Idag är jag ledsen för att...

• Thread starter Thread starter sportbike
  • Start date Start date
För att jag måste ringa det där telefonsamtalet till veterinären snart. :gråta

Beklagar, det där är fan så jävla jobbigt :( Vår jaktlabbe fick somna in för någon månad sen, cancer... :( Men ja, man får försöka finna tröst i att det är bättre att avsluta djurets lidande än att man ska hålla liv i stackaren bara för sin egen skull... Även om det gör ont som fan :(

Beklagar, det där är fan så jävla jobbigt :( Vår jaktlabbe fick somna in för någon månad sen, cancer... :( Men ja, man får försöka finna tröst i att det är bättre att avsluta djurets lidande än att man ska hålla liv i stackaren bara för sin egen skull... Även om det gör ont som fan :(

Finns inget värre än det där samtalet. Men han är gammal och mår därefter. Orkar bara ta korta långsamma rundor, förra veckan gick han hela rundorna men nu sen några dar orkar han ingenting. Det är dags, han är som ett frimärke efter mig. Brukade annars vara trygg och självständig och vara i andra rum men inte nu. :gråta

Det var tungt att slå numret, men hon var så otroligt stödjande i andra änden av linjen att det kändes faktiskt bra att ha henne där. Hon tog verkligen bra hand om mig där jag satt jätteledsen i min ände av telefonlinjen. :gråta

Det var tungt att slå numret, men hon var så otroligt stödjande i andra änden av linjen att det kändes faktiskt bra att ha henne där. Hon tog verkligen bra hand om mig där jag satt jätteledsen i min ände av telefonlinjen. :gråta

Killen i mitt knä fick cancer och togs bort när han hade fyllt åtta. Jag anlitade http://www.malardalensdjurkrem.se/ och numera så finns han på hundkyrkogården vid Kaknäs.
Vilken tur att man kommer ihåg alla roliga saker vi har upplevt tillsammans, när han snodde en skinkmacka från ett konkurrentteam i depån t.ex. :)

Hushållets katt fick somna in igår.

Som hundmänniska är jag mer påverkad än jag trodde att jag skulle bli. :(

Det känns tomt...

Även jag har tagit bort en hund. Visserligen har vi fyra kvar, men en sådan som Hedvig får vi aldrig mer. Åtta år i internationella räddningsstyrkan är nog rekord, sedan levde hon kvar tills hon var nästan 14 utan annat än åldersförändringar (döv och dåligt med muskler i bakändan och lite halvdan syn). Sista veckan veckan tryckte (antagligen) en tumör på magen så att hon knappt kunde äta. Hon kommer att saknas.

Julafton. Ensam och ömklig sedan 04 i morse.

Då slog magsjukan till på mig och gumman tog ungen till svärmor. Trodde jag klarat mig men icke. :(

Julafton. Ensam och ömklig sedan 04 i morse.

Då slog magsjukan till på mig och gumman tog ungen till svärmor. Trodde jag klarat mig men icke. :(
Du slapp ju svärmor och slipper bli fet av all julmat. :)
Melly Clittmas :wave

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...