Idag blev jag jagad av två rottisar

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Eftersom jag jobbar kväll denna veckan och det är fint väder så drog jag ut i den lokala grusgropen med crossen en sväng idag.

Har kört upp min egna lilla bana där som jag nöter på för att öva kurvteknik.

Plötsligt ser jag en kille som kommer gående med sina två rottisar. Kopplade. Kör åt sidan lite och håller mig lugn för att visa hänsyn (brukar funka bra när man stöter på ryttare/hundägare).
Han försvinner ur mitt synfält och jag smyger igång igen, ser honom inte mer så då börjar jag gasa som vanligt igen. Rätt vad det är så hör jag skall, vänder mig om och ser dem två komma i full galopp mot mig, och dem ser inte glada ut direkt :gnissla

Bara att vrida på rullen och dra järnet. Vill inte ha nån jycke som tuggar i min nya utrustning och som kanske gör så att jag vurpar/skadar mig.

Ur min synvinkel så visade jag all hänsyn man kan kräva av situationen och tycker således att det var ett riksmongo som skickade hundarna efter mig.

Reflektioner?

Hundägaren tyckte inte att du skulle vara i "hans" grusgrop!

Idiot :kamphundsligist

Edit:

Jag vart me´jagad av en hund en gång åkte lite för närma en sommarstuga.. då kom jeffla stor hund och hoppade över staketet :skrämd Då var man glad att man satt på hojen och slapp springa därifrån med en hund tuggandes på ben och armar.

Last edited:
du skulle pepprat nallarna med lite kulor eller kapat tassarna på sötnosarna.. så får vi se hur smart hundägaren tyckte att det var i efterhand..

Typiskt gamla gubbar som tror dom äger världen. Har aldrig blivit jagad av hundar, men nog har det hänt att nån gubbe stått hyttat med näven, vevat och sett arg ut.

Typiskt gamla gubbar som tror dom äger världen. Har aldrig blivit jagad av hundar, men nog har det hänt att nån gubbe stått hyttat med näven, vevat och sett arg ut.

Ahh fy faan :D men då retas man ju bara ännu mera i den mån man törs.

En del gobbar blir ju som galna.

Jga skulle få stryck av en bonde-gubbjävlen när jag körde på "hans" väg med min gamla 240. Han ställde sig mitt i vägen så kommer jag där med fyra hjul hasande på "hans" grusväg för att inte köra på han.

När han kommer fram hugger han tag i sidospegeln och säger att jag ska gå ut så han skan spöa mig. Ja ba -eeh nae. så ssopar jag i backen och gör en halvtaskig james bond sväng på hans grusuppfart och drar där ifrån..

Jävla va kul det var :hihi

Kan inte hundarna ha "slitit sig" eller vad det heter på hundspråk, och helt sonika utan ägarens vetskap ha börjat jaga dig? Jag menar att han kanske inte bussade dom på dig medvetet..

Reflektion. Varför drog du???
Jag skulle lätt ha stått kvar. Att hundar attackerar någon som står helt stilla händer i princip inte. Det troligaste är att hundarna hört din hoj, vart nyfikna och kom springande för att kolla in dig.
En hund som går till attack på riktigt oavsett det är på kommando eller eget initiativ är oerhört snabb. Om det inte är öppen terräng och du är uppmärksam tror jag inte du hinner därifrån även på en cross.

Min gissning är att det inte var attackerande hundar således. Snarare nyfikna hundar.

Ahh fy faan :D men då retas man ju bara ännu mera i den mån man törs.

En del gobbar blir ju som galna.

Roligast är dom som gör försök att springa ikapp en. Och oftast har man ju inte ens gjort nånting. Typ kört på en väg som dom anser vara deras. Förstår inte hur dom orkar bry sig. I själva verket tror jag man förgyller deras tillvaro för en kort stund så dom har nånting att engagera sig i.

Det är vid såna här tillfällen man drar upp teleskopbatongen man köpte på mil-con och slår in skallen på byrackorna... sen slänger man sig upp på hojen och ser vad hundägaren tycker om att springa :D

Sen anmälen man hundägaren för försök till misshandel såklart.

Jag skulle kört mot dem, offrat stövlrarna o ge båda varsin metall-tå rakt i pannan. Sen skulle de nog legat ner...

Roligast är dom som gör försök att springa ikapp en. Och oftast har man ju inte ens gjort nånting. Typ kört på en väg som dom anser vara deras. Förstår inte hur dom orkar bry sig. I själva verket tror jag man förgyller deras tillvaro för en kort stund så dom har nånting att engagera sig i.

Jag har berättat om det förut här på SH... det finns en gubbe som tror han äger ett helt industriområde här i stan... Industriområdet råkar var mitt favvoplace att Uiila på :D

D-R :yoparty

Gubbe :mad:

Jag skulle kört mot dem, offrat stövlrarna o ge båda varsin metall-tå rakt i pannan. Sen skulle de nog legat ner...

Och sen vidare till ägaren och mörda honom. :nicka :outlaw

Last edited:
Jag skulle lätt ha stått kvar. Att hundar attackerar någon som står helt stilla händer i princip inte. Det troligaste är att hundarna hört din hoj, vart nyfikna och kom springande för att kolla in dig.
En hund som går till attack på riktigt oavsett det är på kommando eller eget initiativ är oerhört snabb. Om det inte är öppen terräng och du är uppmärksam tror jag inte du hinner därifrån även på en cross.

Min gissning är att det inte var attackerande hundar således. Snarare nyfikna hundar.

Jag skulle då inte stannat kvar för att ta reda på vad dom ville. Möjligtvis om det var taxar, men såna där bestar vill jag inte ha över mig.

Det är vid såna här tillfällen man drar upp teleskopbatongen man köpte på mil-con och slår in skallen på byrackorna... sen slänger man sig upp på hojen och ser vad hundägaren tycker om att springa :D

Sen anmälen man hundägaren för försök till misshandel såklart.
Ja precis, du slår säkert ner de små råttisarna i värsta matrix andan om de vill tugga lite på dig.

Kan inte hundarna ha "slitit sig" eller vad det heter på hundspråk, och helt sonika utan ägarens vetskap ha börjat jaga dig? Jag menar att han kanske inte bussade dom på dig medvetet..
Ja, precis. Förmodligen ville de bara lukta på honom och skaffa sig en ny vän som de kunde leka med i PånnILAnDet. :fniss

Jag kände inte för att stå kvar när dem kom ångande helt enkelt. Fick någon form av olustkänsla... Korsade en fotbollsplan för att det gick snabbast så, så nu blir nog den personen som drar planen jätteglad :rolleyes:

Satan vad jag skulle låtit dem vara nyfikna helt själva samtidigt som jag drog därifrån så fort som möjligt....

:rofl :fakta

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey