Jag har alltid ogillat landsvägar pga träd, stolpar, mötande bilar och kurvor som man inte vet hur snäva de är, och har därför alltid fått bromsa rätt mycket och ej kunnat få en avslappnad körning. Tempot måste ju va rätt bra med sporthoj för att man inte ska bli allt för trött i armar händer +100 dvs. Men idag var det annorlunda...idag flöt allt bara på, använde knappt bromsen, gjorde bara nerväxlingar inför kurvorna som enda broms. Och oj vad det flöt på fint efter ett tag, mc på landsväg var SKOJ! Tempot ökade och vid en krök lyfte hela hojen och jag fick uppleva en kort men härlig flygtur med framhjul och bakhjul i luften samtidigt. Idag var det skoj att köra hoj! Nästan likvärdigt med en bandag.
Tilläggas bör väl att det var en riktigt fin dag idag, solsken och åter solsken. Knappt någon bil ute och träd i alla dess färger! En av de bästa hojdagar jag haft sen jag fick mitt kort.
Tilläggas bör väl att det var en riktigt fin dag idag, solsken och åter solsken. Knappt någon bil ute och träd i alla dess färger! En av de bästa hojdagar jag haft sen jag fick mitt kort.