Idag rockade det extra mycket att köra på 2 hjul i Stockholm...

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Jag tog hojen till jobbet idag, och i morse var jag frusen. Men nu på eftermiddagen åkte jag från Kista klockan 1725. Var hemma 1755. En kollega åkte en halvtimme innan, körde om honom vid Järva Krog. Han kom hem till Sickla (typ där jag bor) nyss, 1840. Så:

MC vs Bil: 1-0

Till er som bor utomsocknes så var det typ trafikkaos... Mer än vanligt.

Last edited:
Jag tog hojen till jobbet idag, och i morse var jag frusen. Men nu på eftermiddagen åkte jag från Kista klockan 1725. Var hemma 1755. En kollega åkte en halvtimme innan, körde om honom vid Järva Krog. Han kom hem till Sickla (typ där jag bor) nyss, 1840. Så:

MC vs Bil: 1-0

Till er som bor utomsocknes så var det typ trafikkaos... Mer än vanligt.
Och till er som undrade så JA, jag körde på insidan/utsidan/mellan/runt. I höjd med Järva Krog körde jag om en akutbil. Detta var lite väl fräckt tyckte jag, så jag saktade faktiskt in och lät den passera.

Till tjejen på den matta Ducce-monstern som jag såg vid Sörentorp, hoppas du tog dig hem lika snabbt som en själv.

:kär faan va Kovl du är! :yoparty Jag vill ta på dig, åååååh :stön

Edit: Är du Gåstrajder? :confused:

Last edited:
Jag får nog så här i efterhand erkänna att jag formulerade mig lite klantigt, det var på inget sätt meningen att påtala någon som helst gåstrajder-önskan, jag var bara glad över att det gick "fort" hem, och att det var trevligt att köra mc.... Sorry

Jo! Be för helvete om URSÄKT! Annars kan man tro att du är glad!

Meh.

I Sthlm vid rusning räcker det med att fisa fram i 20 km/h mellan bilarna för att hinna hem i tillräcklig tid för att hinna käka middag, skita, läsa tidningen, kolla på Sporten, öppna en öl, gå ut på den soliga balkongen med ölen i näven, flina och ta en klunk innan bilisten kommit hem.

Last edited:
The Duck:

Bry dig inte om grabbarna som pyntar hojen med glesbygdsbidraget. De fattar inte att man inte behöver vara GR för att vara dubbelt så snabb som en bil som snittar 8 km/h..

Jag tänkte svänga hem på lunchen och hämta hojen (knegar också i kista), blev sittande i Häggvik i 25 min mellan rondellerna istället.. Grymt nöjd med att inte bo på söder längre kan jag säga!

Ibland är det så mycke köer i Stockholm så man sitter o skrattar i hjälmen

Skadglädje e den bästa:arsele

Själv satt man i tankbilen i 5 timmar och 15 min ifrån järvakrog och fram till olycksplatsen. :huvet

Ha! Var i sthlm och jobbade idag. Åkte taxi och satt i bilkö från Bromma med skitjobbig taxichaffis som gnällde över sin dumma exfru hela tiden. Tittade på alla hojåkare som bara gled förbi. Tycker du skall vara jä*igt nöjd över dagens åkning, det hade jag vart!

Något.... :mad:
Fast i 3 av timmarna kunde man lägga sig på tanktaket och sola :) Kön rörde sig inte 1 mm......

När jag brummade hemåt fick jag inte ens köra upp på essingen (från solnabron) för farbror blå. Är ingen merit att snirkla men fritidspersonalen uppskattade nog att jag kom innan stängningsdags och hämtade knoddarna.

Körde hem vid 18:30 och det var fortfarande knökat. Med dagens väder kan man inte vara annat än lycklig som hoj åkare på väg hem. Hela Danderydvägen mot Sollentuna stod stilla bara att glida förbi! :D

Från Kista till Enskede tog det 50 min..vid 16.30, med bil!.gick att snirkla sig förbi via silverdal, runt via KI sen var det helt tomt på klarastrandsleden :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back