett inlägg om hur köpare blåser säljare just genom att hänga ut dem på forum osv. Men gjorde det inte dock när jag läser detta så skriver jag ihop litet urdrag ur det jag skrev tidigare men aldrig postade.

Själv skulle jag aldrig sälja nånting till någon på sporthoj eller något annat forum där jag hänger, aldrig.

Nu säger jag inte att det är så i det här fallet men det förekommet otroligt mkt förtal på nätet om firmor etc.

Wiki : Förtal är i de flesta länders lagstiftning ett brott, som innebär att sprida uppgifter om en individ i syfte att utsätta denne för andras missaktning; uppgifterna behöver inte vara falska för att det skall räknas som förtal.

och denna: 2 §. Är brott som i 1 § sägs att anse som grovt, skall för grovt förtal dömas till böter eller fängelse i högst två år. Vid bedömande huruvida brottet är grovt skall särskilt beaktas, om uppgiften genom sitt innehåll eller den omfattning i vilken den blivit spridd eller eljest var ägnad att medföra allvarlig skada.

Mao. är det förjävligt, det borde modereras hårdare ang dessa trådar borde tas bort omedelbart då de som postar dem bryter mot svensk lag.

Har man problem så kan man ta det direkt med säljaren. Du har inte förlorat någonting på detta förutom 750 spänn, men du har nog fått ett sjuhelvetes mkt bättre rykte och mkt mer förståelse från många.

Last edited:

Jag vill ta två snabba exempel. Jag sålde en ram´. När kunden fick ramen så påstod han att den var skev. Han gav 4000kr för ramen och fick
tillbaka 2000kr. 3 veckor senare ser jag att han kör med ramen som var så sne att han inte kunde köra över 100km/h. Jag kollade upp om den var påställd. Det var den! Påställd, Bes och skattad. Jag blev lurad på 2000kr

Jag sålde en fälg för 1000kr som kunden sa var skev. Jag gav tillbaka 500kr då han inte var nöjd. 2 månader efter ser jag i hans forum att fälgen funkar skitbra, så jag åker hem till honom. Han erkänner att han lurat mig, men jag får inga pengar tillbaka.

Detta är två bra exempel på varför jag inte tar tillbaka ett köp då en kund skickar två PM. Om någon är missnöjd vill jag ha seriös telefonkontakt, och hälst komma och kolla om varan är "Kass"

I denna tråden låter det som om jag säjer def varor. Det skulle jag aldrig göra. Det tjänar jag inte på. Jag hoppas att detta kan ge ett avslut.

du verkar ju vara lite seriös om du lämna ut ditt mobi nr.. nu tycker jag vi skiter att prata om läget här på sh utan låter köpare v.s säljare reder ut de här på tele..

ledsen

Jag blev väldigt ledsen när jag såg en sån här tråd. Jag har aldrig varit med om något liknande. Har sålt delar i över 2 år nu. Har haft många nöjda kunder!:tummenupp

de kan jag förstå men ibland så har kanske du med har måndags exemplar.. men de är väl inte svårare än killen i fråga som skapat tråden skickar tillbaka dessa skivor(å du del av summan) å du mäter upp eventullelt slag finner du slag skickar du tillbaka resten av summan å du har svart på vitt.. för vill du fortfarande sälja saker här är de nog bäst du är ärlig..

de kan jag förstå men ibland så har kanske du med har måndags exemplar.. men de är väl inte svårare än killen i fråga som skapat tråden skickar tillbaka dessa skivor(å du del av summan) å du mäter upp eventullelt slag finner du slag skickar du tillbaka resten av summan å du har svart på vitt.. för vill du fortfarande sälja saker här är de nog bäst du är ärlig..

Du har helt rätt. Jag har ingen tid med att kolla kundersnas delar, så jag brukar skicka tillbaka pengar. man vet ju aldrig när man blir lurad, men i längden tjänar jag på att vara ärlig:rolleyes:

Jag blev väldigt ledsen när jag såg en sån här tråd. Jag har aldrig varit med om något liknande. Har sålt delar i över 2 år nu. Har haft många nöjda kunder!:tummenupp

Inte gråta sig nu :pannkyss
Har du kraschpuckar till en GSXR1000-02 att sälja?
De måste vara raka och fina! :tungan

Om de nu stämmer att de gått 3 månader hade jag aldrig gett tillbaka några pengar. Eventuellt om de hade varit helt nya grejor. Men när man handlar något, är inte de första man gör är att kolla så allt funkar som de ska? Och inte 3 månader senare?

Undrar bara, Har du provkört hojjen med dessa skivor på och även efter provkörning konstaterat att skivan är skev??

Orginalskivor är offtast av konstruktionen "halvflytande " detta innebär att navet och slitbanan är ihopnitade med lite spelrum Fjäderbrickor ser till att
det ändå blir rätt stumt

Denna konstruktion gör att skiva och nav kan glida ifrån lite och på så sätt förefalla som skev

En riktig hårdbromsning med värme brukar lösa problemet

Jag säger inte att så är fallet , Bara en liten tanke i det hela

Peter

nej självklart kan man inte komma tillbaka om tre månader å tro att man kan få några cash tillbaka.. köper man något och inte testa samma dag eller samma vecka i allefall får man skylla sig själv.. som privat person kan man inte lämna några direkta garantier.. men som företagare någon månad.. men som meccan nu skriver han är ju villig att ta ett tele samtal.. så han är nog inte ute efter att lura folk..

Exakt.
Och dra igång en sån här idiotisk lynchmobb är ju bara så patetiskt och dessutom hota med att "hälsa på" (vet ju alla vad som menas med det), jisses... va pinsamt!
Tycker ni ska be Meccan om ursäkt för alla hugg i ryggen ni gett.

Om de nu stämmer att de gått 3 månader hade jag aldrig gett tillbaka några pengar. Eventuellt om de hade varit helt nya grejor. Men när man handlar något, är inte de första man gör är att kolla så allt funkar som de ska? Och inte 3 månader senare?

håller med dej fullständigt men nu är det så att jag opererade axeln för 3.5månader sen och har haft lite problem att skruva.

Måste säga att jag blir lite besviken. När man är vuxna så kan man prtata om problem. Inte prtata massa skit som är byggda på falska grunder!

Mvh: Meccan

Tyvärr är det ju inte så...var inte så länge sen någon lade ut en tråd om en hoj han var intresserad av och länkade till en annons, han undrade om det var någon "som visste någon om den hojen"...i stället för att ringa och prata lite med ägaren själv...det är :rullandeu :rullandeu :rullandeu fasoner enligt mig!

För övrigt tycker jag inte att du gjort något fel, ev. missnöjdhet tas på tel, och dessutom inte tre månader efter köp.

Last edited:
Jösses :näsblod :näsblod

SH i ett nötskal, jag hade aldrig betalt tillbaka en kr efter 3 månader!!!!

Som köpare får man kolla upp sakerna man köper och det kan ju inte vara så svårt att kolla upp om dom är rak eller inte.

:va undrar om en vanlig affär hade gått med på att ta tillbaka eller betala tillbaka del av summan för en vara jag har köpt 3 månader innan.

MECCAN kräv lite bildbevis innan du skickar tebax några pengar. Annars utnytjar folk din godwill.

Lycka till med företaget . Ps Du har vunnit en kund här. Ds.

Last edited:
:va undrar om en vanlig affär hade gått med på att ta tillbaka eller betala tillbaka del av summan för en vara jag har köpt 3 månader innan.

En vanlig affär måste bry sig om konsumentköplagen och då har dom hårdare krav på sig. Tror faktiskt att dom skulle tvingas att backa om man drev det vidare, finns prejudikat på beg bilar som gått sönder upp till ett halvår efter köp där företaget som sålde det med 99.99% sannolikhet inte kan ha vetat något men där dom ändå fått slanta (min bror är ett av dessa prejudikat och jag tyckte faktiskt synd om firman som fick ta tillbaka den trasiga bilen även om det var Bingo för brossan)

Men som privatsäljare tror jag inte man åker dit om köparen väntat 3 månader med att kontrollera varan.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2