Idag har jag lärt mig...-tråden

Idag har jag lärt mig att ALLA scouter är råfula.

idag har jag lärt mig att man aldrig ska låna ut sina grejjor till folk.

Kompisen skall prova crossen med ny kolv = Skuren kolv:huvet :huvet :huvet

Idag har jag lärt mig att det finns hur sköna personer som helst som jobbar på bilprovningen. Eller ja, det visste jag redan, men jag fick det bekräftat idag.

Nu går bilfan ännu ett år till kostnad av såriga händer, värkande kropp efter ett antal timmar på betonggolv, en försvarlig dos pengar, och en stycken ombesiktning.

Att när man skall skruva av plussen från en startmotor, och har någon anal fixering som gör att man inte vill gägga ned verktygen, så när man går på med fårläteslät och efterförjande stålborste, så skall man se till att koppla ifrån batteriet först.....

Har inte lärt mig än, men vill lära mig vad fårläteslät är för något. Hur använder man sedan "det" på en startmotor?

Att när man skall skruva av plussen från en startmotor, och har någon anal fixering som gör att man inte vill gägga ned verktygen, så när man går på med fårläteslät och efterförjande stålborste, så skall man se till att koppla ifrån batteriet först.....

Kan bli tjusiga ljuseffekter om man är lite stressad när man pillar startmotor :hihi

Att inte lyssna och känna på den slirande kopplingen utan att hålla reda på när nästa kurva (och bromspunkt) dyker upp. Då får man grus överallt! :fakta

Idag har jag lärt mig att ha koll på besiktningsperioden för hojen. Hade precis laddat upp för en sväng när brevet damp ner i brevinkastet: Körförbud på grund av utebliven kontrollbesiktning.

Och inga tider finns det lediga fören på fredag heller.

Jävla skit.

PTFE (teflon) i form som plastbitar = bra skit = tål kemikalier och värme bra.

Alldagligt problem, läs; skrammel, är värmesköldar i aluminium som lossnat på fordon och en vanlig åtgärd är att smacka dit en större bricka... Krävs ingen raketforskare för att inse att hålet snart kommer vara ännu större med återkommande skrammel. Kostnad 0:-, fast lite tid tog det naturligtvis att övertala gummina för skorstenen, passa in/klippa ut o.s.v..

Tyst blev det, nu ska jag bara hitta någon bra firma som kan pyssla ihop ett rostfritt system också.

backen.jpg

monterat.jpg

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka