Idag är jag ledsen för att...

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Tråkigt - hoppas hunden tillfrisknar. Hundar verkar ibland ha en märkliga förmåga att plötsligt tillfriskna. Mina föräldrars 13-åriga hund började få epileptiska anfall emellanåt, efter att ha blivit sövd vid en tandbehandling hos veterinären. Fick medicin och blev som vanligt igen. Senare började han svimma plötsligt ibland. Visade sig att hjärtat stannar ibland. Fick se EKG från veterinären, där hjärtat plötsligt kunde stå still i flera sekunder innan det hoppade igång igen. Hunden fick följa med hem igen, för att få god mat och kärlek i ett par dagar och alla var inställda på att när det blev problem igen skulle de åka in med honom för avlivning. Men då tillfrisknade jycken plötsligt och har varit pigg och glad som om han varit i sina bästa år i flera veckor nu. Skumt.

Tackar.

Jag försöker hålla mig positiv så länge det går men han har tydligen inte svarat alls på den antibiotikan som sattes in i natt, utan har fortsatt lika hög feber. De skulle göra ny röntgen och leta visare efter källan till eländet, så förhoppningsvis får vi ett positivt besked under eftermiddagen.

Det är bra jäkla märkligt hur man är egentligen. Jag bryr mig väldigt lite om människor över huvud taget, men när det kommer till djur går jag sönder direkt när något inte står rätt till.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Det är bra jäkla märkligt hur man är egentligen. Jag bryr mig väldigt lite om människor över huvud taget, men när det kommer till djur går jag sönder direkt när något inte står rätt till.

Mina hundar går före allt annat, det får min omgivning leva med.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Åkte in med hunden till Strömsholm igår kväll och han blev kvar över natten. Han har hög feber och de har än så länge inte hittat orsaken. De ringde för någon timme sedan och sa att de var väldigt oroliga för hans tillstånd. De menade mer eller mindre att vi bör förbereda oss på att han kanske inte kan komma hem igen. Hoppas såklart på det bästa, men det är riktigt tungt just nu.

Bilder från igår. Han ser ju inte helt glad ut, stackarn.
View attachment 453370

View attachment 453372

Ingen rolig sits det där... Håller tummarna för att han tillfrisknar!
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Har just grävt ner katten. Lite ledsen för han var en väldigt vänlig katt. Men vid 20+ hade han börjat tackla av.
Glad för att vi tog bort honom medan han fortfarande hade ett bra kattliv.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Tackar.

Jag försöker hålla mig positiv så länge det går men han har tydligen inte svarat alls på den antibiotikan som sattes in i natt, utan har fortsatt lika hög feber. De skulle göra ny röntgen och leta visare efter källan till eländet, så förhoppningsvis får vi ett positivt besked under eftermiddagen.

Det är bra jäkla märkligt hur man är egentligen. Jag bryr mig väldigt lite om människor över huvud taget, men när det kommer till djur går jag sönder direkt när något inte står rätt till.

Du är inte ett dugg märklig, jag är likadan. La ganska exat 100,000 skattade kronor på min mycket uppskattade amerikan bully, en så otroligt vänlig och snäll vovve har jag aldrig haft tidigare o får nog aldrig igen. Hade LÄTT bytt ut kärringen mot att Allan kunnat leva , men tyvärr är dom bara några fantastiska år med oss.

Hoppas din kompis blir bättre snart. Mvh
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Du är inte ett dugg märklig, jag är likadan. La ganska exat 100,000 skattade kronor på min mycket uppskattade amerikan bully, en så otroligt vänlig och snäll vovve har jag aldrig haft tidigare o får nog aldrig igen. Hade LÄTT bytt ut kärringen mot att Allan kunnat leva , men tyvärr är dom bara några fantastiska år med oss.

Hoppas din kompis blir bättre snart. Mvh

Tackar.
Vi har sagt åt veterinären att göra allt de kan, oavsett vad det kostar. Jag bryr mig inte om jag så måste sälja en njure för att betala räkningen så är det värt det om han får vara kvar hos oss.

Än så länge är läget fortsatt ganska oförändrat. De gjorde ett ryggmärgsprov i eftermiddags och när han vaknade från narkosen hade han tydligen skällt ut veterinären, så jag tar det som ett positivt tecken. Igår reagerade han knappt ens när vi tog tempen på honom, något som alltid annars brukar vara en kamp in i det sista. Det trista är att vi inte får svar på provet förrän efter helgen, så det blir väl bara att vänta i några dagar och hoppas att det inte blir värre.
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Tackar.
Vi har sagt åt veterinären att göra allt de kan, oavsett vad det kostar. Jag bryr mig inte om jag så måste sälja en njure för att betala räkningen så är det värt det om han får vara kvar hos oss.

Än så länge är läget fortsatt ganska oförändrat. De gjorde ett ryggmärgsprov i eftermiddags och när han vaknade från narkosen hade han tydligen skällt ut veterinären, så jag tar det som ett positivt tecken. Igår reagerade han knappt ens när vi tog tempen på honom, något som alltid annars brukar vara en kamp in i det sista. Det trista är att vi inte får svar på provet förrän efter helgen, så det blir väl bara att vänta i några dagar och hoppas att det inte blir värre.

Hur mår hunden? Jag håller tummarna!
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Hur mår hunden? Jag håller tummarna!

Han fick ny sorts antibiotika och en dos febernedsättande under gårdagen, så de fick ner febern under 40 grader för första gången sedan i onsdags. De vet dock fortfarande inte vad som är fel på honom och om inte febern håller sig fortsatt nere under dagen så ska de ge honom kortison. Även om det med största sannolikhet löser symptomen så finns det en risk att det förvärrar grundproblemet, så det är en chansning.

Tackar för alla tummar som hålls.
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Självklart, vi som har haft hund själva vet ju hur mycket hunden betyder för en! :)
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Självklart, vi som har haft hund själva vet ju hur mycket hunden betyder för en! :)

Han är fortfarande inskriven på Strömsholm, men han fick komma hem på permis igår och om läget håller sig stabilt får han vara hemma tills på tisdag morgon när vi ska tillbaka och ta nya blodprover. För tillfället behandlar vi honom med två sorters antibiotika och febernedsättande medicin. Även om han fortfarande har en förhöjd temperatur har det hållit sig på en icke kritisk nivå och vi börjar få tillbaka hoppet en aning. De vet dock fortfarande inte vad som orsakat alla symptom, så vi ska väl inte ropa ”hej” riktigt ännu. Benmärgsproverna kan visa att det handlar om cancer och då är det tydligen inte mycket man kan göra för att rädda honom. Vi försöker hålla oss försiktigt positiva, men samtidigt måste man vara förberedd på att det plötsligt kan bli värre igen.
 

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Ort
Tyresö
Hoj
VN800 & GPZ900R
Han är fortfarande inskriven på Strömsholm, men han fick komma hem på permis igår och om läget håller sig stabilt får han vara hemma tills på tisdag morgon när vi ska tillbaka och ta nya blodprover. För tillfället behandlar vi honom med två sorters antibiotika och febernedsättande medicin. Även om han fortfarande har en förhöjd temperatur har det hållit sig på en icke kritisk nivå och vi börjar få tillbaka hoppet en aning. De vet dock fortfarande inte vad som orsakat alla symptom, så vi ska väl inte ropa ”hej” riktigt ännu. Benmärgsproverna kan visa att det handlar om cancer och då är det tydligen inte mycket man kan göra för att rädda honom. Vi försöker hålla oss försiktigt positiva, men samtidigt måste man vara förberedd på att det plötsligt kan bli värre igen.

Stackarn :(
Vi fick ta ett inflammerat och svullet öga på vår gamla Collie då han hade så ont att han pinkade inne. Han levde bra i många år efter det tills det var dags pga ålder.

Hoppas det går så bra det kan för er.
 

Tanken

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2016
Ort
Gefle
Hoj
Ducati Monster 1200S 2020
Skulle dela med mej av min glädje, men gick inte att ladda upp bilden.

Så det sög ju kamelpung..:huvet
//Tanken
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Stackarn :(
Vi fick ta ett inflammerat och svullet öga på vår gamla Collie då han hade så ont att han pinkade inne. Han levde bra i många år efter det tills det var dags pga ålder.

Hoppas det går så bra det kan för er.

Dessvärre tog situationen en vändning igår kväll. Några timmar efter mitt senaste inlägg hade han 41,2 graders feber så jag blev tvungen att åka tillbaka till Strömsholm med honom. Han blev såklart kvar där och vi har inte hört något sedan dess.

Så...där fick jag för att jag kände mig hoppfull. :(
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Dessvärre tog situationen en vändning igår kväll. Några timmar efter mitt senaste inlägg hade han 41,2 graders feber så jag blev tvungen att åka tillbaka till Strömsholm med honom. Han blev såklart kvar där och vi har inte hört något sedan dess.

Så...där fick jag för att jag kände mig hoppfull. :(

Tråkigt, hoppas att det går bra!:(:(
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Dessvärre tog situationen en vändning igår kväll. Några timmar efter mitt senaste inlägg hade han 41,2 graders feber så jag blev tvungen att åka tillbaka till Strömsholm med honom. Han blev såklart kvar där och vi har inte hört något sedan dess.

Så...där fick jag för att jag kände mig hoppfull. :(

Håller alla tummar och tår jag har för att han tillfrisknar. Det är inte över förrän det är över, ge inte upp. Än kan mirakel ske :krama
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top