Idag tog nog säsongen slut....

Brukar sluta köra när det har varit snö en halv månad. sedan väntar man till isen kommer, och då drar man fram crossen med isdäck :)

Får polaren sitt kort på fredag ska jag nog köra lite med honom annars står nog hojen still i några månader.

Säsongen är inte slut bara för att det är kallt även om det kan vara några minusgrader i luften. Men när snön kommer så brukar jag ställa undan sporthojen och plocka fram crossen/motarden istället :yoparty

Varit ute å kört heeela dagen idag! Det är härligt med att ha klarat kortet förra veckan! :-) kommer nog köra tills det inte går längre, hoppas på fler goa dagar i höst dock!!

dubbdäck guys! dubbdäck!
fungerar lika fint på en 125a som på en gixxer:tummenupp

Blir en vända till Gröndal för lite KNIX-körning på söndag. Sen får man se vad man ids med.

Min är påställd året om så jag slutar väl köra när det kommer snö eller om jag får för mig att riva ner den i pinaler.

Tog kortet i sommras och precis köpt min första hoj så kommer köra så länge det går även om jag får åka med termobraller:tummenupp

Tog ut hojen första veckan i mars i år och kör tills snön kommer som sagt var, blir säkert några hundra mil till och årets tredje service väntar strax. Bara att dra på en vinterjacka utan på stället så förlänger man säsongen minst 2-3 månader.

Funderar på att köpa en motard o sätta dubbdäck på och köra resten av året med :hej

"Ställa av"?
Jag tittade i ordboken men hittade ingen föklaring.

de va djävulskt kallt i gävle i kväll med kan jag lova... 4,5 grader i garaget när jag kom tillbaka.. mina grymt snygga r1 tofflor får uppdraget att värma upp mig igen...Blir inte många mil till för mig häller, iaf inte på sporthoj...:banana:död:glömdet

Det var 7 grader imorse när jag tog hojen till jobbet, friskt och skönt med rätt kläder. Jag kör nog en bra bit in på oktober iallafall.

Äntligen kan vi facka ur igen här på SH under minst 6 månader!

Ska bara beställa hem värmehandtag så går det en månad till. Faktiskt bara lite kyligt om fingrarna.

Blir nog inte förrän i mitten av oktober jag ställer in min för vintern. Visst är det lite småkyligt men med lite extra under och en luvtröja över stället så funkar det.

De finns inget dåligt väder bara dåliga kläder! :yoparty

Jag kommer dock få en period mellan farbar väg innan snön kommer och tills man får ett tillräckligt snötäcke att köra med dubbdäcken :tuttar

Har bäddat ner min för vintern då det börjar bli lömskt på vägarna för hondan. Husan är vinterns leksak tillsammans med snöskyffeln.. :yoparty

Mja, ett par svängar till får det nog bli, är det bara torrt så är hösten fantastisk att vara ute och åka i, underställ och lite varmare handskar så är det game!
Inget toktempo men skön körning i go luft, och hojen accar aldrig så bra som i den höga syrerika höstluften!

Fredrik:tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...