Idag blev jag kär!

Sofiiaa skrev:
Vad tror ni om en escort som förstabil?

Polaren har en sån cabbe, kvaliten känns inte så Über bra i den där bilen...(det e hans farsa som äger den)

min familj har haft en escort (kombi) den funka väll lite halvt bra om man blundar för alla reprationer. Fast sedan slutade den sina dagar på skroten då pappa råkade fälla ett träd på den i skogen :3freak

Så visst en escort kan funka som första bil om du har råd till rep och all styling du snackade om
 
Sofiiaa skrev:
Såhär kär har jag nog aldrig varit i någonting utan ben.

http://www.blocket.se/view/5493963.htm?caller=gbl_s&l=0&c=1&city=0

Försök att tänka er detta:
Metallic-rosa, vit skinnklädsel, grymma högtalare och sub-woofers (hur det nu stavas) några coola fälgar.
Och så mitt blonda hår flaxandes i vinden!!


VILL HA!!

Vad tror ni om en escort som förstabil?

Och försäkringen på pappa?

Näe.. ingen Ford, varken som första, andra eller överhuvudtaget :gnissla
 
Coola Ola skrev:
Inte för det på nåt sätt hjälper Sofiaa men Ford Focus är en klockren bil faktiskt. Känner flera som har sådana (e85-versionen) och de är hur nöjda som helst så Ford har nog snäppt upp sig de senaste åren!

Skulle nog undvikit äldre Escort-cabbar, ja.... Peugot 106 är en skoj, lite gullig och rolig första bil annars. Säkert rätt billig också.


Skulle Ford Focus vara bättre? En kompis köpte en sådan och fick därefter byta ut samtliga dörrar och bakluckan. Gick på garantin men det ger ju inte signaler om sådär lysande kvalitet.
 
Jag har ägt 2 stycken bilar från Ford.

En Ford Fiesta från 1992 och en Ford Scorpio från 1992.

Sämre kvalité får man verkligen leta efter! På Fiestan gick det ändå an då den faktiskt var bra skött av tidigare ägare. Men Scorpion... Phoooohoohp. El-fel och rost så det stänkte om det.

Sedan har polare haft Ford men ska man ha en Ford så är det helt nytt som gäller. Och sedan får man inte ha bilen i mer än 1-2 år och köra max 1500 mil om året. Annars börjar den rosta sönder.

Mitt råd. Köp inte! 26 500:- är ändå rätt mycket pengar... Finns bättre bilar för dom pengarna som inte går sönder så mycket.
 
Rosell skrev:
Ford är kasst.


Köp Volvo. :fakta (en riktig alltså ;))


Tro det eller ej, men jag är anställd på Volvo och måste säga att jag har fått nog av dem :P
För övrigt så tycker jag att det är lite "Bonnigt" med Volvo. Det värsta som finns måste vara en stylad 440 vafan! :fatta :D
 
Coola Ola skrev:
En 924 lär ju kräva nästan lika mycket underhåll som den dissade Escort-cabben...

Sofiaa: köp kitcaren, verkar ju fetball!

Jag funderar starkt på det och pappa är också intresserad. :banana

Har nog lämnat tanken om en Ford, man blir ju livrädd! :S Dumma Ford :4skrika :kocko
 
Sofiiaa skrev:
Det värsta som finns måste vara en stylad 440 vafan! :fatta :D

en stylad 740 är tamigfan värre, 440 gjordes dessutom i holland... så ja vettefan om man kan kalla den en volvo...
 
924an ska inte kallas porsche den har ju förfan en audimotor! lägg pengarna på en golf 3a istället liten och driftsäker bil!
 
Blip skrev:
Skulle Ford Focus vara bättre? En kompis köpte en sådan och fick därefter byta ut samtliga dörrar och bakluckan. Gick på garantin men det ger ju inte signaler om sådär lysande kvalitet.

Jo rosten verkar de inte fått ordning på så jag planerar att byta innan den börjar rosta och helst innan nybilsgarantin går ut, för man vet aldrig. :)
Annars tycker jag att min Focus -04 är en alldeles lysande kombination av ekonomi, säkerhet, körglädje och komfort.
Nu får jag säkert mothugg från någon som inte ens kört en sån men ändå vet bäst :rolleyes:

Det var lite OT så tillbaka till Sofias undran...
För 30 papp är det aldrig fel att välja något okomplicerat och vanligt typ Golf, Polo eller för all del en Volvo 740, för meka får man garanterat göra i den prisklassen och då är det bra att göra det så lätt för sig som möjligt. Audi 80 kan också vara ett alternativ då de står sig väldigt bra mot rost.
Ford ska man skippa som tidigare sagts och japanare kan vara en chansning, antingen går de felfritt eller pajar allt på en gång (de är skickliga på att styra livslängden på grejerna till drygt 10 år och dessutom rostar de rätt bra)
Jag har haft runt 20st gamla bilar genom åren så jag har tvingats skruva en del.
 
RWD skrev:
Jo rosten verkar de inte fått ordning på så jag planerar att byta innan den börjar rosta och helst innan nybilsgarantin går ut, för man vet aldrig. :)
Annars tycker jag att min Focus -04 är en alldeles lysande kombination av ekonomi, säkerhet, körglädje och komfort.
Nu får jag säkert mothugg från någon som inte ens kört en sån men ändå vet bäst :rolleyes:

Det var lite OT så tillbaka till Sofias undran...
För 30 papp är det aldrig fel att välja något okomplicerat och vanligt typ Golf, Polo eller för all del en Volvo 740, för meka får man garanterat göra i den prisklassen och då är det bra att göra det så lätt för sig som möjligt. Audi 80 kan också vara ett alternativ då de står sig väldigt bra mot rost.
Ford ska man skippa som tidigare sagts och japanare kan vara en chansning, antingen går de felfritt eller pajar allt på en gång (de är skickliga på att styra livslängden på grejerna till drygt 10 år och dessutom rostar de rätt bra)
Jag har haft runt 20st gamla bilar genom åren så jag har tvingats skruva en del.

Jag har faktiskt kört Focus i alla dess varianter och körglädje kan man bara kalla RS:en.

BMW däremot där har man riktig körglädje framför allt i 325/328 Coupé karosserna. Även ända ner till E30-karosserna vilka är de äldsta i 3-serien, för er som inte kan bilarna.

Jag kör själv en Volvo 855 Turbo och det är fruktansvärt svampigt i jämförelse med min gamla 328 Coupé E36. Däremot finns det inget som går upp mot turbosug. :tummenupp
 
M.G.F skrev:
Jag har faktiskt kört Focus i alla dess varianter och körglädje kan man bara kalla RS:en.

BMW däremot där har man riktig körglädje framför allt i 325/328 Coupé karosserna. Även ända ner till E30-karosserna vilka är de äldsta i 3-serien, för er som inte kan bilarna.
...

Visst är det ger det mer körglädje med mycket effekt men Focusens fina styrning, chassi och förhållandevis låga vikt blir rätt kul trots bara 100hk tycker jag.
Min tidigare 528i -87 var inte så kul som ryktet gör gällande trots bra mos i motorn. Fattar inte hur BMW kunde hålla fast vid styrsnäcka på 5-serien, ingen vidare känsla och svårt att få glappfri. 3-serien har ju kuggstång så det är en annan sak.
 
Kär i en bil..nja det vet i katten.. :3freak .Det närmaste skulle i sådana fall vara zatcymuppen (ja jag stavar så) som är i brosans garage men knappast för att den är "gull i gullig" utan för att den har många hästar.
 

Bifogat

  • brorsans garage.JPG
    brorsans garage.JPG
    93.2 KB · Visningar: 62
  • brorsans garage 1.JPG
    brorsans garage 1.JPG
    76.8 KB · Visningar: 94
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top