Idag är jag ledsen för att...

• Thread starter Thread starter sportbike
  • Start date Start date
Det är väl inget att vara ledsen för, tänk att behöva avliva. Mycket värre. Vila i frid Jeff. At dawn they sleep, south of heaven.

Tung nå' jävulskt i huvudet, förbannade pollen. Förbannelse. Avbokade jordsprätten på LMS imorgon. :( Piss.

Ibland kommer de tillbaka, de där minnena från förr, som känns som igår, tittar mig i ögonen men säger inget bara är där i mitt inre rum, närvarandes och påminner om känslorna... kärleken och saknaden, när livet och döden kom emellan.
Tänk att man kan sakna så mycket.
Önskar så att jag fick en stund att bara prata, ge en kram och säga förlåt.
Allt som är kvar är mina egna minnen och känslor... och de gör förbaskat ont i giraffhjärtat
Milla jävligt ledsen :gråta

Tog en tur till reg-besiktningen med hojen, fram med papper; skriva på papper och allt var grönt 35kw är den nu på. Åker hem och märker att bromsverkan bak är dålig men det är så kort sträcka kvar så glider in på gatan och stannar utanför huset. Ser hur det börjar ryka och droppa olja snabbt av med motor och försöka att torka bort lite. Det är inte dåligt med olja som läckt.

-Kan det vara bakbromsen, tänkte jag.
Öppnar upp cutsen och ser att vetskan är helt i sin ordning tror inte att den rört sig det minsta.
-Men vatusan kan det då vara?
Lutar upp motorcykeln så att den står rakt och kollar oljefönstret. Tomt, det är alltså motorolja som läckt ut.

Tar en titt på bulten under, snustorr där kan det inte vara så jag fyller i lite olja igen och startar upp den. Det tar inte många sekundrar innan det sakta börjar droppa igen, vart är jag inte helt säker på. Stänger av torkar går ifrån garaget till huset och tvättar mig. :gråta
FAN.

Edit: Men så fick jag se att det "bara" var en bult med packning som hade ramlat ur så det rann olja. Ringde till närmaste suzuki-service center där kunde de beställa 3veckors leveranstid. Fick dock numret till en annan och de hade inne. Så ska dra i pluggen och ge den en riktig tvätt så ska det bara vara att köra igen :)

Last edited:
Tog en tur till reg-besiktningen med hojen, fram med papper; skriva på papper och allt var grönt 35kw är den nu på. Åker hem och märker att bromsverkan bak är dålig men det är så kort sträcka kvar så glider in på gatan och stannar utanför huset. Ser hur det börjar ryka och droppa olja snabbt av med motor och försöka att torka bort lite. Det är inte dåligt med olja som läckt.

-Kan det vara bakbromsen, tänkte jag.
Öppnar upp cutsen och ser att vetskan är helt i sin ordning tror inte att den rört sig det minsta.
-Men vatusan kan det då vara?
Lutar upp motorcykeln så att den står rakt och kollar oljefönstret. Tomt, det är alltså motorolja som läckt ut.

Tar en titt på bulten under, snustorr där kan det inte vara så jag fyller i lite olja igen och startar upp den. Det tar inte många sekundrar innan det sakta börjar droppa igen, vart är jag inte helt säker på. Stänger av torkar går ifrån garaget till huset och tvättar mig. :gråta
FAN.

Edit: Men så fick jag se att det "bara" var en bult med packning som hade ramlat ur så det rann olja. Ringde till närmaste suzuki-service center där kunde de beställa 3veckors leveranstid. Fick dock numret till en annan och de hade inne. Så ska dra i pluggen och ge den en riktig tvätt så ska det bara vara att köra igen :)

Vevlagerras om max 20 mil! Nästa inlägg blir ännu ledsnare..

Igår runt lunch fick jourbrandmännen på jobbet rycka ut på larm. Då handlade det dom en trafikolycka på E6:an där en lastbilschaffis miste livet. Nyss var det dags för dom igen att springa ut på larm.

738246_575132439195974_199322049_o.jpg
Gammelhärken bestämde sig för att den ville ha en paus halvvägs igenom helgrundan idag. Så det blev att fixa bärgning. :gråta
Hade ju tänkt ta att riva isär motorn först om en månad. Jaja...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT