Idiot Körning

knutten10

Älskar kurviga vägar.
Gick med
5 Apr 2005
Hoj
Yamaha R1 07
Jag låg och körde på Bulten mot Rosenhill och efter halva vägen så möter jag i min förvåning en R-hoj tror det var en R1a som körde om en vit bil i en vänster kurva sätt från hans sida. Bakom honom så låg det en Mörkgrå R-hoj. Saken är den att jag lägger mig som vanligt så nära mitten av vägen som möjligt innan kurvan och sedan bryter ner mot insidan av kurvan. Så när jag är mitt i kurvan så är jag nästan i linje med sido markeringarna länst in i kurvan. Det var en JÄVLA tur för mig och ev polaren bakom samt han som jag mötte. För i min förvåning så gör GRABB JÄVELN omkörning i igången av en skymd kurva och när vi möts så är han mitt i mitt fält. Jag håller själv säkert en hastighet av 140km/h med hyfsat nerlägg i kurvan. Tack och lov att jag kan och vet hur man kan köra fort på fel men ändå rätt sätt. Det var ju bara 1vecka sedan så en kille omkom just på grund av en sådan idioti. Tänk om jag varit en lasbil/bil eller någon mc förare som inte kan skära kurvor på rätt sätt.
Trotts att jag låg på rätt sätt i kurvan så var vi mycket nära varandra. Om du känner igen dig att det var du som körde. KÖR MED INSIDAN DÅ NÄSTA GÅNG. SÄger bara :mad: :huvet :3freak :kulspruta :FU :machinegu :fatta! :gnissla :dummer :jisses :finger :galen. Min sesong och liv kunde ha slutat där idag på grund av en JÄLVA IDIOT.

kan hålla med om att det var lite hysteri på bulten idag..

Plus att det var en snubbe som klotade idag iklädd vad jag kunde se jeans och gympadojor...
Körde en röd R1...

Hoppas vem det nu var att han klarade sig utan större skador och om det är ngn som här känner sig träffad el känner han som åkte omkull...

VÅGA använda skydd !!!!:dummer :7peta

Bushojjen skrev:
2522288 kan hålla med om att det var lite hysteri på bulten idag..

Plus att det var en snubbe som klotade idag iklädd vad jag kunde se jeans och gympadojor...
Körde en röd R1...

Hoppas vem det nu var att han klarade sig utan större skador och om det är ngn som här känner sig träffad el känner han som åkte omkull...

VÅGA använda skydd !!!!:dummer :7peta

Såg en bil som körde rätt in i en moppe idag dessutom precis vid början av bulten i tungelsta ungefär i höjd med avfarten till skogsekeby verkar som det fina vädret lockat till sig lite olyckor.
Skall man vara ärlig så måste man rynka lite på ögonbrynen åt trådskapare också. Jag menar du skriver att du kommer i 140 märlor visst du är säkert duktig på att köra inget sagt om det men på bulten och andra vägar överhuvudtaget ligger allt från nybörjare till de mest erfarna och pressar vilket resulterar i att folk kör över sin förmåga och orsakar idiotiska situationer. Lätta lite på gasen njut ta en fika och kom fram glad och hel istället.

Last edited:
Det har hänt mycket i dag..
Bor i Västerhaninge, vet inte hur många gånger jag hört polis, ambulans och brandkår..

Känns bar att man varit hemma och varit pappa en dag som denna.. :tummenupp

Bais skrev:
2522389 Såg en bil som körde rätt in i en moppe idag dessutom precis vid början av bulten i tungelsta ungefär i höjd med avfarten till skogsekeby verkar som det fina vädret lockat till sig lite olyckor.

Jo, vi fick stanna tills avtransporten av förare till en cromsläde var färdig längs med gamla riksettan. Lååååånga bromsspår (kanske 15 meter) innan kurvan och de fakto att det var en släde gör att jag tror att det inte gick så fort när han/hon klev av. Får verkligen hoppas att det gick bra, för ambulansen hade ingen större brådska därifrån.

Kawwa skrev:
2522423 Jo, vi fick stanna tills avtransporten av förare till en cromsläde var färdig längs med gamla riksettan. Lååååånga bromsspår (kanske 15 meter) innan kurvan och de fakto att det var en släde gör att jag tror att det inte gick så fort när han/hon klev av. Får verkligen hoppas att det gick bra, för ambulansen hade ingen större brådska därifrån.

Det verkade gå bra vart mest materiella skador, hojen låg i diket med massa plast å kåpor söndertrasade medan föraren stod bredvid hojen å snackade i telefon.

Bais skrev:
2522389 Såg en bil som körde rätt in i en moppe idag dessutom precis vid början av bulten i tungelsta ungefär i höjd med avfarten till skogsekeby verkar som det fina vädret lockat till sig lite olyckor.
Skall man vara ärlig så måste man rynka lite på ögonbrynen åt trådskapare också. Jag menar du skriver att du kommer i 140 märlor visst du är säkert duktig på att köra inget sagt om det men på bulten och andra vägar överhuvudtaget ligger allt från nybörjare till de mest erfarna och pressar vilket resulterar i att folk kör över sin förmåga och orsakar idiotiska situationer. Lätta lite på gasen njut ta en fika och kom fram glad och hel istället.

Jo visst jag håller med om det med att det är olika kategorier av förare. Men nu var det ju så att jag absolut inte körde över min förmåga och det räckte till och med till marginaler för en idiot som han jag mötte. Det är inte dit jag vill komma. Jag menar bara att vem som hälst som har tagit lappen BÖR VETA
att man INTE ska köra om i skymda kurvor. Jag vet inte om du läste den tråden för c:a 1 1/2 v sedan om två killar som skulle köra en sista sväng på bulten efter att ha tagit en fika på Rosenhill. För den ena blev det den sista resan i hans liv och för den andra ett hemskt minne. Hade tydligen kört om i en skymd kurva och kraschat med en bruten nacke som följd. Visst jag vet att det finns andra som inte kan köra så fort och bra, men det finns gränser på hur man kör endå. JAg säger bara tänk er för innan ni funderar på att göra något dumt. Det finns andra som kan få lida för eran idioti. Nu fick min dotter på 3 1/2 träffa mig igen som jag är glad för. Jag kunde lika gärna ha kommit i 70 blås och om jag tänker efter om hur jag hade kört då. Så kan jag garantera att vi skulle ha frontat då jag troligtvis hade legat mitt i vägen, och det var där han kom. Så tur är väl det att jag kom så pass fort in i kurvan som jag gjorde och hade det spår som jag nu hade.

Bais skrev:
2522445 Det verkade gå bra vart mest materiella skador, hojen låg i diket med massa plast å kåpor söndertrasade medan föraren stod bredvid hojen å snackade i telefon.

Jag vet inte om du snackar om samma olycka som Kawwa gjorde inlägg om. Det var en släde dvs en glidare som låg i diket och föraren stod defenitvi INTE vid sidan om och snackade i luren, han följde med blå blinken på bår.
Kawwa är för övrigt den som låg bakom mig när IDIOTEN gjorde den omkörningen i kurvan.

Probotector skrev:
2522341 Så mycket ilskna smajlys :jisses Tur att det slutade bra iallafall :tummenupp

Man kan inte annat än bli arg på sådana idioter som sätter sitt och framför allt andras liv på spel.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...