Idag fick jag en utskällning

Är Maxxis så jävla dåliga då?
Jag har IOFS bara sett dom som geggmoppedäck och till typ scooters och mopeder

Dom är ju på intet sätt premium, men är dom dåliga för att vara lågprisdäck?

Maxxis är bland the 10 största däcktillverkarna i världen och är jättestora inom Mountainbike, där är de definitivt premium. De gör också bra däck till bilar och har vunnit eller kommit högt upp i många tester.
De var originaldäck för många trailhojar och även KTM Freeride när den kom. Jag har kört maxxis i många år på både Mtb- och enduro och de fungerar alldeles utmärkt. Tror hojdäck.se satsade ganska stort på Maxxis när de började för många år sen.

Hankook var ett skitdäck en gång i tiden,visserligen bildäck.
Kineserna lär väl sig.
Att de produserar mycket skit är väl kundens fel,bara det är billigt köper man.

Hankook var ett skitdäck en gång i tiden,visserligen bildäck.
Kineserna lär väl sig.
Att de produserar mycket skit är väl kundens fel,bara det är billigt köper man.

Hankook satt på en bil jag köpte runt 2005 och maken till lång livslängd på däck har jag aldrig sett därefter. Vet inte vad du menar med en gång i tiden men det är 20 år sedan.

Greppet vågar jag inte uttala mig om för jag brukar inte testa dom gränserna med de skåpbilar jag kör. Inte på sommaren i alla fall.

Minns att Ezzo körde på Maxxis och var helnöjd
Maxxis på hojen också när Ezzo dog med stövlarna på ?
(Vad jag läst omkom Ezzo när packningen lossnade och gick in mellan bakhjul och hoj och låste bakhjulet varpå han körde av vägen och omkom vid inbromsningen mot nått.)
Lyckades alltså undvika krock med mötande fordon .....

Blev tvungen att akutbyta bakdäck i Norge och de hade bara Maxxis. Minns inte vad modellen hette men det var fruktansvärt halt i väta.
Detta var dock 10-15 år sen, är kanske bättre nu.

Jag minns att på 70-talet så hade iallafall nya Suzuki "Cheng Shin" -däck. De som inte bytte direkt vid köp kom runt 200-300 meter innan dom stod på arslet...

Jag minns att på 70-talet så hade iallafall nya Suzuki "Cheng Shin" -däck. De som inte bytte direkt vid köp kom runt 200-300 meter innan dom stod på arslet...
Kompis som hade ett sånt på sin Monark TTS. Burnade ett 200 meter långt väldigt svart sträck i ett industriområde. Syntes inte på däcket, men strecket var kvar hela sommaren.

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC