Idag blev jag kär!

KalleNorton skrev:
Billiga cabbar är allt för ofta dåliga bilar, tyvär. Rost är snarare regel än undantag...



Jamen.... jamen... snyft. vad skall man då ha för bil om den måste ha tak? :confused: :(
 
Lyssna nu till en föredetta Ford ägare.

Ford är en bil som man äger en gång sedan så köper man aldrig en Ford igen.
Jag gjorde tabben att köpa en Ford för 15 år sedan och maken till skitbil har jag aldrig varit med om. Den såldes efter 1,5 år och då hade det varit de mesta krångel med den som det bara går att få.
 
Street skrev:
Lyssna nu till en föredetta Ford ägare.

Ford är en bil som man äger en gång sedan så köper man aldrig en Ford igen.
Jag gjorde tabben att köpa en Ford för 15 år sedan och maken till skitbil har jag aldrig varit med om. Den såldes efter 1,5 år och då hade det varit de mesta krångel med den som det bara går att få.


jaså, man kanske borde lyssna på någon lite mer erfaren då. Har ju inte delat mina drömmar med pappa ännu.
Hittade en cool Kitcar som jag blev rätt kär i också iofs.
 
Street skrev:
Lyssna nu till en föredetta Ford ägare.

Ford är en bil som man äger en gång sedan så köper man aldrig en Ford igen.
Jag gjorde tabben att köpa en Ford för 15 år sedan och maken till skitbil har jag aldrig varit med om. Den såldes efter 1,5 år och då hade det varit de mesta krångel med den som det bara går att få.

Inte för det på nåt sätt hjälper Sofiaa men Ford Focus är en klockren bil faktiskt. Känner flera som har sådana (e85-versionen) och de är hur nöjda som helst så Ford har nog snäppt upp sig de senaste åren!

Skulle nog undvikit äldre Escort-cabbar, ja.... Peugot 106 är en skoj, lite gullig och rolig första bil annars. Säkert rätt billig också.
 
Vad sägs om en sån här då?

http://www.blocket.se/view/4820292.htm?caller=ggl_s&l=0&c=1&city=0

Var på väg att köpa en ifjol men så kom CSN och ville ha en rejäl slant på ett bräde av mig :)

Synd det, nycklarna ska tydligen vara självraggande... kanske blir sämre när dom ser att det är en 924... :)

Köper du en sån här så ta en som är -81 eller nyare, var lite probblems med växellådan innan det tror jag. När jag höll på att undersöka modellen så tror jag att jag läste att det hade varit en riktigt schysst och allmänt omtyckt bil om det hade stått Audi istället för Porsche på den... Går väl att lacka om till pippigul också om man vill...
 
Yeah, porsche rockar även om det är en 924 :fakta

Porsche är porsche, bäst ;)
 
Kay skrev:
Yeah, porsche rockar även om det är en 924 :fakta

Porsche är porsche, bäst ;)


Instämmer! :yoparty Undrar hur en sån där skulle se ut med ett par feta bling-bling fälgar på? Inte så tidstypiskt men det kanske skulle funka... Ibland är det roligt med lite anakronism :)
 
Foss skrev:
Instämmer! :yoparty Undrar hur en sån där skulle se ut med ett par feta bling-bling fälgar på? Inte så tidstypiskt men det kanske skulle funka... Ibland är det roligt med lite anakronism :)

En 924 lär ju kräva nästan lika mycket underhåll som den dissade Escort-cabben...

Sofiaa: köp kitcaren, verkar ju fetball!
 
Coola Ola skrev:
En 924 lär ju kräva nästan lika mycket underhåll som den dissade Escort-cabben...

Sofiaa: köp kitcaren, verkar ju fetball!


Vad är det då för underhåll? Hon lär ju inte behöva tänka på rosten iallafall :) kitcaren kräver nog också en del underhåll... inbillar jag mig iallafall, rätta mig gärna om jag har fel. Vill man slippa det så finns det ju massvis med skapliga förstabilar som håller bra och är billiga att laga men hur roliga är dom? Det värsta jag vet är iallafall rostiga bilar så jag skulle helt klart satsa på en bil med galvad kaross(dvs. INTE forden).
 
Back
Top