Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Fick enl. offert stöld 5000 kr och skada 6000 kr...
29 år bor på kungsholmen, mc-kort sen 2005.
Fick enl. offert stöld 5000 kr och skada 6000 kr...
29 år bor på kungsholmen, mc-kort sen 2005.
25.000 i självrisk vid vagnskada.
Det är SJUKT dyrt!
Tanken med en försäkring är att du INTE ska behöva betala om nått händer. Eller?
25.000 i självrisk vid vagnskada.
Det är SJUKT dyrt!
Tanken med en försäkring är att du INTE ska behöva betala om nått händer. Eller?
Oavsett värdet på hojen så är 25 tusen 19 tusen mer än 6 tusen och kanske inte så roligt att få det avdraget från värdet på hojen alt behöva betala in vid skada. Har jag en bil för 500 tusen så skulle det inte vara så roligt att ha en självrisk på 100 tusen.Visst, 25k kan låta saftigt när den ramlat från stödet och en kåpa har spruckit. Men den dagen man vurpar, hojen gör ett par volter och gafflarna knäcks så är det inte så farligt på en nyare hoj.
Oavsett värdet på hojen så är 25 tusen 19 tusen mer än 6 tusen och kanske inte så roligt att få det avdraget från värdet på hojen alt behöva betala in vid skada.
I läget för TS så tror jag tyvärr att handläggaren inte såg noteringen för sportmodeller.
Jo exakt, det är ju helhetsbilden som räknas. Håller man sig skadefri ett par år innan man behöver nyttja försäkringen så kan man hamna på plus med en lägre premie och högre självrisk gentemot det omvända. Brukar själv välja högre självrisk på mina bilar, men då är det dock oftast frågan om mindre summor.Men frågan är om det är så mkt roligare att betala 40k/år eller vad nu en "vanlig" helförsäkring kan kosta för TS. Det är ju inte säkert att man hamnar i ett läge där man behöver betala självrisken till skillnad från en högre vanlig premie.
I läget för TS så tror jag tyvärr att handläggaren inte såg noteringen för sportmodeller.
Spela in samtalet
Med självrisk på över 10.000:- så får man ju se det som en halvförsäkring med helgardering mot att man totalskrotar hojen. Småskador fixar man utan att blanda in försäkringsbolag, men det är skönt att man inte står helt utan ersättning den dagen man planterar hojen ordentligt i potatisåkern.
Hellre det än att betala premier som motsvarar en ny hoj efter tre år.
Jag har kört halvförsäkrat i fem år nu, så jag kan totalskrota och använda pengarna som försäkringsbolaget inte fått till att köpa en likadan hoj igen pga värdeminskning osv.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |