Idag kom flytet!!!

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
Borta...
Jag har alltid ogillat landsvägar pga träd, stolpar, mötande bilar och kurvor som man inte vet hur snäva de är, och har därför alltid fått bromsa rätt mycket och ej kunnat få en avslappnad körning. Tempot måste ju va rätt bra med sporthoj för att man inte ska bli allt för trött i armar händer +100 dvs. Men idag var det annorlunda...idag flöt allt bara på, använde knappt bromsen, gjorde bara nerväxlingar inför kurvorna som enda broms. Och oj vad det flöt på fint efter ett tag, mc på landsväg var SKOJ! Tempot ökade och vid en krök lyfte hela hojen och jag fick uppleva en kort men härlig flygtur med framhjul och bakhjul i luften samtidigt. Idag var det skoj att köra hoj! Nästan likvärdigt med en bandag. :tummenupp

Tilläggas bör väl att det var en riktigt fin dag idag, solsken och åter solsken. Knappt någon bil ute och träd i alla dess färger! En av de bästa hojdagar jag haft sen jag fick mitt kort.

Jag korrigerar mig och säger handtrötthet då! Får ont i händerna om jag kör omkring för länge i låg fart! Menar ni att detta oxå kan avhjälpas med rätt körställning?

Låter som du var ute i Häckeberga o flög över guppet för 1:a gången? :)

Härlig känsla det där...

Ja, jag var där men minns inte riktigt om det var där eller på väg mot sturup guppet var. Hittade nämligen en nylagd väg med fina kurvor och endast åkermark som avåknings zon bakvägen in till sturup flygplats.

Låter som du var ute i Häckeberga o flög över guppet för 1:a gången? :)

Härlig känsla det där...

Bara köpa farthållare till hojen luta sig tillbaka mot passarerarsätet knäppa händerna under hjälmen och segla genom kurvorna :D

Jag korrigerar mig och säger handtrötthet då! Får ont i händerna om jag kör omkring för länge i låg fart! Menar ni att detta oxå kan avhjälpas med rätt körställning?
Svar ja, får du ont i händerna så hänger du på styret. Hänger du på styret så blir hojen svårstyrd. Knip med benen, "häng" i ryggen så armarna bara vilar på styret så kommer ytterliggare en helt ny värld av mc-åkning öppna sig :)

Ja, jag var där men minns inte riktigt om det var där eller på väg mot sturup guppet var. Hittade nämligen en nylagd väg med fina kurvor och endast åkermark som avåknings zon bakvägen in till sturup flygplats.
Den där lilla smala jäklen med vita "nersaktningssträck"? Den är skön, synd att den är lite kort och att husen ligger så nära bara.

En av svängarna nyper till som fan med, den är go :D

Hehe, jo, jag fick uppleva det idag! Enda gången på 2h körning som jag blev lite nervös, var inte berädd på den :P

Den där lilla smala jäklen med vita "nersaktningssträck"? Den är skön, synd att den är lite kort och att husen ligger så nära bara.

Jo jag har testat det, men efter ett tag har jag slappnat av och börjat hänga. Ska tänka mer på det nästa gång...:tummenupp

Svar ja, får du ont i händerna så hänger du på styret. Hänger du på styret så blir hojen svårstyrd. Knip med benen, "häng" i ryggen så armarna bara vilar på styret så kommer ytterliggare en helt ny värld av mc-åkning öppna sig :)

Last edited:

och att vissa glömmer bort sidvinden när de kör om bilar :D:D

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage