Idag har jag lärt mig...-tråden

Idag har jag lärt mig att ett 2ml provrör med 2ml plasma väger ca 3,4g..

fyfan va tråkigt mitt jobb e:död:

idag har jag lärt mig att ifall man slagit sig så är det mer svullet när man vaknar dagen efter:näsblod

I obehandlade fall ser man vanligtvis en tilltagande svullnad upp till 48 timmar efter skadetillfället. Därefter lägger sig svullnaden spontant.

Många använder kyla i form av kylpåsar vid akuta skador. Modern forskning har dock visat att effekten är mycket begränsad när det gäller att sänka temperaturen i mjukdelar under huden. En kylpåse kan ge 6-8 graders temperatursänkning efter 45 minuter, vilket gör att blodflödessänkningen blir högst måttlig och kommer för sent i blödningsförloppet. Däremot ger kylan en god smärtstillande effekt och kan därför användas som lokalt smärtstillande behandling.

http://www.primavi.se/idrott/artikel.cfm?newsID=394&Akuta idrottsskador

iadg har jag lärt mig att man måste riva bort torkarlenkaget och ta bort en liten skruv i torpeden för att kunna plocka ur instrumentbrädan på en vw sharan

Jag har lärt mig två viktiga saker idag.

1 : Sätt i nya bultar när man tagit loss tryckplattan på kopplingen. De från 1985 går av när man drar åt dem igen.

2 : Starta motorn när man skall testa kopplingens funktion.

att cheyer kan tjöpa hår som de knyter dit hos frissan så de får längre hår. De tjöper hår för flera tusen, knyter dit de så de får ett par konstiga valkar i nacken sen tar de bort det igen efter nå´n månad.

Jag har lärt mej att folk ofta har starka åsikter, men inga argument.

Ex.
namn1: -Dunlop är dåliga däck....
namn2: -Aha? Varför tycker du det?
namn1: -Min farsas kusins polare klotade en gång, och då hade han Dunlop på hojjen....

Han hade även oknutna skosnören, repig hjälm och backslick .:huvet :huvet

/Carin

Jag har lärt mej att folk ofta har starka åsikter, men inga argument.

Ex.
namn1: -Dunlop är dåliga däck....
namn2: -Aha? Varför tycker du det?
namn1: -Min farsas kusins polare klotade en gång, och då hade han Dunlop på hojjen....

Han hade även oknutna skosnören, repig hjälm och backslick .:huvet :huvet

/Carin

Backslick är bland det farligaste som finns. Finns inte en hjälm i världen som hjälper mot det.

Att man inte kan lita på posten, fast man lägger på brevet i tid och extra mycket porto!!! Skit post :huvet

Ahhh nu blev jag ju sur ju det ska jag ju egentligen skriva i andra tråden :D Hm Ilandsproblem...

Detta lärde jag mig iof inte idag, men allt man gör tar mycket längre tid än vad man hade tänkt sig.

Vare sig det gäller jobbet, skruva med bilar, städa rummet etc.

Bara så ni vet alltså.

Idag har jag lärt mig att många tjejer gillar magrutor!:tummenupp

Är magrutan tjejernas svar på killarnas :tuttar månne?

idag har jag lärt mig att man kan få tillräckligt med flens ost på en vecka för att tjejen inte vill sexa:mad:

Idag har jag lärt mig att man absolut inte ska lova arbetsledare att bli klart med något på en fredag.

Idag har jag lärt mig anledningen till uttrycket "blått blod". Det är nämnligen så att på 700-talet så erövrades större delen av spanien av muslimska krigare, de kallades morer av de kristna i spaniens dåvarande olika kungadömen.

Morerna hade ganska mörk hy och kallade personerna i den kastilianska adlen och kungahuset för "blå-blodiga" då de hade så ljus hy att deras ådrar såg blåa ut. :)

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra