Idag rockade det extra mycket att köra på 2 hjul i Stockholm...

Själv var jag och besiktade hojen i Sundbyberg idag och även om man många gånger kunde åka mellan köerna så gick det aldrig tillräckligt fort för att fartvinden skulle kunna kompensera värmen av ett skinställ + dubbla tröjor och jeans under. Vid rödlysen när man stod och väntade blev man lite avundjsuk på dem i bilarna som kunde vrida ner temperaturen ytterliggare ett snäpp ifall det skulle bli för varmt men när det sen slog om till grönt så var man inte längre avundsjuk eftersom de fortfarande inte kunde köra men man själv kunde rulla vidare.

Det kostade mig med andra ord rätt mycket svett att komma snabbare framåt, men det var det helt klart värt. Hjälmfodret går ju faktiskt att tvätta. :)

/Flow

Körde hem till Småland igårkväll efter tre dgr i Hufvudstaden. Mycket bilar var det, fast jag funderade ändå på att det inte tar SÅ lång stund förrän man njuter Bulten, jag menar staden är egentligen inte så stor. Var i London i mars. DEN stan är stor ! Sthlm är ett trevligt samhälle med bättre pubbar än i Småland...

Hade hojen igår, mycket nöjd med det!

Det skall möjligen förtydligas att det vanliga trafikkaoset som råder i Sthlm inte kunde jämföras med gårdagens olycka på Essingeleden, med oändliga köer som resultat av detta. Igår var det ett zoo och laglöst i trafiken :D

Det var länge sedan jag hade så kul i köer, kan vara för det är ny hoj också men sjukt lätt trixad mellan bilar, upp på refuger m.m :D

Folk på mitt jobb satt i köer till kl 21 på kvällen när dom slutade kl 17...

Det var kul igår! Ovetandes om kaoset skulle jag från garret i Hässelby till en polare i Lidingö. Tog tjejjens motard med henne som barlast bakpå. Det var skitkul att åka runt i katastrofen! Tog ca 20-25min att komma fram! Många långsamma motorcyklister ute också hehe

Vad fan var det för fel på E4 igår kväll?

En lastbilsolycka på Essingeleden kl 14 ca, så essingeleden var avstängd södergående under några timmar med resultatet att all trafik från E4:an fick ledas in genom Stockholms centrala delar. Trafikljusintervallerna är satta för en helt anna trafikmängd vilket resulterade att flera stora korsningar var totalblockerade, tex Sveavägen/Odengatan och Odengatan/Valhallavägen. Det var tvärstopp.

Utöver detta var det tydligen även en stor smäll utåt Vällingby som ytterligare förvärrade situationen.

Det var kul igår! Ovetandes om kaoset skulle jag från garret i Hässelby till en polare i Lidingö. Tog tjejjens motard med henne som barlast bakpå. Det var skitkul att åka runt i katastrofen! Tog ca 20-25min att komma fram! Många långsamma motorcyklister ute också hehe

Skitkul indeed. De bygger om nå't jääla skiit fan på Lidngöbron, så det är ju halvt kaos dygnet runt. Så där sitter man i bussen bland kärringar som luktar rök och alldeles för mycket parfym, herrar som borde byta strumpor och gärna ta en dusch i halvåret åtminstone, skrikande ungar vars dofter påminner mer om anala spyor än skit och alkisar som, tja, är sig själva, för att se hoj efter hoj glida förbi kön.

Jävla ökentid att inte ha båge på.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!