Idag för 20 år sen.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Fick lov att kolla upp då vi satt utanför hotellet strax efter lunch vad jag kommer ihåg.
Jag hade fel.
Första planet träffade 14:46 svensk tid.
Andra planet 17 minuter senare.
Då kom jag hem tidigt från jobbet... (små barn). Måste ha satt på TV-n bara någon minut efter att första planet träffat skrapan, dvs just när sändningarna startade.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Fick lov att kolla upp då vi satt utanför hotellet strax efter lunch vad jag kommer ihåg.
Jag hade fel.
Första planet träffade 14:46 svensk tid.
Andra planet 17 minuter senare.
Jag har för mig att jag såg ett inslag, kan ha varit CNN, precis före fikat, som började serveras kl 15. Kan det vara möjligt att de varit så snabba...och att jag prickade det när jag satt och apatizappade? Visst, jag hängde kvar och såg plan 2 träffa live. Fikat fick vänta. Trodde ju först att jag såg nyheter i repris men troligen inte.

Håller fortfarande på att försöka bringa ordning på de veckorna, med eller mot min vilja.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Då kom jag hem tidigt från jobbet... (små barn). Måste ha satt på TV-n bara någon minut efter att första planet träffat skrapan, dvs just när sändningarna startade.
Verkar vara många i tråden som såg plan två träffa i direktsändning.
Mardrömmslikt.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Verkar vara många i tråden som såg plan två träffa i direktsändning.
Mardrömmslikt.
Men vet de att det var i direkt? De klippen poppade ju upp som spelreklamen på flashback vad man än valde. Först med fallande människor o allt, sen städades de allteftersom. Minns att jag blev förvånad över att även svenska medier förmedlade såpass makabra bilder. De brukar tillrättalägga allt åt oss....
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Men vet de att det var i direkt? De klippen poppade ju upp som spelreklamen på flashback vad man än valde. Först med fallande människor o allt, sen städades de allteftersom. Minns att jag blev förvånad över att även svenska medier förmedlade såpass makabra bilder. De brukar tillrättalägga allt åt oss....
Jag fick bara på vad folk skrev.
Det är ju svårt att veta som du skriver.
Jag såg live på någon tysk kanal.
Gissar att CNN, BBC, Al Jazeera osv visade live.
Svensk TV vet jag inte? :va
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jag fick bara på vad folk skrev.
Det är ju svårt att veta som du skriver.
Jag såg live på någon tysk kanal.
Gissar att CNN, BBC, Al Jazeera osv visade live.
Svensk TV vet jag inte? :va
Kollade på klippet från 15-nyheterna på tv4 tidigare idag. Hon som läste hade själv länkat på sin twitter. Minns inte namnet, blond.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Det var en extra nyhetssändning. I den startade sedan en direktsändning av tornet som brann medan de förberedde någon reporter på plats. Då kom plan nr 2!

Surrealistiskt.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 790 Duke och en Yamma
Jag var hemma. Antagligen slutat tidigare för att kunna ut och åka hoj. Minns inte varför, men TV:n var igång och jag tror att jag fick ett samtal från en polare eller kollega om att slå på, men det kommer jag inte ihåg. När jag började titta på CNN (hade kabel-TV i lägenheten) så visade de den rykande första skrapan och berättade vad som hänt. Inga bilder än på hur det hade gått till. Mitt under sändning när de pratar och har husen i bakgrunden, så smäller nästa plan in i torn nr 2.

Jag stod upp och tittade i flera timmar.

Ett år efter låg jag på sjukhus efter mc-olycka och såg dokumentären som visades på årsdagen.

Skickat från min ASUS_Z017D via Tapatalk
 

Oktanhalt

Sporthojsnörd
Gick med
18 Oct 2016
Ort
Skogen
Hoj
Suka
Skulle se på hockey med kompisarna. Hängde runt utanför ishallen en stund före matchen skulle starta då ryktet började sprida sig. Folk på parkeringen samlades och lyssnade på radiosändningar gemensamt, märkbart påverkade av stundens allvar. Tyst minut vid matchstart.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 790 Duke och en Yamma
Trådcirkeln sluts. Ok, jag benämner min olycka trafikolycka även om jag körde hoj. Bilisten var problemet.
Well... Samma här. Bilist som körde ut från stopplikt utan att ha sett mig. Fanns en tråd på Sh om det till och med, men det var före databas-krascherna 2003 och borta nu.
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Kommer inte ihåg riktigt vad jag gjorde men jag var i en datorsal på KTH och det spelade ingen roll att man satt 100m från internetkontakten till Sverige, alla nyhetsföretags servrar dog, med kraft. Tog typ en halvtimma innan svt/aftonbladet/you name it hade kodat om sina hemsidor och tagit bort all grafik (läs reklam) så det gick nästan att ladda dem.
 

sgte

Medlem
Gick med
7 Jun 2014
Ort
landet
Hoj
F6B
Jag befann mig i Sankt Peterburg när jag såg det på nyheterna. Väldigt snabbt löd löpsedlarna "БАЙ БАЙ США" (bye bye USA). Minns det som igår.
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Tittade på nyheterna när telefonen ringde för att behöva ta in ytterligare en ledsam sak att bearbeta. Min mamma hade hittats avliden samma dag.

Hon hade mött döden på det mest avskyvärda vis, jag var arg länge efteråt tills jag kom fram till att hon kommer inte tillbaka bara för att jag går runt och är arg på någon annan som var orsaken.
 

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Ort
uume
Hoj
Honda VFR1200F -10
Minns att jag satt hos nån polare och vi slözappade på tv:n och klagade på att det inte sändes nåt kul.
Råkade fara förbi CNN och såg hur det kom rök från ena tornet så vi stannade där och kollade vad som riktigt hänt, sen kom nästa plan i direktsändning..
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top